Śledzie pod pierzynką przepis | Dorota Kamińska

Śledzie pod pierzynką

Śledzie pod pierzynką

Śledzie pod pierzynką, znane też jako sałatka ze śledzi z ziemniakami i burakami. Nieskończenie wiele wersji tego przepisu można spotkać w naszej rodzimej, polskiej kuchni. Śledzia przykrywa się gotowanymi lub pieczonymi warzywami o łagodnym smaku, łącząc z jajkami na twardo, świeżymi ziołami i kwaskowatym, wyrazistym smakiem. Taki zestaw dodaje charakteru całości, a potrawa potrawa nie jest mdła. Zobaczcie jak zrobić śledzia pod pierzynką krok po kroku.

Zobacz też: Najlepsze przepisy na przekąski

Próbowałam różnych wersji tej sałatki: z gotowaną marchewką i groszkiem czy klasycznym składem „pierzynki” przypominającym sałatkę ziemniaczaną. Jednak najbardziej do gustu przypadły mi śledziki pod pierzynką wielowarstwową z ziemniaków, jajek i buraków, posypane natką pietruszki. Kilka różnych kolorów, zestaw ciekawych smaków. A do tego, jeśli czasu na przygotowanie jest mniej, można po prostu wymieszać wszystko razem w misce, bez układania warstwami. Sałatka uzyska wtedy piękny, różowy kolor!

Śledzie pod pierzynką
Śledzie pod pierzynką

Moja propozycja to śledzie pod pierzynką z kaparami (tak to jest, jak w domu kończą się ogórki), ziemniakami, burakami, jajkami oraz natką pietruszki i słonecznikiem, który doda całości odrobinę chrupkości.

5 od 1 osoby
Śledzie pod pierzynką
Śledzie pod pierzynką
Przygotowanie
2 godz. 30 min
Całkowity czas
2 godz. 30 min
 

Śledzie pod pierzynką warstwowe czyli śledzik pod pierzynką z ziemniaków, buraków, jajek, cebuli, ogórków i majonezu.

Danie: Sałatka
Kuchnia: Polska
Przepis na: śledzie pod pierzynką, śledzik pod pierzynką
Liczba kalorii: 453 kcal
Liczba porcji: 8 osób
☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.
Składniki
  • 500 g śledzi (z solanki lub zalewy; śledzie z solanki wcześniej wymoczone kilka godzin w wodzie lub mleku; pokrojone na kilkucentymetrowe kawałki)
  • 1 cebula (duża; pokrojona drobno lub w piórka)
  • 4 ogórki konserwowe (pokrojone w kostkę; można zastąpić 1 słoikiem (350 g kaparów))
  • 4 ziemniaki (średnie; ugotowane w mundurkach, obrane i pokrojone w kostkę)
  • 4 buraki (średnie; ugotowane lub upieczone w mundurkach, obrane i pokrojone w kostkę; można zastąpić marchewkami)
  • 4 jajka (ugotowane na twardo; pokrojone w kosteczkę lub starte na tarce o grubych oczkach)
  • 1 szklanka majonezu (połowę lub całość można zastąpić jogurtem greckim z dodatkiem szczypty soli i 1 łyżeczki musztardy)
  • pieprz
  • kilka łyżek nasion słonecznika (uprażony na suchej patelni)
Do dekoracji
  • kilka łyżek posiekanej natki pietruszki

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.



Lubisz przepisy Doroty?

Kup TERAZ książkę w moim sklepie 20% TANIEJ.

Superfood po polsku - okładka

Chcesz dowiedzieć się więcej? „Superfood po polsku” to książka, w której pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze polskimi superskładnikami, które kupisz na bazarze i w osiedlowym sklepie :).

Możesz obejrzeć jak wygląda w środku, a do kupienia jest WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym - nie znajdziesz jej w księgarniach stacjonarnych!


