Naleśniki amerykańskie

Naleśniki amerykańskie

Grube naleśniki amerykańskie - przepis krok po kroku na puszyste naleśniki jak z amerykańskiego IHOP. Naleśniki amerykańskie na maślance, puszyste i grube, polane masłem i syropem klonowym.
Print Recipe Pin Recipe
Prep Time: 5 min
Cook Time: 30 min
Total Time: 35 min
Course: Deser, Śniadanie
Cuisine: Amerykańska
Keyword: naleśniki amerykańskie
Servings: 12 sztuk
Calories: 80kcal
Author: Dorota Kamińska

Składniki

  • 1 szklanka mąki pszenna typ 450-550 (najładniej wyrosną i będą miękkie, razowa lub orkiszowa, typ 630-850 (niższy indeks glikemiczny); można zastąpić mieszanką bezglutenową)
  • 1-2 łyżki cukru polecam cukier brzozowy (ksylitol, o niższym indeksie glikemicznym i mniejszej liczbie kalorii; można też zastąpić syropem z agawy)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia płaskie
  • 1 szklanka maślanki można zastąpić mlekiem zwierzęcym lub roślinnym, kefirem lub jogurtem naturalnym
  • 2 łyżki oleju lub stopionego masła
  • 1 jajko duże
  • tłuszcz do smażenia

Instructions

  • Wszystkie składniki mokre rozkłócam w misce za pomocą trzepaczki lub widelca, wtłaczając do środka jak najwięcej powietrza, dzięki któremu naleśniki będą jeszcze bardziej puszyste.
  • Dodaję składniki suche i mieszam całość do ich połączenia (nie za mocno i nie za długo!). Odstawiam ciasto na ok. 10-15 minut, żeby uaktywnił się proszek do pieczenia.
  • Rozgrzewam patelnię, smarując jej powierzchnię równomiernie tłuszczem, np. za pomocą papierowego ręcznika lub papieru do pieczenia.
  • Smażę po 1-2 minuty z obu stron naleśniki (po 2-3 łyżki ciasta na 1 naleśnik). Naleśnik jest gotowy do obrócenia, kiedy góra ciasta jest delikatnie ścięta, a na powierzchni widać bąbelki.Najwygodniej obracać naleśniki bardzo cienką łopatką.
  • Usmażone naleśniki przekładam do piekarnika rozgrzanego do 50 st. C lub miski z przykryciem.
  • Gotowe naleśniki można przełożyć masłem i polać syropem klonowym: to klasyczne, najpopularniejsze dodatki do grubych naleśników amerykańskic

Video

Notes

  1. Naleśniki amerykańskie bezglutenowe - zwykłą mąkę pszenną można zastąpić uniwersalną mąką bezglutenową najlepszą
  2. Naleśniki amerykańskie bez laktozy - mleko można zastąpić maślanką, rzadkim jogurtem naturalnym lub kefirem czy mlekiem kokosowym, albo innym mlekiem roślinnym
  3. Naleśniki amerykańskie bez mleka - zamiast nabiału można wykorzystać mleko roślinne
  4. Naleśniki amerykańskie bez jajek - jajko można zastąpić 1 łyżką drobno zmielonego siemienia lnianego, zalanego wcześniej 2-3 łyżkami wody i odstawionego na kilka minut do nasiąknięcia i zgęstnienia
  5. Naleśniki amerykańskie wegańskie - można przygotować tak jak pancakes bez jajek, zastępując mleko krowie mlekiem roślinnym, np. kokosowym lub sojowym i smażąc całość na oleju roślinnym.

Nutrition

Serving: 1naleśnik (o średnicy ok. 15 cm) | Calories: 80kcal | Carbohydrates: 10g | Protein: 2g | Fat: 3g | Cholesterol: 15mg | Sodium: 27mg | Potassium: 127mg | Sugar: 2g | Vitamin A: 1.1% | Calcium: 6.3% | Iron: 3.4%
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!