Drukuj przepis
Racuchy z dyni

Racuchy z dyni

Pyszne racuchy z dyni na cieście bez mleka, z jajkami. Puszyste racuchy z dyni bez sera, bez mleka, bez nabiału, smażone na oleju roślinnym, z ciasta na pianie z białek.
Danie Przekąska
Kuchnia Polska
Przepis na racuchy dyniowe, racuchy z dyni, racuchy z dynią
Przygotowanie 5 min
Czas gotowania 25 min
Całkowity czas 30 min
Liczba porcji 8 osób
Liczba kalorii 51 kcal

Składniki

  • 1 kg dyni
  • 1 szklanka mąki przesiana; pszenna, typ 500-550 lub uniwersalna mieszanka bezglutenowa
  • 4 jajka
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego lub 4 łyżki cukru waniliowego domowego polecam zastąpić ksylitolem czyli cukrem brzozowym lub syropem z agawy
  • 1 łyżka miodu
  • 50 g masła ¼ kostki; miękkie; w wersji bez laktozy/nabiału zamiast masła można wykorzystać 50 ml oleju roślinnego o łagodnym smaku, np. kokosowego
  • olej do smażenia

Jak zrobić

  1. Żółtka ucieram z masłem i cukrem waniliowym w blenderze.
  2. Dodaję dynię, znów miksuję.
  3. W osobnym naczyniu ubijam pianę z białek na sztywno.
  4. Do białek wsypuję mąkę, wlewam masę dyniową i miód. Delikatnie mieszam, łyżką, aby połączyć składniki i nie uszkodzić bąbelków powietrza w białkach.
  5. Patelnię smaruję oliwą i nakładam ciasto na racuchy, na grubość ok. 5 mm.
  6. Smażę na niewielkim ogniu z obu stron, na złotobrązowy kolor.

Przepis wideo

Obejrzyj bezpośrednio na moim kanale na YouTube

Moje porady

Racuchy z dyni bez jajek - każde 1 jajko można zastąpić 1 łyżką zmielonego siemienia lnianego lub lnu złocistego, zalanego 2-3 łyżkami gorącej wody i odstawionego do wystudzenia
Racuchy z dyni bez nabiału - masło trzeba zastąpić tłuszczem roślinnym
Racuchy z dyni bezglutenowe - zamiast mąki pszennej wystarczy mąka uniwersalna bezglutenowa

Przydatne poradniki:

  1. Jak zrobić cukier waniliowy
  2. Mąka bezglutenowa - przepis
  3. Piana z białek - jak ubić
  4. Jak wybrać tłuszcz do smażenia
Wartości odżywcze
Racuchy z dyni
Wielkość porcji (1 sztuka (ok. 10 cm średnicy))
Liczba kalorii 51 kcal Kalorie z tłuszczów 18 kcal
% dziennego zapotrzebowania*
Tłuszcze ogółem 2g 3%
Tłuszcze nasycone 1g 5%
Cholesterol 23mg 8%
Sód 19mg 1%
Potas 118mg 3%
Węglowodany ogółem 7g 2%
Cukry 2g
Białko 1g 2%
Witamina A 54.6%
Witamina C 3.4%
Wapń 1.1%
Żelazo 2.9%
* Zalecany % dziennego spożycia dla diety 2000 kcal. Pamiętaj, że rzeczywiste zapotrzebowanie na kalorie oblicza się indywidualnie dla danej osoby i zależy ono od wielu czynników, np. wieku, płci, codziennej aktywności fizycznej, stanu zdrowia, przebytych chorób czy przyjmowanych leków.