Kluski kładzione przepis | Dorota Kamińska

Kluski kładzione

Kluski kładzione

Przygotowałam kluski kładzione i próbuję sobie przypomnieć, czy kiedykolwiek wcześniej je jadłam. Pamiętam takie, których nie znosiłam w dzieciństwie ze względu na nieregularny kształt. Przypominały lane kluseczki, ale moja babcia przygotowywała je nieco inaczej. Rozcierała mąkę z wodą w dłoniach i potem takie gluty wrzucała do ugotowania w zupie. Kluski kładzione łyżką to jednak coś innego. Są bardzo łatwe do zrobienia w kilka minut. Zobaczcie jak je przygotować krok po kroku.

Zobacz też: Najlepsze przepisy na tani obiad

U mnie wersja bezglutenowa, ale można przyrządzić je z mąki pszennej. Jak również z żytniej lub mieszanki obu. Zobaczcie propozycję Pani Alicji, która wrzuciła swoją recepturę w komentarzu do mojego pytania o Wasze ulubione kluchy :).

Pani Dorotko! ja lubie takie kluski kładzione; 1,25 szklanki maki pszennej zwykłej+1 szklanka maki razowej/2000/ + 2 jajka+1 szklanka wody,sól wymieszac łyżka dac na deske ściagac nozem do gotujacej solonej wody ,gotowac może z 5 minut ja jem polane maslem ,Pani cos tam wymysli są naprawde fajne wielkość klusek sama ustalisz przy ściaganiu z deski,/lub miski wtedy brac mokra łyżką, pozdrawiam serdecznie

Alicja Adamiec

Moje małe kluseczki łyżką kładzione to mniejsza porcja, dla dwóch osób. Podałam je z serem rokpol i masłem oraz natką pietruszki. Klasycznie możecie wykorzystać twaróg lub jogurt naturalny, a także śmietanę. Wymieszajcie masło ze świeżymi, drobno posiekanymi ziołami. A może wolicie podsmażyć cebulę na oleju lub zrobić skwarki?

Kluski kładzione - przepis

Kluski kładzione

Przepis na kluski kładzione czyli pszenne lub pszenno-żytnie kluseczki z mąki, jajka, wody i soli. Gotowane we wrzątku i kładzione łyżką do garnka w niedużych porcjach.
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 5 min
Gotowanie: 5 min
Razem: 10 min
Kategoria: Danie główne, Dodatek do obiadu
Kuchnia: Polska
Przepis na: kluski kładzione
Liczba porcji: 2
Kalorie: 202kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • ¾ szklanki mąki (pszenna typ 500 lub mieszanka „pół na pół” z pszenną razową albo żytnią typ 2000; można też wykorzystać mieszankę bezglutenową)
  • 1 jajko
  • 4 łyżki wody
  • 1 łyżeczka soli (szczypta do ciasta, reszta do zagotowania wody)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Poznaj smaczne potrawy w zdrowszych wydaniach. Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Superfood po polsku - okładka

Superfood po polsku” to książka, w której pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze polskimi superskładnikami, które kupisz na bazarze i w osiedlowym sklepie :).

Możesz obejrzeć jak wygląda w środku, a do kupienia jest WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym - nie znajdziesz jej w księgarniach stacjonarnych!

Jak zrobić

  • Wszystkie składniki mieszam widelcem w misce, w razie potrzeby dodając do ciasta odrobinę więcej wody. Masa powinna być na tyle gęsta, żeby łyżką można było uformować kluskę, ale jednocześnie nie za bardzo! To takie ciasto, którego absolutnie nie dałoby się lepić w dłoniach.
  • Zagotowuję lekko osoloną wodę.
  • Moczę czystą łyżkę we wrzącej wodzie, następnie na brzeg łyżki nabieram ciasto i od razu wrzucam na wrzątek. W trakcie wrzucania ciasta łyżkę zanurzam w wodzie.
  • Gotuję kluski pod przykryciem, przez 3-4 minuty (albo dłużej, jeśli nakładane porcje są spore) od momentu wypłynięcia na powierzchnię.

Przydatne przepisy i poradniki

Wartości odżywcze

Serving: 200g (wersja z mąki pszennej) | Calories: 202kcal | Carbohydrates: 35g (12%) | Protein: 7g (14%) | Fat: 2g (3%) | Cholesterol: 81mg (27%) | Sodium: 53mg (2%) | Potassium: 80mg (2%) | Fiber: 1g (4%) | Vitamin A: 2.4% | Calcium: 1.9% | Iron: 14.2%
Masz Instagram?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Niewielkie kluseczki prezentują się najlepiej, za to przygotowując większe, mniej namieszacie się łyżką w cieście. Chciałam napisać, że duże kluski robi się szybciej, ale jednak potrzebny im dłuższy czas gotowania. Więc chyba wychodzi na to samo ;). To jak, zrobicie duże, czy małe?

Jak zrobić kluski kładzione
Jak zrobić kluski kładzione
Przepis na kluski kładzione
Przepis na kluski kładzione
Dorota Kamińska

Blogerka kulinarna, fotografka, podróżniczka

Cześć, mam na imię Dorota i tworzę przepisy kulinarne z filmami wideo. Jestem autorką książki „Superfood po polsku”, a moje ukochane miasto, w którym mieszkam, to Wrocław :). Uwielbiam gotować i karmić siebie i innych, kiedyś moim hobby było pieczenie serników, a potem „wkręciłam się” w odchudzanie… posiłków ;). Od ładnych paru lat doradzam, jak jeść smacznie i zdrowo (da się!), żeby dobrze się czuć, mieć mnóstwo uśmiechu i energii oraz miło spędzać czas, nie tylko w kuchni.| Więcej o mnie

Brak komentarzy

Twoja odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dorota Kamińska – przepisy kulinarne

Cześć, jestem Dorota! Miło mi Cię gościć! Właśnie odwiedzasz mój blog kulinarny. Piszę tu o podróżach, fotografii i stylu życia oraz publikuję przepisy kulinarne i filmy wideo. Fajnie, że jesteś i mam nadzieję, że zagościsz na dłużej :).

Przepisy kulinarne, podróże, styl życia. Najlepsze obiady, przekąski, sałatki i drinki.

Polub, zanim zapomnisz :)