Śledzie pod pierzynką

Śledzie pod pierzynką

Śledzie pod pierzynką warstwowe czyli śledzik pod pierzynką z ziemniaków, buraków, jajek, cebuli, ogórków i majonezu.
Drukuj przepis Pin Recipe
Przygotowanie: 2 godz. 30 min
Całkowity czas: 2 godz. 30 min
Danie: Sałatka
Kuchnia: Polska
Keyword: śledzie pod pierzynką, śledzik pod pierzynką
Liczba porcji: 8 osób
Kalorie: 453kcal
Autorka: Dorota Kamińska

Składniki

  • 500 g śledzi z solanki lub zalewy; śledzie z solanki wcześniej wymoczone kilka godzin w wodzie lub mleku; pokrojone na kilkucentymetrowe kawałki
  • 1 cebula duża; pokrojona drobno lub w piórka
  • 4 ogórki konserwowe pokrojone w kostkę; można zastąpić 1 słoikiem (350 g kaparów)
  • 4 ziemniaki średnie; ugotowane w mundurkach, obrane i pokrojone w kostkę
  • 4 buraki średnie; ugotowane lub upieczone w mundurkach, obrane i pokrojone w kostkę; można zastąpić marchewkami
  • 4 jajka ugotowane na twardo; pokrojone w kosteczkę lub starte na tarce o grubych oczkach
  • 1 szklanka majonezu połowę lub całość można zastąpić jogurtem greckim z dodatkiem szczypty soli i 1 łyżeczki musztardy
  • pieprz
  • kilka łyżek nasion słonecznika uprażony na suchej patelni

Do dekoracji

  • kilka łyżek posiekanej natki pietruszki

Jak zrobić

  • Majonez (lub mieszankę z jogurtem i musztardą, albo sam jogurt i musztardę z solą) doprawiam pieprzem i dzielę na trzy części.
  • Śledzie układam na dnie miski.
  • Przykrywam śledzie jedną częścią majonezu, a na wierzchu układam cebulę, ogórki/kapary i ziemniaki.
  • Przykrywam ziemniaki drugą częścią majonezu, a na wierzchu układam buraki.
  • Przykrywam buraki trzecią częścią majonezu, a na wierzchu układam jajko i natkę pietruszki oraz słonecznik.
  • Wstawiam miskę na 2 godziny do lodówki.
  • Serwuję udekorowane natką pietruszki.

Wskazówki

Nutrition

Serving: 250g | Kalorie: 453kcal | Carbohydrates: 21g | Białko: 19g | Fat: 32g | Tłuszcze nasycone: 5g | Cholesterol: 131mg | Sód: 594mg | Potas: 922mg | Fiber: 5g | Cukier: 4g | Witamina A: 430IU | Witamina C: 18.5mg | Wapń: 114mg | Żelazo: 5.6mg
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!