Placki z marchewki przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Placki z marchewki

Placki z marchewki

Placki z marchewki

Placki z marchewki to jedna z receptur bazujących na klasycznym składzie z ziemniaków. Jednak przepis na placki z marchewki pozwala uzyskać danie o zupełnie innym kolorze i smaku, zwłaszcza gdy wzbogaci się ciasto o dodatek świeżego imbiru. Można doprawić je korzennymi przyprawami i usmażyć na aromatyzowanym oleju. Z pewnością wyjdą smaczne również z tego zwykłego, rzepakowego, o łagodnym aromacie. Zobaczcie jak zrobić placki z marchewką krok po kroku.

Zobacz też: Najlepsze przepisy na tani obiad

To miła odmiana dla klasycznej wersji z ziemniaków. Ponieważ marchewka może mieć różną wilgotność, pamiętajcie o odciśnięciu jej po utarciu. To warzywo o małej zawartości skrobi, dlatego warto dodać do ciasta mąkę ziemniaczaną dla uzyskania odpowiedniego stopnia sklejenia.

Przepis na placki z marchewki

Można potem podać je na słodko lub wytrawnie, np. z jogurtem lub innym ulubionym sosem i dodatkami. Jeśli chcecie zrobić słodkie, oczywiście pomińcie wcześniej dodatek cebuli i czosnku i nie wykorzystujcie do przyprawienia ziół. Chociaż znam osoby, które sypią cukrem klasyczne placki ziemniaczane, więc może i te marchewkowe zjedzą tak samo?

Placki z marchewki przepis

Placki z marchewki

Placki z marchewki najlepsze, chrupiące i dobrze doprawione. Placki z marchewką utartą grubo lub cienko na tarce, z cebulą i czosnkiem lub imbirem oraz ziołami lub korzennymi przyprawami.
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 15 min
Gotowanie: 15 min
Razem: 30 min
Kategoria: Danie główne
Kuchnia: Polska
Przepis na: placki z marchewką, placki z marchewki
Liczba porcji: 12 sztuk
Kalorie: 195kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

Bazowa masa na placki z dynią

  • 750 g marchewki (obrana, utarta na tarce o grubych lub cienkich oczkach; w razie potrzeby odciśnięta na sitku)
  • 1 cebula (duża; obrana i utarta na tarce o grubych oczkach)
  • 1 ząbek czosnku (opcjonalnie; przeciśnięty przez praskę; można zastąpić 1 łyżką świeżego imbiru drobno startego)
  • ½-¾ szklanki mąki (pszenna lub bezglutenowa (polecam moją mieszankę uniwersalną))
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka soli
  • ½ łyżeczki pieprzu

Przyprawy do wyboru

  • 1 łyżeczka mieszanki przypraw korzennych, np. garam masala lub tikka masala (opcjonalnie; zamiast gotowych mieszanek można wykorzystać mieszankę kolendry, kuminu, gałki muszkatołowej i cynamonu)
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich (opcjonalnie; można zastąpić 1-2 łyżkami posiekanej natki pietruszki)

Do smażenia

  • olej

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Zobacz też
Jogurtowy kurczak z grilla

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Jajka roztrzepuję widelcem i mieszam za pomocą trzepaczki lub miksera z marchewką, cebulą, mąką, czosnkiem lub imbirem i przyprawami.
    Warto dodać najpierw ½ szklanki mąki i dopiero po wymieszaniu masy zadecydować, czy potrzebuje dodatkowego zagęszczenia.
    Jeśli wykorzystuję mąkę bezglutenową i masa wyjdzie za rzadka, dodaję 2-3 łyżki mąki ziemniaczanej.
  • Na patelni rozgrzewam olej i na dużym ogniu smażę placki (duże lub małe). Najładniejszy kolor i najlepszy smak mają placki smażone na dużej ilości oleju, ale na patelni teflonowej lub ceramicznej można przygotować ich nieco mniej tłustą wersję, wykorzystując mniejszą ilość tłuszczu.
  • Każdy placek odciskam z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku lub serwetce i od razu podaję.

Przydatne przepisy i poradniki

  1. Najlepsza mąka do placków to mąka pszenna poznańska typ 500 lub luksusowa typ 550.
  2. Mąka bezglutenowa – przepis
  3. Jak wybrać tłuszcz do smażenia
  4. Mąka bezglutenowa – przepis

Wartości odżywcze

Serving: 1sztuka | Kalorie: 195kcal (10%) | Carbohydrates: 11g (4%) | Białko: 3g (6%) | Fat: 16g (25%) | Tłuszcze nasycone: 2g (13%) | Cholesterol: 56mg (19%) | Sód: 259mg (11%) | Potas: 238mg (7%) | Fiber: 2g (8%) | Cukier: 3g (3%) | Witamina A: 10522IU (210%) | Vitamin B1: 1mg (67%) | Vitamin B2: 1mg (59%) | Vitamin B3: 1mg (5%) | Vitamin B5: 1mg (10%) | Vitamin B6: 1mg (50%) | Vitamin B12: 1µg (17%) | Witamina C: 4mg (5%) | Vitamin D: 1µg (7%) | Vitamin E: 3mg (20%) | Vitamin K: 20µg (19%) | Wapń: 33mg (3%) | Copper: 1mg (50%) | Żelazo: 1mg (6%) | Manganese: 1mg (50%) | Magnesium: 11mg (3%) | Phosphorus: 60mg (6%) | Selenium: 6µg (9%) | Zinc: 1mg (7%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Odciśnięcie każdego usmażonego placka na papierowym ręczniku lub serwetce pozwoli zmniejszyć odrobinę ich tłustość.

Placki z marchewki przepis

Są pyszne zarówno w wersji korzennej, jak i ziołowej. Marchewka ma lekko słodkawy smak, więc potem, po usmażeniu, możecie postawić na dodatek kwaskowatego sosu lub po prostu wykorzystać jogurt albo śmietanę. Świetnie uzupełnią słodycz marchewki i wydobędą potem z placków pełnię smaku.

Placki z marchewki przepis
Placki z marchewki przepis

Bardzo jestem ciekawa, czy ich smak przypadnie Wam do gustu. Dajcie koniecznie znać w komentarzach, którą wersję przygotowaliście i jakie dodatki podaliście do tych pysznych placków :).

Zobacz komentarze (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2019 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Polecam: FOTOGRAFIA ŚLUBNA i FOTOGRAF PODRÓŻNIK | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom