Ciasto na gofry

Ciasto na gofry

Najlepsze ciasto na gofry klasyczne, uniwersalne, na słodko lub wytrawnie.
Drukuj przepis Pin Recipe
Przygotowanie: 10 min
Gotowanie: 20 min
Całkowity czas: 30 min
Danie: Deser
Kuchnia: Amerykańska
Liczba porcji: 8 sztuk
Kalorie: 261kcal
Autorka: Dorota Kamińska

Equipment

Składniki

  • 2 jajka o temperaturze pokojowej; białka oddzielone od żółtek
  • szklanki oleju
  • 2 szklanki mleka można zastąpić maślanką lub kefirem, pitnym jogurtem naturalnym lub mlekiem roślinnym
  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru waniliowego lub 1 mała paczka gotowego cukru z wanilią
  • 1 szczypta soli

Jak zrobić

Ciasto na gofry

  • Żółtka miksuję z olejem, mąką, proszkiem do pieczenia, mlekiem i cukrem waniliowym.
  • Z białek i szczypty soli ubijam sztywną pianę.
  • Delikatnie mieszam masę żółtkową z ubitymi białkami. Powinno wyjść ciasto o lekko gęstej konsystencji (na pewno dużo bardziej niż na naleśniki, ale wciąż delikatnie lejącej).

Smażenie gofrów

  • Gofrownicę delikatnie smaruję olejem (tylko przed nalaniem pierwszej porcji ciasta) i rozgrzewam. Nalewam ciasto tak, żeby delikatnie przykryć całą powierzchnię miejsca w foremce.
  • Smażę gofry w gofrownicy na złoto-brązowy kolor.

Video

Wskazówki

 
  1. Żeby gofry wyszły chrupiące, potrzebna jest gofrownica o mocy przynajmniej 1000 W.
  2. Gofry - przepis i pomysły na dodatki
Gofry bez mleka można przygotować, zastępując je maślanką, kefirem, jogurtem naturalnym lub mlekiem roślinnym, albo wodą czy sokiem owocowym, np. pomarańczowym.
Gofry bezglutenowe, zamiast mąki pszennej, zawierają moją najlepszą, uniwersalną mąkę bezglutenową.
Gofry wegańskie można przygotować bez cukru, i zastąpić 2 jajka 4 łyżkami siemienia lnianego zalanego 8 łyżkami gorącej wody (odstawionego do wystudzenia) a mleko krowie - mlekiem roślinnym, wodą lub sokiem. Do spulchnienia ciasta trzeba dodać więcej proszku do pieczenia - łącznie 3 łyżeczki. Do takich gofrów świetnie sprawdzi się bita śmietana kokosowa.

Przydatne poradniki:
  1. Piana z białek - jak ubić
  2. Jak zrobić cukier waniliowy
  3. Bita śmietana - przepis

Nutrition

Serving: 1sztuka (bez dodatków) | Kalorie: 261kcal | Carbohydrates: 30g | Białko: 6g | Fat: 12g | Tłuszcze nasycone: 2g | Cholesterol: 47mg | Sód: 47mg | Potas: 179mg | Cukier: 6g | Witamina A: 160IU | Wapń: 101mg | Żelazo: 1.7mg
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!