Drukuj przepis
Naleśniki amerykańskie

Naleśniki amerykańskie

Grube naleśniki amerykańskie - przepis krok po kroku na puszyste naleśniki jak z amerykańskiego IHOP. Naleśniki amerykańskie na maślance, puszyste i grube, polane masłem i syropem klonowym.
Danie Deser, Śniadanie
Kuchnia Amerykańska
Przepis na naleśniki amerykańskie
Przygotowanie 5 min
Czas gotowania 30 min
Całkowity czas 35 min
Liczba porcji 12 sztuk
Liczba kalorii 80 kcal

Składniki

  • 1 szklanka mąki pszenna typ 450-550 (najładniej wyrosną i będą miękkie, razowa lub orkiszowa, typ 630-850 (niższy indeks glikemiczny); można zastąpić mieszanką bezglutenową)
  • 1-2 łyżki cukru polecam cukier brzozowy (ksylitol, o niższym indeksie glikemicznym i mniejszej liczbie kalorii; można też zastąpić syropem z agawy)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia płaskie
  • 1 szklanka maślanki można zastąpić mlekiem zwierzęcym lub roślinnym, kefirem lub jogurtem naturalnym
  • 2 łyżki oleju lub stopionego masła
  • 1 jajko duże
  • tłuszcz do smażenia

Jak zrobić

  1. Wszystkie składniki mokre rozkłócam w misce za pomocą trzepaczki lub widelca, wtłaczając do środka jak najwięcej powietrza, dzięki któremu naleśniki będą jeszcze bardziej puszyste.
  2. Dodaję składniki suche i mieszam całość do ich połączenia (nie za mocno i nie za długo!). Odstawiam ciasto na ok. 10-15 minut, żeby uaktywnił się proszek do pieczenia.
  3. Rozgrzewam patelnię, smarując jej powierzchnię równomiernie tłuszczem, np. za pomocą papierowego ręcznika lub papieru do pieczenia.
  4. Smażę po 1-2 minuty z obu stron naleśniki (po 2-3 łyżki ciasta na 1 naleśnik). Naleśnik jest gotowy do obrócenia, kiedy góra ciasta jest delikatnie ścięta, a na powierzchni widać bąbelki.

    Najwygodniej obracać naleśniki bardzo cienką łopatką.

  5. Usmażone naleśniki przekładam do piekarnika rozgrzanego do 50 st. C lub miski z przykryciem.
  6. Gotowe naleśniki można przełożyć masłem i polać syropem klonowym: to klasyczne, najpopularniejsze dodatki do grubych naleśników amerykańskic

Przepis wideo

Obejrzyj bezpośrednio na moim kanale na YouTube

Moje porady

  1. Naleśniki amerykańskie bezglutenowe - zwykłą mąkę pszenną można zastąpić uniwersalną mąką bezglutenową najlepszą
  2. Naleśniki amerykańskie bez laktozy - mleko można zastąpić maślanką, rzadkim jogurtem naturalnym lub kefirem czy mlekiem kokosowym, albo innym mlekiem roślinnym
  3. Naleśniki amerykańskie bez mleka - zamiast nabiału można wykorzystać mleko roślinne
  4. Naleśniki amerykańskie bez jajek - jajko można zastąpić 1 łyżką drobno zmielonego siemienia lnianego, zalanego wcześniej 2-3 łyżkami wody i odstawionego na kilka minut do nasiąknięcia i zgęstnienia
  5. Naleśniki amerykańskie wegańskie - można przygotować tak jak pancakes bez jajek, zastępując mleko krowie mlekiem roślinnym, np. kokosowym lub sojowym i smażąc całość na oleju roślinnym.
Wartości odżywcze
Naleśniki amerykańskie
Wielkość porcji (1 naleśnik (o średnicy ok. 15 cm))
Liczba kalorii 80 kcal Kalorie z tłuszczów 27 kcal
% dziennego zapotrzebowania*
Tłuszcze ogółem 3g 5%
Cholesterol 15mg 5%
Sód 27mg 1%
Potas 127mg 4%
Węglowodany ogółem 10g 3%
Cukry 2g
Białko 2g 4%
Witamina A 1.1%
Wapń 6.3%
Żelazo 3.4%
* Zalecany % dziennego spożycia dla diety 2000 kcal. Pamiętaj, że rzeczywiste zapotrzebowanie na kalorie oblicza się indywidualnie dla danej osoby i zależy ono od wielu czynników, np. wieku, płci, codziennej aktywności fizycznej, stanu zdrowia, przebytych chorób czy przyjmowanych leków.