Budyń jaglany

Budyń jaglany

Budyń jaglany czyli budyń z kaszy jaglanej ugotowanej na roślinnym mleku, choć można też klasycznie, na krowim. Zmiksowany z dodatkiem banana, o kremowej konsystencji. Idealny na ciepło i na zimno.
Print Recipe Pin Recipe
Prep Time: 5 min
Cook Time: 15 min
Total Time: 20 min
Course: Deser
Cuisine: Wegańska
Keyword: budyń jaglany
Servings: 4
Calories: 182kcal
Author: Dorota Kamińska

Składniki

  • ½ szklanki kaszy jaglanej dokładnie wypłukana w kilku wodach, przelana gorącą wodą i odcedzona
  • 2 szklanki mleka roślinnego kokosowe, migdałowe lub inne
  • 1-2 banany bardzo dojrzałe
  • 1 łyżka syropu klonowego można zastąpić ksylitolem lub erytrytolem
  • 1 łyżeczka oleju roślinnego o łagodnym smaku opcjonalnie; można też wykorzystać masło roślinne, np. orzechowe lub migdałowe, kokosowe czy z nerkowców
  • ½ łyżeczki ekstraktu z wanilii można zastąpić ziarenkami z ½ laski wanilii
  • 1 łyżka soku z cytryny lub limonki opcjonalnie
  • 1 szczypta cynamonu opcjonalnie
  • dodatkowe owoce lub przetwory i mięta do dekoracji

Instructions

  • Kaszę zalewam mlekiem i zagotowuję. Zmniejszam ogień do minimum i gotuję przez 15 minut. Powinna się lekko rozgotować i wchłonąć całe mleko.
  • Gorącą kaszę i pozostałe składniki wkładam do blendera i miksuję na wysokich obrotach, do uzyskania gładkiej, kremowej konsystencji.

Notes

  1. Jak zrobić mleko roślinne

Nutrition

Serving: 180g (z dodatkiem 2 bananów i oleju kokosowego, bez dekoracji) | Calories: 182kcal | Carbohydrates: 34g | Protein: 4g | Fat: 3g | Saturated Fat: 1g | Sodium: 171mg | Potassium: 259mg | Fiber: 4g | Sugar: 8g | Vitamin A: 0.8% | Vitamin C: 8% | Calcium: 15.3% | Iron: 5%
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!