Zupa krem z pora przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Zupa krem z pora

Zupa krem z pora

  • wegetariańska lub wegańska
  • z dodatkiem śmietanki lub mleka kokosowego i ziemniaków
  • prosta do zrobienia
Zupa-krem z pora

Zupa krem z pora po raz pierwszy gości w mojej kuchni. Myślę, że z pewnością ma duże szanse stać się moim corocznym, bezmięsnym zamiennikiem wielkanocnego żurku. Zrobiłam ją pierwszy raz i od teraz będzie moim corocznym, wielkanocnym zamiennikiem żurku. Zobaczcie jak zrobić zupę krem z pora krok po kroku.

Zobacz też: Najlepsze przepisy na zupy

Uwielbiam smak pora duszonego na maśle! Ta zupa bazuje właśnie na tych smacznych podstawowych składnikach i ich połączeniu. Potem wystarczy dolać wywar, dorzucić pozostałe składniki i gotuje się sama :).

Przepis na zupę krem z pora

Co ciekawe, jej kremową konsystencję osiąga się nie poprzez dodanie śmietanki kremówki, a dzięki ugotowanym ziemniakom. Razem z połową wywaru można zmiksować je za pomocą blendera. Choć oczywiście dodatek śmietanki polecam, bo doskonale uzupełni smak zupy. Możecie też zastąpić produkty pochodzenia zwierzęcego roślinnymi. Wcześniej ugotujcie warzywny wywar przygotowany na oliwie. Oto pojawia się idealna, pożywna zupa dla wegan, którą możecie wzbogacić np. mlekiem kokosowym. Do wyboru :). Którą wersję zrobicie?robi.a

Zupa-krem z pora

Zupa krem z pora

Zupa krem z pora z ziemniakami i śmietanką, gęsta i pożywna.
5 od 1 vote
Przygotowanie: 10 min
Gotowanie: 30 min
Razem: 40 min
Kategoria: Zupa
Kuchnia: Amerykańska, Europejska
Przepis na: zupa z pora
Liczba porcji: 6 osób
Kalorie: 153kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 1 por (duży; tylko biała część, pokrojony w cienkie talarki lub piórka)
  • 4 ziemniaki (średniej wielkości; obrane, pokrojone w kostkę ok. 1 cm; można zastąpić słodkimi batatami)
  • 500 ml wywaru warzywnego
  • 100 ml śmietanki kremówki (opcjonalnie; w wersji wegańskiej pominięta lub do zastąpienia naturalnym mlekiem kokosowym)
  • 3 łyżki masła (można zastąpić olejem roślinnym)
  • ostry sos pomidorowy, np. tabasco (opcjonalnie)
  • majeranek
  • 1 szczypta chili
  • sól, pieprz

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Zobacz też
Kurczak z sosem truskawkowym

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Por duszę w garnku, na maśle. Uważam, żeby go nie przysmażyć na brązowo, bo zupa będzie wtedy z pewnością mieć lekko przypalony smak. Powinien udusić się na małym ogniu w ok. 10 minut.
  • Dodaję wywar i ziemniaki, doprowadzam do wrzenia, dosypuję 1 łyżeczkę majeranku i gotuję na małym ogniu (zupa ma lekko bulgotać) przez ok. 20 minut.
  • Połowę zupy oraz śmietankę wlewam do blendera i miksuję na krem.
    Można też oczywiście zmiksować w blenderze całość i wtedy w zupie z pewnością nie będą wyczuwalne kawałki pora.
  • Przelewam zmiksowaną masę z powrotem do garnka. Mieszam całość i doprawiam solą i pieprzem oraz chili.
    Konsystencję zupy można regulować dodatkową ilością wywaru lub wody.

Przydatne przepisy i poradniki

  1. Wywar warzywny – przepis
  2. Tłuszcz do smażenia – jak wybrać

Wartości odżywcze

Serving: 200g | Kalorie: 153kcal (8%) | Carbohydrates: 10g (3%) | Białko: 2g (4%) | Fat: 12g (18%) | Tłuszcze nasycone: 8g (50%) | Cholesterol: 38mg (13%) | Sód: 425mg (18%) | Potas: 210mg (6%) | Fiber: 1g (4%) | Cukier: 2g (2%) | Witamina A: 1156IU (23%) | Vitamin B1: 1mg (67%) | Vitamin B2: 1mg (59%) | Vitamin B3: 1mg (5%) | Vitamin B5: 1mg (10%) | Vitamin B6: 1mg (50%) | Vitamin B12: 1µg (17%) | Witamina C: 8mg (10%) | Vitamin D: 1µg (7%) | Vitamin E: 1mg (7%) | Vitamin K: 17µg (16%) | Wapń: 44mg (4%) | Copper: 1mg (50%) | Żelazo: 2mg (11%) | Manganese: 1mg (50%) | Magnesium: 18mg (5%) | Phosphorus: 36mg (4%) | Selenium: 1µg (1%) | Zinc: 1mg (7%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Pilnowałam się, żeby nie podjadać z garnka samego pora duszonego na maśle. Poszłam nawet o krok dalej, smażąc go więcej. Na zapas :).

Zupa krem z pora przepis

Kilka prostych składników w tej zupie można wzbogacić o dodatek odrobiny soku z cytryny oraz, np. masła orzechowego. Możecie też posypać ją świeżymi ziołami po wlaniu do talerzy. Uprażone nasiona czy orzechy również będą doskonale pasować!

Spróbujcie koniecznie i dajcie znać w komentarzach, czy przypadła Wam do gustu :). Wszystkim czytelnikom życzę smacznego! I udanego weekendu na świeżym powietrzu!

2 komentarze

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2019 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Polecam: FOTOGRAFIA ŚLUBNA i FOTOGRAF PODRÓŻNIK | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom