Gofry bezglutenowe przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Gofry bezglutenowe

Gofry bezglutenowe

Gofry bezglutenowe

Gofry bezglutenowe, chrupiące, proste do zrobienia :). Długo czekaliście na przepis na gofry bezglutenowe i oto w końcu jest! Są bardzo smaczne i chrupią bezpośrednio po wyjęciu z gofrownicy. Zrobiłam je na bazie mojej ulubionej, domowej mieszanki bezglutenowej. Uwielbiam ich smak! Zobaczcie jak zrobić gofry glutenfree krok po kroku.

Zobacz też: Najlepsze przepisy na śniadanie

Robię je praktycznie w ten sam sposób co klasyczne pszenne. Uwielbiam przygotowywać je na śniadanie lub deser i podawać z ulubionymi dodatkami. Świeże owoce i bita śmietana to dla mnie najlepszy smak.

Przepis na gofry bezglutenowe

Najpierw ubijam białka na pianę, potem osobno miksuję pozostałe składniki. Na koniec mieszam delikatnie całość i smażę partiami w gofrownicy. Proste do zrobienia i smaczne. Można zrobić więcej na zapas, choć po pewnym czasie stracą swoją chrupkość. Odgrzane później w gofrownicy to już co prawda nie to samo co te świeżutkie, ale jednak wciąż smaczne :).

Gofry bezglutenowe

Gofry bezglutenowe

Najlepsze chrupiące gofry bezglutenowe, puszyste i lekkie.
5 from 5 votes
Przygotowanie: 10 minutes
Gotowanie: 20 minutes
Razem: 30 minutes
Kategoria: Deser
Kuchnia: Amerykańska
Przepis na: gofry bezglutenowe
Liczba porcji: 8 sztuk
Kalorie: 247kcal
Przepis autorstwa: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 2 jajka (o temperaturze pokojowej; białka oddzielone od żółtek)
  • szklanki oleju
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 szklanki mleka (można zastąpić maślanką lub kefirem, pitnym jogurtem naturalnym lub mlekiem roślinnym)
  • 2 szklanki mąki bezglutenowej (używam mojej uniwersalnej mieszanki bezglutenowej najlepszej)
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki cukru waniliowego (lub 1 mała paczka gotowego cukru z wanilią)
  • 1 szczypta soli

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.

LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Zobacz też
Sernik ricotta

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

Ciasto na gofry bezglutenowe

  • Z białek i szczypty soli ubijam sztywną pianę.
  • Żółtka miksuję z olejem, mąkami, proszkiem do pieczenia, mlekiem i cukrem waniliowym.
  • Delikatnie mieszam masę żółtkową z ubitymi białkami. Powinno wyjść ciasto o lekko gęstej konsystencji (na pewno dużo bardziej niż na naleśniki, ale wciąż lekko lejącej).

Smażenie gofrów

  • Gofrownicę delikatnie smaruję olejem (tylko przed nalaniem pierwszej porcji ciasta) i rozgrzewam. Można też użyć oliwy w sprayu. Nalewam ciasto tak, żeby delikatnie przykryć całą powierzchnię foremki.
  • Smażę gofry w gofrownicy na złoto-brązowy kolor. Bez obaw można po paru minutach uchylić przykrywkę i sprawdzić, czy są już gotowe. Następnie, w razie potrzeby, zamknąć i jeszcze trochę podpiec.

Przydatne przepisy i poradniki

Żeby gofry wyszły chrupiące, potrzebna jest gofrownica o mocy przynajmniej 1000 W.
  1. Mąka bezglutenowa – przepis
  2. Piana z białek – jak ubić
  3. Jak zrobić cukier waniliowy
  4. Bita śmietana – przepis
 

Wartości odżywcze

Serving: 1sztuka (bez dodatków) | Kalorie: 247kcal (12%) | Carbohydrates: 28g (9%) | Białko: 6g (12%) | Fat: 13g (20%) | Tłuszcze nasycone: 3g (19%) | Cholesterol: 47mg (16%) | Sód: 48mg (2%) | Potas: 164mg (5%) | Fiber: 3g (13%) | Cukier: 7g (8%) | Witamina A: 158IU (3%) | Vitamin B1: 1mg (67%) | Vitamin B2: 1mg (59%) | Vitamin B3: 1mg (5%) | Vitamin B5: 1mg (10%) | Vitamin B6: 1mg (50%) | Vitamin B12: 1µg (17%) | Vitamin D: 1µg (7%) | Vitamin E: 1mg (7%) | Vitamin K: 1µg (1%) | Wapń: 122mg (12%) | Copper: 1mg (50%) | Żelazo: 1mg (6%) | Manganese: 1mg (50%) | Magnesium: 7mg (2%) | Phosphorus: 116mg (12%) | Selenium: 6µg (9%) | Zinc: 1mg (7%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub hasztag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Jeśli chcecie zrobić je w wersji bez laktozy, z pewnością warto przyrządzić masę na bazie roślinnego mleka.

Gofry bezglutenowe przepis

Do przygotowania tych gofrów używam mojej domowej mieszanki bezglutenowej uniwersalnej najlepszej. Przyrządzam ją w wersji z mąką z białego ryżu kleistego oraz tapioką. W połączeniu z proszkiem do pieczenia i jajkami oraz mlekiem lub jogurtem czy maślanką daje doskonały efekt!

Gofry bezglutenowe przepis
Gofry bezglutenowe przepis

Dajcie mi koniecznie znać w komentarzach, jak Wam wyszły i smakowały. Bardzo jestem ciekawa!

Zobacz komentarze (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Podoba Ci się przepis? Daj 5 gwiazdek :)




© 2009-2020 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom