Drukuj przepis
Pancakes - ekspresowy przepis

Pancakes – przepis ekspresowy

Klasyczne naleśniki pancakes - przepis bez ubijania piany z białek czyli ciasto na proszku do pieczenia. Są dziecinnie proste i szybkie do zrobienia, bez miksowania.

Danie Deser, Śniadanie
Kuchnia Amerykańska
Przepis na pancakes ekspresowe, pankejki
Przygotowanie 5 min
Czas gotowania 30 min
Całkowity czas 35 min
Liczba porcji 12 sztuk
Liczba kalorii 84 kcal

Składniki

  • 1 szklanka mąki
  • 1-2 łyżki cukru można zastąpić ksylitolem lub syropem z agawy, albo miodem
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia płaskie
  • 1 szklanka maślanki można zastąpić mlekiem zwierzęcym lub roślinnym, kefirem lub jogurtem naturalnym
  • 2 łyżki oleju lub stopionego masła
  • 1 jajko duże
  • tłuszcz do smażenia

Jak zrobić

  1. Wszystkie składniki mokre rozkłócamy w misce za pomocą trzepaczki lub widelca, wtłaczając do środka jak najwięcej powietrza, dzięki któremu naleśniki będą jeszcze bardziej puszyste.
  2. Dodajemy składniki suche i mieszamy całość do ich połączenia (nie za mocno i nie za długo!).
  3. Rozgrzewamy patelnię, smarując jej powierzchnię równomiernie tłuszczem, np. za pomocą papierowego ręcznika lub papieru do pieczenia.
  4. Smażymy po 1-2 minuty z obu stron naleśniki (po 2-3 łyżki ciasta na 1 naleśnik). Naleśnik jest gotowy do obrócenia, kiedy góra ciasta jest delikatnie ścięta, a na powierzchni widać bąbelki.
  5. Najwygodniej obracać naleśniki bardzo cienką łopatką.
  6. Usmażone naleśniki przekładamy do piekarnika rozgrzanego do 50 st. C lub miski z przykryciem.
  7. Gotowe naleśniki można przełożyć masłem i polać syropem klonowym: to klasyczne dodatki do amerykańskich pancakes. Świetnie smakują z bitą śmietaną i owocami lub dżemem, albo polewą czekoladową.

Przepis wideo

Obejrzyj bezpośrednio na moim kanale na YouTube

Moje porady

  1. Pancakes bezglutenowe - zwykłą mąkę pszenną można zastąpić uniwersalną mąką bezglutenową najlepszą
  2. Pancakes bez laktozy - mleko można zastąpić maślanką, rzadkim jogurtem naturalnym lub kefirem czy mlekiem kokosowym, albo innym mlekiem roślinnym
  3. Pancakes bez mleka - zamiast nabiału można wykorzystać mleko roślinne
  4. Pancakes bez jajek - jajko można zastąpić 1 łyżką drobno zmielonego siemienia lnianego, zalanego wcześniej 2-3 łyżkami wody i odstawionego na kilka minut do nasiąknięcia i zgęstnienia
  5. Pancakes wegańskie - można przygotować tak jak pancakes bez jajek, zastępując mleko krowie mlekiem roślinnym, np. kokosowym lub sojowym i smażąc całość na oleju roślinnym.
Wartości odżywcze
Pancakes – przepis ekspresowy
Wielkość porcji (1 sztuka (o średnicy ok. 15 cm))
Liczba kalorii 84 kcal Kalorie z tłuszczów 27 kcal
% dziennego zapotrzebowania*
Tłuszcze ogółem 3g 5%
Cholesterol 15mg 5%
Sód 27mg 1%
Potas 127mg 4%
Węglowodany ogółem 10g 3%
Cukry 2g
Białko 2g 4%
Witamina A 1.1%
Wapń 6.3%
Żelazo 3.4%
* Zalecany % dziennego spożycia dla diety 2000 kcal. Pamiętaj, że rzeczywiste zapotrzebowanie na kalorie oblicza się indywidualnie dla danej osoby i zależy ono od wielu czynników, np. wieku, płci, codziennej aktywności fizycznej, stanu zdrowia, przebytych chorób czy przyjmowanych leków.