Śledzie pod pierzynką - Jak zrobić
  1. Majonez (lub mieszankę z jogurtem i musztardą, albo sam jogurt i musztardę z solą) doprawiam pieprzem i dzielę na trzy części.
  2. Śledzie układam na dnie miski.
  3. Przykrywam śledzie jedną częścią majonezu, a na wierzchu układam cebulę, ogórki/kapary i ziemniaki.
  4. Przykrywam ziemniaki drugą częścią majonezu, a na wierzchu układam buraki.
  5. Przykrywam buraki trzecią częścią majonezu, a na wierzchu układam jajko i natkę pietruszki oraz słonecznik.
  6. Wstawiam miskę na 2 godziny do lodówki.

  7. Serwuję udekorowane natką pietruszki.

Wartości odżywcze
Śledzie pod pierzynką
Wielkość porcji (250 g)
Liczba kalorii 453 kcal Kalorie z tłuszczów 288 kcal
% dziennego zapotrzebowania*
Tłuszcze ogółem 32g 49%
Tłuszcze nasycone 5g 25%
Cholesterol 131mg 44%
Sód 594mg 25%
Potas 922mg 26%
Węglowodany ogółem 21g 7%
Błonnik 5g 20%
Cukry 4g
Białko 19g 38%
Witamina A 8.6%
Witamina C 22.4%
Wapń 11.4%
Żelazo 30.9%
* Zalecany % dziennego spożycia dla diety 2000 kcal. Pamiętaj, że rzeczywiste zapotrzebowanie na kalorie oblicza się indywidualnie dla danej osoby i zależy ono od wielu czynników, np. wieku, płci, codziennej aktywności fizycznej, stanu zdrowia, przebytych chorób czy przyjmowanych leków.

Masz Instagram?

Dodaj mnie do obserwowanych @dorotakaminska i zrób zdjęcie potrawy, tagując #dorotakaminska.

Lubisz Youtube?

Zasubskrybuj mój kanał!

Ciekawa jestem, czy przypadnie Wam do gustu tak zaserwowana potrawa. Możecie też wymieszać całość i wtedy, zamiast śledzi pod pierzynką, uzyskacie sałatkę ze śledzi w pięknym, różowym kolorze.

Śledzie pod pierzynką
Śledzie pod pierzynką

Dajcie koniecznie znać w komentarzach, jak smakował Wam śledzik pod pierzynką, bo jestem oczywiście bardzo ciekawa!

Dorota Kamińska

Blogerka kulinarna, fotografka, podróżniczka

Cześć, mam na imię Dorota i tworzę przepisy kulinarne z filmami wideo. Jestem autorką książki „Superfood po polsku”, a moje ukochane miasto, w którym mieszkam, to Wrocław :). Uwielbiam gotować i karmić siebie i innych, kiedyś moim hobby było pieczenie serników, a potem „wkręciłam się” w odchudzanie… posiłków ;). Od ładnych paru lat doradzam, jak jeść smacznie i zdrowo (da się!), żeby dobrze się czuć, mieć mnóstwo uśmiechu i energii oraz miło spędzać czas, nie tylko w kuchni.| Więcej o mnie

1 komentarz
  1. Świetny wpis, ogólnie bardzo lubię kuchnię polską. Sama staram się zawsze coś w domu dobrego przygotować, dlatego tak chętnie sprawdzam przepisy. Oczywiście od czasu do czadu stołuję się również na mieście :).

Twoja odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dorota Kamińska – przepisy kulinarne

Cześć, jestem Dorota! Miło mi Cię gościć! Właśnie odwiedzasz mój blog kulinarny. Piszę tu o podróżach, fotografii i stylu życia oraz publikuję przepisy kulinarne i filmy wideo. Fajnie, że jesteś i mam nadzieję, że zagościsz na dłużej :).

Przepisy kulinarne, podróże, styl życia. Najlepsze obiady, przekąski, sałatki i drinki.