Drukuj przepis
Jajko sadzone na kanapce

Jajko sadzone na kanapce

Jajko sadzone na kanapce czyli pomysł na śniadanie lub kolację. Można podać jajka sadzone na kanapkach z dodatkiem ziół, warzyw i awokado lub serem.

Danie Śniadanie
Kuchnia Polska
Przepis na jajko sadzone na kanapce
Przygotowanie 5 min
Czas gotowania 5 min
Całkowity czas 10 min
Liczba porcji 2 kanapki
Liczba kalorii 279 kcal

Składniki

  • 2 świeże jajka
  • 2 kromki chleba kwadratowe; można zrobić z nich tosty i natrzeć kawałkiem czosnku
  • 4 plastry awokado można zastąpić mozzarellą
  • 2 plastry pomidora
  • 6 listków bazylii można zastąpić miętą, kolendrą, natką pietruszki, koperkiem lub szczypiorkiem
  • 1 łyżka masła klarowanego lub oliwy
  • sól, pieprz

Jak zrobić

  1. Rozgrzewam dobrze patelnię, topiąc na niej klarowane masło.

  2. Na roztopione i dobrze rozgrzane masło wbijam całe jajka i czekam na ścięcie białek, żeby nie rozpływały się po patelni.

  3. Zmniejszam płomień i smażę na średnim ogniu (nie za mocnym, żeby nie pryskał tłuszcz), aż białko całkowicie się zetnie, ale żółtko wciąż pozostanie ciemne i płynne w środku.

  4. Chleb smaruję masłem lub delikatnie polewam oliwą. Układam awokado, a na nim plastry pomidora.

  5. Przekładam jajka na kanapki, posypuję bazylią i doprawiam solą i pieprzem.

Wartości odżywcze
Jajko sadzone na kanapce
Wielkość porcji (1 kanapka)
Liczba kalorii 279 kcal Kalorie z tłuszczów 171 kcal
% dziennego zapotrzebowania*
Tłuszcze ogółem 19g 29%
Tłuszcze nasycone 7g 35%
Cholesterol 183mg 61%
Sód 275mg 11%
Potas 397mg 11%
Węglowodany ogółem 17g 6%
Błonnik 4g 16%
Cukry 2g
Białko 8g 16%
Witamina A 10.7%
Witamina C 10.6%
Wapń 6.8%
Żelazo 12.4%
* Zalecany % dziennego spożycia dla diety 2000 kcal. Pamiętaj, że rzeczywiste zapotrzebowanie na kalorie oblicza się indywidualnie dla danej osoby i zależy ono od wielu czynników, np. wieku, płci, codziennej aktywności fizycznej, stanu zdrowia, przebytych chorób czy przyjmowanych leków.