Pancakes - ekspresowy przepis

Pancakes – przepis ekspresowy

Klasyczne naleśniki pancakes - przepis bez ubijania piany z białek czyli ciasto na proszku do pieczenia. Są dziecinnie proste i szybkie do zrobienia, bez miksowania.
Print Recipe Pin Recipe
Prep Time: 5 min
Cook Time: 30 min
Total Time: 35 min
Course: Deser, Śniadanie
Cuisine: Amerykańska
Keyword: pancakes ekspresowe, pankejki
Servings: 12 sztuk
Calories: 84kcal
Author: Dorota Kamińska

Składniki

  • 1 szklanka mąki
  • 1-2 łyżki cukru można zastąpić ksylitolem lub syropem z agawy, albo miodem
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia płaskie
  • 1 szklanka maślanki można zastąpić mlekiem zwierzęcym lub roślinnym, kefirem lub jogurtem naturalnym
  • 2 łyżki oleju lub stopionego masła
  • 1 jajko duże
  • tłuszcz do smażenia

Instructions

  • Wszystkie składniki mokre rozkłócamy w misce za pomocą trzepaczki lub widelca, wtłaczając do środka jak najwięcej powietrza, dzięki któremu naleśniki będą jeszcze bardziej puszyste.
  • Dodajemy składniki suche i mieszamy całość do ich połączenia (nie za mocno i nie za długo!).
  • Rozgrzewamy patelnię, smarując jej powierzchnię równomiernie tłuszczem, np. za pomocą papierowego ręcznika lub papieru do pieczenia.
  • Smażymy po 1-2 minuty z obu stron naleśniki (po 2-3 łyżki ciasta na 1 naleśnik). Naleśnik jest gotowy do obrócenia, kiedy góra ciasta jest delikatnie ścięta, a na powierzchni widać bąbelki.
  • Najwygodniej obracać naleśniki bardzo cienką łopatką.
  • Usmażone naleśniki przekładamy do piekarnika rozgrzanego do 50 st. C lub miski z przykryciem.
  • Gotowe naleśniki można przełożyć masłem i polać syropem klonowym: to klasyczne dodatki do amerykańskich pancakes. Świetnie smakują z bitą śmietaną i owocami lub dżemem, albo polewą czekoladową.

Video

Notes

  1. Pancakes bezglutenowe - zwykłą mąkę pszenną można zastąpić uniwersalną mąką bezglutenową najlepszą
  2. Pancakes bez laktozy - mleko można zastąpić maślanką, rzadkim jogurtem naturalnym lub kefirem czy mlekiem kokosowym, albo innym mlekiem roślinnym
  3. Pancakes bez mleka - zamiast nabiału można wykorzystać mleko roślinne
  4. Pancakes bez jajek - jajko można zastąpić 1 łyżką drobno zmielonego siemienia lnianego, zalanego wcześniej 2-3 łyżkami wody i odstawionego na kilka minut do nasiąknięcia i zgęstnienia
  5. Pancakes wegańskie - można przygotować tak jak pancakes bez jajek, zastępując mleko krowie mlekiem roślinnym, np. kokosowym lub sojowym i smażąc całość na oleju roślinnym.

Nutrition

Serving: 1sztuka (o średnicy ok. 15 cm) | Calories: 84kcal | Carbohydrates: 10g | Protein: 2g | Fat: 3g | Cholesterol: 15mg | Sodium: 27mg | Potassium: 127mg | Sugar: 2g | Vitamin A: 1.1% | Calcium: 6.3% | Iron: 3.4%
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!