Jajecznica z boczkiem

Jajecznica z boczkiem

Doskonała jajecznica z boczkiem i cebulą lub szczypiorkiem. W wersji klasycznej to tylko jajka, cebula i boczek z przyprawami, ale proponuję dodatek śmietanki i parmezanu dla bogatszego smaku.
Print Recipe Pin Recipe
Prep Time: 5 min
Cook Time: 5 min
Total Time: 10 min
Course: Śniadanie
Cuisine: Europejska, Polska
Keyword: jajecznica z boczkiem
Servings: 2
Calories: 411kcal
Author: Dorota Kamińska

Składniki

  • 4 jajka białka oddzielone od żółtek
  • 2-4 plastry boczku gotowany lub wędzony; pokrojony w niedużą kostkę
  • 1 cebula mała, drobno posiekana; można zastąpić 2 łyżkami szczypiorku i posypać nim gotową jajecznicę
  • 2 łyżki parmezanu utarty na tarce o drobnych oczkach
  • 3 łyżeczki słodkiej śmietanki do zup i sosów, do 12% tłuszczu
  • 1 łyżka masła
  • 1 szczypta białego pieprzu
  • 1 szczypta soli można pominąć, jeśli boczek jest solony

Instructions

  • Boczek podsmażam na patelni, na której potem będzie smażona jajecznica. Gdy się zrumieni, odcedzam z wytopionego tłuszczu i odkładam na talerzyk.
  • Białka rozkłócam w misce ze śmietanką, solą i pieprzem.
  • Z patelni zbieram za pomocą łyżki większość pozostałego po smażeniu boczku tłuszczu, następnie dodaję masło i cebulę i szklę ją na niedużym ogniu.
  • Wlewam rozkłócone białka i delikatnie mieszając, smażę na niedużym ogniu. Gdy się lekko zetną, dodaję żółtka, ser i zrumieniony boczek.
  • Dosmażam jajecznicę do pożądanego stopnia wilgotności/suchości. Warto pamiętać, że masa jajeczna będzie się ścinać i wysychać jeszcze chwilę po przełożeniu na talerz.
  • Dekoruję listkami bazylii lub szczypiorkiem i od razu serwuję.

Notes

W najprostszej wersji można pominąć dodatek sera i śmietanki. Wystarczy wtedy zrumienić boczek, następnie zdjąć go z patelni, odcedzić nadmiar tłuszczu, dodać masło i cebulę, a potem wbić całe jajka.

Nutrition

Serving: 1porcja z cebulą, parmezanem i śmietanką | Calories: 411kcal | Carbohydrates: 3g | Protein: 18g | Fat: 35g | Saturated Fat: 14g | Cholesterol: 385mg | Sodium: 569mg | Potassium: 230mg | Sugar: 1g | Vitamin A: 16% | Vitamin C: 1.3% | Calcium: 10.8% | Iron: 9.6%
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!