Drukuj przepis
Jaglanka

Jaglanka - kasza jaglana na śniadanie

Jaglanka czyli smaczna kasza jaglana na śniadanie, w formie przypominającej owsiankę. Do zrobienia z ziarnistej kaszy jaglanej lub płatków jaglanych, śniadaniowa kaszka jaglana.

Danie Śniadanie
Kuchnia Polska
Przepis na jaglanka, kasza jaglana na śniadanie, kaszka jaglana
Przygotowanie 5 min
Czas gotowania 15 min
Całkowity czas 20 min
Liczba porcji 2
Liczba kalorii 415 kcal

Składniki

Kaszka jaglana

  • szklanki suchej kaszy jaglanej wypłukana w gorącej wodzie, dobrze odcedzona
  • 1 szklanka mleka polecam kokosowe lub migdałowe; można wykorzystać też mleko krowie lub wodę/sok z owoców
  • szklanki wody
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • ½ łyżeczki ekstraktu z wanilii opcjonalnie
  • 1 szczypta soli opcjonalnie

Dodatki (do wyboru)

  • 2-4 łyżeczki orzechów nerkowców lub włoskich grubo posiekane
  • 2 łyżki syropu z agawy lub klonowego można zastąpić 1 łyżką miodu
  • banan, truskawki, jagody, maliny, winogrona, granat, figi lub inne owoce
  • wiórki kokosowe lub migdały w płatkach

Do dekoracji

  • nasiona chia lub mak można posypać wierzch lub po ugotowaniu dodać do kaszki przed przelaniem do miseczek

Jak zrobić

  1. W niedużym garnku zalewam odcedzoną z gorącej wody kaszę wodą i mlekiem. Dodaję sól i cynamon. Zagotowuję.

  2. Zmniejszam ogień do minimum (kasza ma delikatnie pyrkać), przykrywam i gotuję przez ok. 20 minut, do uzyskania konsystencji owsianki. W trakcie gotowania nie mieszam.

  3. Zdejmuję kaszę z ognia, przelewam do miseczek. Dekoruję syropem/miodem oraz owocami, wiórkami i orzechami.

Wartości odżywcze
Jaglanka - kasza jaglana na śniadanie
Wielkość porcji (1 miseczka z dodatkiem syropu klonowego i nerkowców, bez owoców i innych dodatków)
Liczba kalorii 415 kcal Kalorie z tłuszczów 72 kcal
% dziennego zapotrzebowania*
Tłuszcze ogółem 8g 12%
Tłuszcze nasycone 3g 15%
Cholesterol 12mg 4%
Sód 87mg 4%
Potas 368mg 11%
Węglowodany ogółem 71g 24%
Błonnik 6g 24%
Cukry 18g
Białko 12g 24%
Witamina A 4%
Wapń 19%
Żelazo 13.9%
* Zalecany % dziennego spożycia dla diety 2000 kcal. Pamiętaj, że rzeczywiste zapotrzebowanie na kalorie oblicza się indywidualnie dla danej osoby i zależy ono od wielu czynników, np. wieku, płci, codziennej aktywności fizycznej, stanu zdrowia, przebytych chorób czy przyjmowanych leków.