Buraczki

Buraczki

Buraczki do obiadu, najlepszy przepis na buraczki z pieczonych buraków z sokiem z cytryny i zasmażką, która dodaje im smaku.
Print Recipe Pin Recipe
Prep Time: 15 min
Cook Time: 30 min
Total Time: 45 min
Course: Dodatek do obiadu
Cuisine: Polska
Servings: 6
Calories: 148kcal
Author: Dorota Kamińska

Składniki

  • 1 kg buraków umyte, w skórkach, z usuniętymi naciami i „wąsami”
  • 1 jabłko duże; obrane ze skórki
  • 2-3 łyżki mąki pszenna lub kukurydziana, albo bezglutenowa
  • 50 g masła ¼ kostki
  • sok z ½ cytryny
  • woda lub zimny wywar
  • sól, pieprz

Instructions

  • Buraki gotuję we wrzątku, w garnku, przez 30 minut lub nakłuwam widelcem, zawijam w folię aluminiową i piekę w piekarniku przez ok. 40 minut, w temperaturze 200 °C.
  • Można też ponakłuwane buraki przełożyć do niewysokiej miski, zalać niewielką ilością wody, przykryć folią odporną na mikrofale i ugotować w kuchence mikrofalowej (na programie do gotowania ziemniaków lub przez ok. 5-15 minut, w zależności od mocy kuchenki).
  • Ciepłe buraki obieram ze skórek i ucieram na tarce o grubych oczkach.
  • Na suchej patelni rumienię delikatnie mąkę, dodaję masło i zasmażam na jasnozłoty kolor.
  • Rozprowadzam zasmażkę niewielką ilością zimnej wody lub wywaru i mieszam, aż do uzyskania kremowej konsystencji.
  • Mieszam zasmażkę na średnim ogniu z ciepłymi burakami, dodaję utarte na tarce o grubych oczkach jabłko i mocno podgrzewam.
  • Doprawiam buraczki zasmażane sokiem z cytryny oraz solą i, opcjonalnie, pieprzem.

Video

Notes

Buraczki wegańskie - masło zastępuję tłuszczem roślinnym, np. olejem kokosowym lub oliwą z oliwek
Buraczki bezglutenowe - do przygotowania zasmażki, zamiast pszennej, wykorzystuję mąkę kukurydzianą lub uniwersalną mąkę bezglutenową
Przydatne poradniki:
  1. Zasmażka - jak zrobić

Nutrition

Serving: 200g | Calories: 148kcal | Carbohydrates: 20g | Protein: 2g | Fat: 7g | Saturated Fat: 4g | Cholesterol: 17mg | Sodium: 189mg | Potassium: 574mg | Fiber: 5g | Sugar: 14g | Vitamin A: 5.6% | Vitamin C: 13.9% | Calcium: 3% | Iron: 7.6%
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!