Przepis na makaron z grzybami

Makaron z grzybami

Makaron z grzybami z cebulą, czosnkiem i białym winem lub śmietanką kremówką, z dodatkiem sera pleśniowego i natki pietruszki, do zrobienia w 20 minut.
Drukuj przepis Pin Recipe
Przygotowanie: 10 min
Gotowanie: 15 min
Całkowity czas: 20 min
Danie: Danie główne
Kuchnia: Włoska
Keyword: makaron z grzybami
Liczba porcji: 4
Kalorie: 634kcal
Autorka: Dorota Kamińska

Składniki

  • 300 g makaronu
  • 500 g grzybów pokrojone na plasterki lub w słupki, obgotowane przez 2 minuty i odcedzone
  • 1 cebula drobno pokrojona
  • ½ szklanki białego wina wytrawnego opcjonalnie; połowę lub całość można zastąpić śmietanką 30-36% lub wywarem z drobiu/warzyw
  • 25 g sera pleśniowego np. rokpol, gorgonzola, lazur
  • 3 ząbki czosnku pokrojony na bardzo cienkie plasterki
  • ½ papryczki chili posiekana w drobną kosteczkę; można zastąpić zwykłą czerwoną papryką i doprawić szczyptą suszonego chili
  • 50 g parmezanu lub innego twardego sera włoskiego; opcjonalnie; starty na tarce o drobnych oczkach
  • 1 pęczek natki pietruszki drobno posiekana
  • 6 łyżek masła klarowanego można zastąpić olejem roślinnym do smażenia
  • sól, pieprz

Jak zrobić

  • Cebulę i czosnek delikatnie solę i szklę na maśle na niedużym ogniu.
  • Dodaję grzyby i chili, zalewam winem. Duszę przez kilka minut.
  • Zdejmuję pokrywkę z patelni, dosypuję połowę natki pietruszki. Doprawiam solą i pieprzem. Mieszam i odparowuję na średnim ogniu.
    W tym samym czasie gotuję makaron „al dente”, czyli lekko twardy.
  • Odcedzam makaron i przekładam na patelnię z grzybami. Dodaję ser. Dokładnie mieszam całość.
  • Przed podaniem posypuję każdą porcję pozostałą natką pietruszki.

Video

Wskazówki

Nutrition

Serving: 300g | Kalorie: 634kcal | Carbohydrates: 70g | Białko: 19g | Fat: 29g | Tłuszcze nasycone: 17g | Cholesterol: 72mg | Sód: 378mg | Potas: 694mg | Fiber: 6g | Cukier: 6g | Witamina A: 1240IU | Vitamin B1: 1mg | Vitamin B2: 1mg | Vitamin B3: 6mg | Vitamin B5: 2mg | Vitamin B6: 1mg | Vitamin B12: 1µg | Witamina C: 23mg | Vitamin D: 1µg | Vitamin E: 1mg | Vitamin K: 205µg | Wapń: 236mg | Copper: 1mg | Żelazo: 3mg | Manganese: 1mg | Magnesium: 83mg | Phosphorus: 417mg | Selenium: 59µg | Zinc: 3mg
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!