Pancakes

Pancakes

Pancakes czyli naleśniki amerykańskie, grube i puszyste naleśniki wyrastające na pianie z białek lub proszku do pieczenia. Najlepsze pancakes z syropem klonowym i masłem lub jogurtem oraz owocami.
Print Recipe Pin Recipe
Prep Time: 10 min
Cook Time: 30 min
Total Time: 40 min
Course: Deser
Cuisine: Amerykańska
Keyword: pancakes
Servings: 12 sztuk
Calories: 61kcal
Author: Dorota Kamińska

Składniki

Ciasto na pancakes

  • szklanki mleka można zastąpić maślanką lub jogurtem naturalnym, albo wykorzystać mleko roślinne
  • 3 jajka żółtka oddzielone od białek
  • ½ szklanki mąki
  • 2 łyżki cukru lub cukru waniliowego
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szczypta soli

Dodatkowo

  • olej do smażenia

Instructions

  • W większej misce mieszamy żółtka z cukrem, mlekiem, przesianą mąką oraz proszkiem do pieczenia za pomocą trzepaczki lub miksera.
  • Białka (o temperaturze pokojowej) ubijamy na sztywno ze szczyptą soli za pomocą miksera lub ręcznej trzepaczki.
  • Przekładamy białka do miski z ciastem jajecznym i delikatnie mieszamy całość łyżką.
  • Dobrze rozgrzaną patelnię smarujemy olejem (można wykorzystać do tego specjalny, silikonowy pędzelek lub papierowy ręcznik czy serwetkę).
  • Na patelni, od razu po przygotowaniu ciasta, smażymy z obu stron niewielkie naleśniki o średnicy ok. 15-18 cm i grubości ok. 5-10 mm (ok. 1-2 minuty z każdej strony). Usmażone od razu serwujemy z dodatkami lub przekładamy do piekarnika nagrzanego do 180-200 °C, żeby nie wystygły i smażymy kolejne partie.
  • Naleśniki układamy po kilka sztuk, jeden na drugim, na talerzu i przekładamy niewielką ilością masła. Polewamy syropem klonowym lub jogurtem naturalnym, opcjonalnie dekorując owocami.

Video

Notes

* Naleśniki amerykańskie pancakes można też przygotować bez oddzielania białek od żółtek, mieszając w misce za pomocą widelca lub miksera 1 szklankę mąki, 1 szklankę mleka lub maślanki czy jogurtu, 1 całe jajko, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 2 łyżki cukru i 1 łyżeczkę oleju.

Najlepsza mąka na naleśniki to mąka pszenna wrocławska typ 500 lub luksusowa typ 550.

Pancakes bezglutenowe - zwykłą mąkę pszenną zastępujemy uniwersalną mąką bezglutenową najlepszą
Pancakes bez laktozy - mleko można zastąpić maślanką, rzadkim jogurtem naturalnym lub kefirem czy mlekiem kokosowym, albo innym mlekiem roślinnym
Pancakes bez mleka - zamiast nabiału można wykorzystać mleko roślinne
Pancakes bez jajek - każde 1 jajko można zastąpić 1 łyżką drobno zmielonego siemienia lnianego, zalanego wcześniej 2-3 łyżkami wody i odstawionego na kilka minut do nasiąknięcia i zgęstnienia, następnie wymieszanego za pomocą widelca z 1 szklanką mąki, 1 szklanką mleka lub maślanki czy jogurtu, 2 łyżeczkami proszku do pieczenia, 2 łyżkami cukru i 1 łyżeczką oleju.
Pancakes wegańskie - można przygotować tak jak pancakes bez jajek, zastępując mleko krowie mlekiem roślinnym, np. kokosowym lub sojowym i smażąc całość na oleju roślinnym.
Przydatne poradniki:
  1. Jak zrobić masło klarowane
  2. Jak zrobić cukier waniliowy
  3. Piana z białek - jak ubić
  4. Polewa czekoladowa - przepis
  5. Bita śmietana - przepis

Nutrition

Serving: 1sztuka (o średnicy ok. 16 cm) | Calories: 61kcal | Carbohydrates: 6g | Protein: 2g | Fat: 2g | Cholesterol: 42mg | Sodium: 24mg | Potassium: 59mg | Sugar: 2g | Vitamin A: 1.6% | Calcium: 3.1% | Iron: 2.5%
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!