Drukuj przepis
Pancakes

Pancakes

Pancakes czyli naleśniki amerykańskie, grube i puszyste naleśniki wyrastające na pianie z białek lub proszku do pieczenia. Najlepsze pancakes z syropem klonowym i masłem lub jogurtem oraz owocami.
Danie Deser
Kuchnia Amerykańska
Przepis na pancakes
Przygotowanie 10 min
Czas gotowania 30 min
Całkowity czas 40 min
Liczba porcji 12 sztuk
Liczba kalorii 61 kcal

Składniki

Ciasto na pancakes

  • szklanki mleka można zastąpić maślanką lub jogurtem naturalnym, albo wykorzystać mleko roślinne
  • 3 jajka żółtka oddzielone od białek
  • ½ szklanki mąki
  • 2 łyżki cukru lub cukru waniliowego
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szczypta soli

Dodatkowo

  • olej do smażenia

Jak zrobić

  1. W większej misce mieszamy żółtka z cukrem, mlekiem, przesianą mąką oraz proszkiem do pieczenia za pomocą trzepaczki lub miksera.
  2. Białka (o temperaturze pokojowej) ubijamy na sztywno ze szczyptą soli za pomocą miksera lub ręcznej trzepaczki.
  3. Przekładamy białka do miski z ciastem jajecznym i delikatnie mieszamy całość łyżką.
  4. Dobrze rozgrzaną patelnię smarujemy olejem (można wykorzystać do tego specjalny, silikonowy pędzelek lub papierowy ręcznik czy serwetkę).
  5. Na patelni, od razu po przygotowaniu ciasta, smażymy z obu stron niewielkie naleśniki o średnicy ok. 15-18 cm i grubości ok. 5-10 mm (ok. 1-2 minuty z każdej strony). Usmażone od razu serwujemy z dodatkami lub przekładamy do piekarnika nagrzanego do 180-200 °C, żeby nie wystygły i smażymy kolejne partie.
  6. Naleśniki układamy po kilka sztuk, jeden na drugim, na talerzu i przekładamy niewielką ilością masła. Polewamy syropem klonowym lub jogurtem naturalnym, opcjonalnie dekorując owocami.

Przepis wideo

Moje porady

* Naleśniki amerykańskie pancakes można też przygotować bez oddzielania białek od żółtek, mieszając w misce za pomocą widelca lub miksera 1 szklankę mąki, 1 szklankę mleka lub maślanki czy jogurtu, 1 całe jajko, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 2 łyżki cukru i 1 łyżeczkę oleju.

Najlepsza mąka na naleśniki to mąka pszenna wrocławska typ 500 lub luksusowa typ 550.

Pancakes bezglutenowe - zwykłą mąkę pszenną zastępujemy uniwersalną mąką bezglutenową najlepszą

Pancakes bez laktozy - mleko można zastąpić maślanką, rzadkim jogurtem naturalnym lub kefirem czy mlekiem kokosowym, albo innym mlekiem roślinnym

Pancakes bez mleka - zamiast nabiału można wykorzystać mleko roślinne

Pancakes bez jajek - każde 1 jajko można zastąpić 1 łyżką drobno zmielonego siemienia lnianego, zalanego wcześniej 2-3 łyżkami wody i odstawionego na kilka minut do nasiąknięcia i zgęstnienia, następnie wymieszanego za pomocą widelca z 1 szklanką mąki, 1 szklanką mleka lub maślanki czy jogurtu, 2 łyżeczkami proszku do pieczenia, 2 łyżkami cukru i 1 łyżeczką oleju.

Pancakes wegańskie - można przygotować tak jak pancakes bez jajek, zastępując mleko krowie mlekiem roślinnym, np. kokosowym lub sojowym i smażąc całość na oleju roślinnym.

Przydatne poradniki:

  1. Jak zrobić masło klarowane
  2. Jak zrobić cukier waniliowy
  3. Piana z białek - jak ubić
  4. Polewa czekoladowa - przepis
  5. Bita śmietana - przepis
Wartości odżywcze
Pancakes
Wielkość porcji (1 sztuka (o średnicy ok. 16 cm))
Liczba kalorii 61 kcal Kalorie z tłuszczów 18 kcal
% dziennego zapotrzebowania*
Tłuszcze ogółem 2g 3%
Cholesterol 42mg 14%
Sód 24mg 1%
Potas 59mg 2%
Węglowodany ogółem 6g 2%
Cukry 2g
Białko 2g 4%
Witamina A 1.6%
Wapń 3.1%
Żelazo 2.5%
* Zalecany % dziennego spożycia dla diety 2000 kcal. Pamiętaj, że rzeczywiste zapotrzebowanie na kalorie oblicza się indywidualnie dla danej osoby i zależy ono od wielu czynników, np. wieku, płci, codziennej aktywności fizycznej, stanu zdrowia, przebytych chorób czy przyjmowanych leków.