Dżem truskawkowy bez cukru

Dżem truskawkowy bez cukru

Przepis na dżem truskawkowy bez cukru, słodzony sokiem z pomarańczy, bananem i odrobiną ksylitolu. Dżem bez dodatku pektyny w proszku, najlepszy i niskokaloryczny dżem z truskawek bez cukru.
Drukuj przepis Pin Recipe
Przygotowanie: 5 min
Gotowanie: 30 min
Całkowity czas: 35 min
Danie: Drink
Kuchnia: Polska
Keyword: dżem truskawkowy bez cukru
Liczba porcji: 2 słoiczki o pojemności ok. 300 ml
Kalorie: 60kcal
Autorka: Superfood po polsku

Składniki

  • 500 g truskawek świeże lub mrożone, dojrzałe; świeże umyte i osuszone, bez szypułek
  • 1 banan bardzo dojrzały, bez skórki, pokrojony na grube kawałki
  • 1 pomarańcza słodka, wydrążony miąższ bez błon i wyciśnięty sok
  • 1 jabłko najlepiej czerwone, twarde i słodkie; sparzone, wyszorowane, bez ogryzka, pokrojone na grube kawałki
  • 2-3 łyżki ksylitolu cukier brzozowy o niskim indeksie glikemicznym
  • 3 łyżeczki agar-agar zagęstnik pochodzenia roślinnego; można zastąpić pektyną jabłkową 100% wg przepisu na opakowaniu

Jak zrobić

  • Połowę truskawek odkładam (większe można pokroić na ćwiartki, a średnie i mniejsze zostawić w całości).
  • Pozostałe truskawki, kawałki banana i jabłka oraz miąższ i sok z pomarańczy miksuję w blenderze i przelewam do garnka. Zagotowuję.
  • Gotuję na niewielkim ogniu przez 10 minut (dżem ma tylko delikatnie bulgotać, pyrkać w garnku).
  • Dodaję pozostałe truskawki, mieszam i dodaję ksylitol oraz agar-agar.
  • Trzymam na niewielkim ogniu jeszcze przez 10 minut, delikatnie mieszając od czasu do czasu, żeby agar-agar dokładnie się rozpuścił.
  • Myję i wyparzam słoiki od razu wlewam do gorących dżem. Dokładnie zakręcam, trzymając przez rękawicę lub grubą ścierkę i odstawiam do góry dnem.
  • Owijam słoiki szczelnie za pomocą grubego koca lub ręczników, albo zawijam w ścierki kuchenne i chowam pod grubą kołdrę na 8-12 godzin. Można też pasteryzować je klasycznie lub w piekarniku.

Wskazówki

W ten sam sposób można przygotować dżem malinowy bez cukru.

Nutrition

Serving: 100g | Kalorie: 60kcal | Carbohydrates: 15g | Sód: 1mg | Potas: 231mg | Fiber: 2g | Cukier: 10g | Witamina A: 75IU | Witamina C: 54.6mg | Wapń: 20mg | Żelazo: 0.4mg
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!