Jaglanka

Jaglanka - kasza jaglana na śniadanie

Jaglanka czyli smaczna kasza jaglana na śniadanie, w formie przypominającej owsiankę. Do zrobienia z ziarnistej kaszy jaglanej lub płatków jaglanych, śniadaniowa kaszka jaglana.
Print Recipe Pin Recipe
Prep Time: 5 min
Cook Time: 15 min
Total Time: 20 min
Course: Śniadanie
Cuisine: Polska
Keyword: jaglanka, kasza jaglana na śniadanie, kaszka jaglana
Servings: 2
Calories: 415kcal
Author: Dorota Kamińska

Składniki

Kaszka jaglana

  • szklanki suchej kaszy jaglanej wypłukana w gorącej wodzie, dobrze odcedzona
  • 1 szklanka mleka polecam kokosowe lub migdałowe; można wykorzystać też mleko krowie lub wodę/sok z owoców
  • szklanki wody
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • ½ łyżeczki ekstraktu z wanilii opcjonalnie
  • 1 szczypta soli opcjonalnie

Dodatki (do wyboru)

  • 2-4 łyżeczki orzechów nerkowców lub włoskich grubo posiekane
  • 2 łyżki syropu z agawy lub klonowego można zastąpić 1 łyżką miodu
  • banan, truskawki, jagody, maliny, winogrona, granat, figi lub inne owoce
  • wiórki kokosowe lub migdały w płatkach

Do dekoracji

  • nasiona chia lub mak można posypać wierzch lub po ugotowaniu dodać do kaszki przed przelaniem do miseczek

Instructions

  • W niedużym garnku zalewam odcedzoną z gorącej wody kaszę wodą i mlekiem. Dodaję sól i cynamon. Zagotowuję.
  • Zmniejszam ogień do minimum (kasza ma delikatnie pyrkać), przykrywam i gotuję przez ok. 20 minut, do uzyskania konsystencji owsianki. W trakcie gotowania nie mieszam.
  • Zdejmuję kaszę z ognia, przelewam do miseczek. Dekoruję syropem/miodem oraz owocami, wiórkami i orzechami.

Nutrition

Serving: 1miseczka z dodatkiem syropu klonowego i nerkowców, bez owoców i innych dodatków | Calories: 415kcal | Carbohydrates: 71g | Protein: 12g | Fat: 8g | Saturated Fat: 3g | Cholesterol: 12mg | Sodium: 87mg | Potassium: 368mg | Fiber: 6g | Sugar: 18g | Vitamin A: 4% | Calcium: 19% | Iron: 13.9%
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!