Śledzie po japońsku

Śledzie po japońsku

Śledzie po japońsku z marchewką lub jajkiem, cebulą i ogórkiem kiszonym oraz groszkiem lub szpinakiem czyli przepis, który nie ma nic wspólnego z Japonią, za to naśladuje sposób podania sushi.
Drukuj przepis Pin Recipe
Przygotowanie: 10 min
Całkowity czas: 10 min
Danie: Przekąska
Kuchnia: Polska
Keyword: śledzie po japońsku
Liczba porcji: 6 porcji
Kalorie: 273kcal
Autorka: Dorota Kamińska

Składniki

Śledzie

  • 6 sztuk śledzi matiasów z solanki (wymoczone kilka godzin w wodzie lub mleku lub z zalewy octowej; grubsze płaty można przekroić wzdłuż)
  • 1 cebula pokrojona w piórka
  • 2 ogórki kiszone lub korniszony średnie; pokrojone w cienkie, podłużne plastry

Do wyboru

  • 1 marchewka mała; ugotowana lub surowa; pokrojona w krótkie, grube słupki
  • 3 jajka ugotowane na twardo; przekrojone w poprzek, na dwie połówki
  • 400 g zielonego groszku krótko gotowany do miękkości; można wykorzystać groszek mrożony
  • 1 garść listków roszponki lub szpinaku

Sos do śledzi

  • 6 łyżek majonezu można wymieszać „pół na pół” z jogurtem greckim lub całkowicie zastąpić jogurtem
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • ½ łyżeczki tartego chrzanu lub imbiru
  • sól, pieprz

Jak zrobić

  • Na każdy plaster śledzia wykładam cebulę i ogórek.
  • Owijam śledzie wokół marchewki lub jajka i spinam wykałaczką.
  • Układam dekoracyjnie na talerzu, otaczając zielonym groszkiem lub szpinakiem.
  • Składniki na sos mieszam w miseczce i podaję jako dodatek do maczania śledzi.

Wskazówki

  1. Zamiast majonezowego lub jogurtowego, do śledzi można podać gęsty sos winegret.

Nutrition

Serving: 1sztuka z sosem | Kalorie: 273kcal | Carbohydrates: 13g | Białko: 16g | Fat: 17g | Tłuszcze nasycone: 3g | Cholesterol: 117mg | Sód: 389mg | Potas: 463mg | Fiber: 4g | Cukier: 5g | Witamina A: 2890IU | Witamina C: 30.9mg | Wapń: 79mg | Żelazo: 2.2mg
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!