Drukuj przepis
Jajecznica z serem

Jajecznica z serem

Jajecznica z serem - przepis na jajecznicę z serem na klarowanym maśle, z dobrej jakości jajek. Taka jajecznica może być zaserwowana z cebulą oraz, opcjonalnie, świeżymi lub suszonymi ziołami.

Danie Śniadanie
Kuchnia Polska
Przepis na jajecznica z serem
Przygotowanie 5 min
Czas gotowania 5 min
Całkowity czas 10 min
Liczba porcji 2 osoby
Liczba kalorii 346 kcal

Składniki

  • 4-5 jajek najlepsze będą jajka wiejskie, ściółkowe lub z wolnego wybiegu
  • 1 cebula drobno pokrojona
  • 20-40 g sera dowolny ser biały lub żółty, a nawet pleśniowy; pokrojony w nieduże kawałki lub starty na tarce o grubych oczkach, w zależności od rodzaju sera
  • 30 g masła
  • sól

Jak zrobić

  1. Na stopionym maśle, na małym ogniu, szklę cebulę. 

  2. Do cebuli wbijam ser i czekam, aż zacznie się rozpuszczać. Wbijam jajka i na średnim ogniu lekko je ścinam, nie mieszając.

  3. Ściętym jajkom przekłuwam żółtka i zaczynam powoli mieszać (w jajecznicy powinny być widoczne żółte i białe kolory).

  4. Zmniejszam ogień i doprowadzam jajecznicę do pożądanej konsystencji: wilgotnej lub suchej. Warto pamiętać, że jajka w jajecznicy ścinają się jeszcze przez chwilę nawet po zdjęciu z patelni i położeniu na talerz.

  5. Jajecznicę przekładam na talerze i dekoruję świeżą bazylią.

Moje porady

Można też przygotować tę jajecznicę, wbijając na patelnię jajka rozkłócone w misce i wymieszane z kawałkami sera. Wolę jednak metodę ze ścinaniem białek, żeby zachować jak najwięcej składników odżywczych w żółtkach.

Przydatne poradniki:

  1. Jak sprawdzić świeżość jajka
  2. Jak pokroić cebulę
Wartości odżywcze
Jajecznica z serem
Wielkość porcji (1 porcja (z połowy jajecznicy z 5 jajek, z cebulą i mozzarellą))
Liczba kalorii 346 kcal Kalorie z tłuszczów 243 kcal
% dziennego zapotrzebowania*
Tłuszcze ogółem 27g 42%
Tłuszcze nasycone 13g 65%
Cholesterol 457mg 152%
Sód 429mg 18%
Potas 232mg 7%
Węglowodany ogółem 6g 2%
Cukry 2g
Białko 18g 36%
Witamina A 22.1%
Witamina C 4.9%
Wapń 17.5%
Żelazo 11.3%
* Zalecany % dziennego spożycia dla diety 2000 kcal. Pamiętaj, że rzeczywiste zapotrzebowanie na kalorie oblicza się indywidualnie dla danej osoby i zależy ono od wielu czynników, np. wieku, płci, codziennej aktywności fizycznej, stanu zdrowia, przebytych chorób czy przyjmowanych leków.