Gofry z bitą śmietaną i owocami

Gofry

Najlepsze chrupiące gofry z bitą śmietaną i owocami - najlepszy przepis na gofry jak znad morza.
Drukuj przepis Pin Recipe
Przygotowanie: 10 min
Gotowanie: 20 min
Całkowity czas: 30 min
Danie: Deser
Kuchnia: Amerykańska
Liczba porcji: 8 sztuk
Kalorie: 261kcal
Autorka: Dorota Kamińska

Składniki

  • 2 jajka o temperaturze pokojowej; białka oddzielone od żółtek
  • szklanki oleju
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 szklanki mleka można zastąpić maślanką lub kefirem, pitnym jogurtem naturalnym lub mlekiem roślinnym
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżki cukru waniliowego lub 1 mała paczka gotowego cukru z wanilią
  • 1 szczypta soli

Jak zrobić

Ciasto na gofry

  • Z białek i szczypty soli ubijamy sztywną pianę.
  • Żółtka miksujemy z olejem, mąką, proszkiem do pieczenia, mlekiem i cukrem waniliowym.
  • Delikatnie mieszamy masę żółtkową z ubitymi białkami. Powinno nam wyjść ciasto o lekko gęstej konsystencji (na pewno dużo bardziej niż na naleśniki, ale wciąż lekko lejącej).

Smażenie gofrów

  • Gofrownicę delikatnie smarujemy olejem (tylko przed nalaniem pierwszej porcji ciasta) i rozgrzewamy. Możemy też użyć oliwy w sprayu. Nalewamy ciasto tak, żeby delikatnie przykryć całą powierzchnię.
  • Smażymy gofry w gofrownicy na złoto-brązowy kolor. Bez obaw możemy otworzyć przykrywkę i sprawdzić, czy są już gotowe, a następnie, w razie potrzeby, zamknąć i jeszcze trochę podpiec.

Video

Wskazówki

Przydatne poradniki:
Żeby gofry wyszły chrupiące, potrzebna jest gofrownica o mocy przynajmniej 1000 W.

Na gofry możemy nałożyć dowolną kompozycję owoców, którą najbardziej lubimy. Poniżej kilka sprawdzonych propozycji:
- klasyczna, czyli tylko cukier puder
- z polewą czekoladową lub owocową
- z bitą śmietaną
- z owocami, np. ananasem, brzoskwiniami, bananem, jagodami, borówką amerykańską, jabłkami
- z dżemem, np. wiśniowym, truskawkowym, jagodowym, jabłkowym
- z bananem i masłem czekoladowym
- różne, pomieszane warianty powyższych ?

Gofry bez mleka można przygotować, zastępując je maślanką, kefirem, jogurtem naturalnym lub mlekiem roślinnym, albo wodą czy sokiem owocowym, np. pomarańczowym.
Gofry bezglutenowe, zamiast mąki pszennej, zawierają moją najlepszą, uniwersalną mąkę bezglutenową.
Gofry wegańskie można przygotować bez cukru, i zastąpić 2 jajka 4 łyżkami siemienia lnianego zalanego 8 łyżkami gorącej wody (odstawionego do wystudzenia) a mleko krowie - mlekiem roślinnym, wodą lub sokiem. Do spulchnienia ciasta trzeba dodać więcej proszku do pieczenia - łącznie 3 łyżeczki. Do takich gofrów świetnie sprawdzi się bita śmietana kokosowa.
 

Przydatne poradniki:
  1. Piana z białek - jak ubić
  2. Jak zrobić cukier waniliowy
  3. Bita śmietana - przepis
Przydatny sprzęt:

Nutrition

Serving: 1sztuka (bez dodatków) | Kalorie: 261kcal | Carbohydrates: 30g | Białko: 6g | Fat: 12g | Tłuszcze nasycone: 2g | Cholesterol: 47mg | Sód: 47mg | Potas: 179mg | Cukier: 6g | Witamina A: 160IU | Wapń: 101mg | Żelazo: 1.7mg
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!