Kotlety jajeczne przepis

Kotlety jajeczne

Kotlety jajeczne z bułką tartą lub bezglutenowe, doprawione natką pietruszki lub innymi świeżymi ziołami, z dodatkiem aromatycznego pieprzu cytrynowego. Najlepsze kotlety z jajka!
Drukuj przepis Pin Recipe
Przygotowanie: 10 min
Gotowanie: 25 min
Chłodzenie: 1 godz.
Całkowity czas: 1 godz. 35 min
Danie: Danie główne
Kuchnia: Polska
Keyword: kotlety jajeczne, kotlety z jajka
Liczba porcji: 6 sztuk
Kalorie: 310kcal
Autorka: Dorota Kamińska

Składniki

Masa na kotlety z jaj

  • 5 jajek ugotowane na twardo, wystudzone, obrane i dokładnie rozduszone widelcem w miseczce
  • 1 jajko surowe
  • 1 łyżka mąki owsianej można zmiksować płatki owsiane w blenderze; można zastąpić bułką tartą
  • 1 łyżka mąki orzechowej lub migdałowej można zmiksować orzechy lub migdały w blenderze; można zastąpić dodatkową mąką owsianą lub bułką tartą
  • 1 cebula mała, drobno pokrojona; surowa lub delikatnie zeszklona na oleju; można zastąpić 3 łyżkami świeżego, posiekanego szczypiorku
  • 2 łyżki natki pietruszki drobno posiekana; można zastąpić koperkiem, tymiankiem lub bazylią
  • sól, pieprz polecam pieprz cytrynowy

Panierka

  • 6 łyżek mąki orzechowej lub migdałowej można zmiksować orzechy lub migdały w blenderze; można zastąpić dodatkową mąką owsianą lub bułką tartą
  • 6 łyżek mąki owsianej można zmiksować płatki owsiane w blenderze; można zastąpić bułką tartą

Do smażenia

  • olej lub masło klarowane do smażenia

Jak zrobić

  • Wszystkie składniki na masę mieszam w miseczce. Doprawiam solą i pieprzem.
    Masa będzie mieć lepką, wilgotną konsystencję.
    Można wstawić do lodówki na ok. 1 godzinę, żeby potem odrobinę łatwiej formowały się kotlety.
  • Składniki panierki mieszam w głębokim talerzu.
  • Dzielę masę na 6 części. Z każdej formuję kotlet o średnicy ok. 8 cm.
  • Każdy kotlet obtaczam dokładnie w panierce i przekładam na patelnię z rozgrzanym tłuszczem (nie trzeba smażyć ich w głębokim oleju, ale dobrze, jeśli tłuszczu będzie kilka mm na dnie patelni).
  • Smażę na średnim ogniu z obu stron do zrumienienia.
  • Odciskam nadmiar tłuszczu na papierowym ręczniku lub serwetce i serwuję kotleciki.

Wskazówki

Nutrition

Serving: 1sztuka | Kalorie: 310kcal | Carbohydrates: 10g | Białko: 12g | Fat: 25g | Tłuszcze nasycone: 7g | Cholesterol: 267mg | Sód: 123mg | Potas: 139mg | Fiber: 3g | Cukier: 1g | Witamina A: 467IU | Vitamin B1: 1mg | Vitamin B2: 1mg | Vitamin B3: 1mg | Vitamin B5: 1mg | Vitamin B6: 1mg | Vitamin B12: 1µg | Witamina C: 3mg | Vitamin D: 1µg | Vitamin E: 1mg | Vitamin K: 21µg | Wapń: 69mg | Copper: 1mg | Żelazo: 2mg | Manganese: 1mg | Magnesium: 21mg | Phosphorus: 174mg | Selenium: 23µg | Zinc: 1mg
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!