Śledzie pod pierzynką przepis | Dorota Kamińska

Śledzie pod pierzynką

Śledzie pod pierzynką

Śledzie pod pierzynką, znane też jako sałatka ze śledzi z ziemniakami i burakami. Nieskończenie wiele wersji tego przepisu można spotkać w naszej rodzimej, polskiej kuchni. Śledzia przykrywa się gotowanymi lub pieczonymi warzywami o łagodnym smaku, łącząc z jajkami na twardo, świeżymi ziołami i kwaskowatym, wyrazistym smakiem. Taki zestaw dodaje charakteru całości, a potrawa potrawa nie jest mdła. Zobaczcie jak zrobić śledzia pod pierzynką krok po kroku.

Zobacz też: Najlepsze przepisy na przekąski

Próbowałam różnych wersji tej sałatki: z gotowaną marchewką i groszkiem czy klasycznym składem „pierzynki” przypominającym sałatkę ziemniaczaną. Jednak najbardziej do gustu przypadły mi śledziki pod pierzynką wielowarstwową z ziemniaków, jajek i buraków, posypane natką pietruszki. Kilka różnych kolorów, zestaw ciekawych smaków. A do tego, jeśli czasu na przygotowanie jest mniej, można po prostu wymieszać wszystko razem w misce, bez układania warstwami. Sałatka uzyska wtedy piękny, różowy kolor!

Śledzie pod pierzynką
Śledzie pod pierzynką

Moja propozycja to śledzie pod pierzynką z kaparami (tak to jest, jak w domu kończą się ogórki), ziemniakami, burakami, jajkami oraz natką pietruszki i słonecznikiem, który doda całości odrobinę chrupkości.

Śledzie pod pierzynką

Śledzie pod pierzynką

Śledzie pod pierzynką warstwowe czyli śledzik pod pierzynką z ziemniaków, buraków, jajek, cebuli, ogórków i majonezu.
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 2 godz. 30 min
Razem: 2 godz. 30 min
Kategoria: Sałatka
Kuchnia: Polska
Przepis na: śledzie pod pierzynką, śledzik pod pierzynką
Liczba porcji: 8 osób
Kalorie: 453kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 500 g śledzi (z solanki lub zalewy; śledzie z solanki wcześniej wymoczone kilka godzin w wodzie lub mleku; pokrojone na kilkucentymetrowe kawałki)
  • 1 cebula (duża; pokrojona drobno lub w piórka)
  • 4 ogórki konserwowe (pokrojone w kostkę; można zastąpić 1 słoikiem (350 g kaparów))
  • 4 ziemniaki (średnie; ugotowane w mundurkach, obrane i pokrojone w kostkę)
  • 4 buraki (średnie; ugotowane lub upieczone w mundurkach, obrane i pokrojone w kostkę; można zastąpić marchewkami)
  • 4 jajka (ugotowane na twardo; pokrojone w kosteczkę lub starte na tarce o grubych oczkach)
  • 1 szklanka majonezu (połowę lub całość można zastąpić jogurtem greckim z dodatkiem szczypty soli i 1 łyżeczki musztardy)
  • pieprz
  • kilka łyżek nasion słonecznika (uprażony na suchej patelni)

Do dekoracji

  • kilka łyżek posiekanej natki pietruszki

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Majonez (lub mieszankę z jogurtem i musztardą, albo sam jogurt i musztardę z solą) doprawiam pieprzem i dzielę na trzy części.
  • Śledzie układam na dnie miski.
  • Przykrywam śledzie jedną częścią majonezu, a na wierzchu układam cebulę, ogórki/kapary i ziemniaki.
  • Przykrywam ziemniaki drugą częścią majonezu, a na wierzchu układam buraki.
  • Przykrywam buraki trzecią częścią majonezu, a na wierzchu układam jajko i natkę pietruszki oraz słonecznik.
  • Wstawiam miskę na 2 godziny do lodówki.
  • Serwuję udekorowane natką pietruszki.

Wartości odżywcze

Serving: 250g | Calories: 453kcal | Carbohydrates: 21g (7%) | Protein: 19g (38%) | Fat: 32g (49%) | Saturated Fat: 5g (25%) | Cholesterol: 131mg (44%) | Sodium: 594mg (25%) | Potassium: 922mg (26%) | Fiber: 5g (20%) | Sugar: 4g | Vitamin A: 8.6% | Vitamin C: 22.4% | Calcium: 11.4% | Iron: 30.9%
Masz Instagram?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Ciekawa jestem, czy przypadnie Wam do gustu tak zaserwowana potrawa. Możecie też wymieszać całość i wtedy, zamiast śledzi pod pierzynką, uzyskacie sałatkę ze śledzi w pięknym, różowym kolorze.

Śledzie pod pierzynką
Śledzie pod pierzynką

Dajcie koniecznie znać w komentarzach, jak smakował Wam śledzik pod pierzynką, bo jestem oczywiście bardzo ciekawa!

Dorota Kamińska

Blogerka kulinarna, fotografka, podróżniczka

Cześć, mam na imię Dorota i tworzę przepisy kulinarne z filmami wideo. Jestem autorką książki „Superfood po polsku”, a moje ukochane miasto, w którym mieszkam, to Wrocław :). Uwielbiam gotować i karmić siebie i innych, kiedyś moim hobby było pieczenie serników, a potem „wkręciłam się” w odchudzanie… posiłków ;). Od ładnych paru lat doradzam, jak jeść smacznie i zdrowo (da się!), żeby dobrze się czuć, mieć mnóstwo uśmiechu i energii oraz miło spędzać czas, nie tylko w kuchni.| Więcej o mnie

1 komentarz
  1. Świetny wpis, ogólnie bardzo lubię kuchnię polską. Sama staram się zawsze coś w domu dobrego przygotować, dlatego tak chętnie sprawdzam przepisy. Oczywiście od czasu do czadu stołuję się również na mieście :).

Twoja odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dorota Kamińska – przepisy kulinarne

Cześć, jestem Dorota! Miło mi Cię gościć! Właśnie odwiedzasz mój blog kulinarny. Piszę tu o podróżach, fotografii i stylu życia oraz publikuję przepisy kulinarne i filmy wideo. Fajnie, że jesteś i mam nadzieję, że zagościsz na dłużej :).

Przepisy kulinarne, podróże, styl życia. Najlepsze obiady, przekąski, sałatki i drinki.

Polub, zanim zapomnisz :)