Racuchy z dyni

Racuchy z dyni

Pyszne racuchy z dyni na cieście bez mleka, z jajkami. Puszyste racuchy z dyni bez sera, bez mleka, bez nabiału, smażone na oleju roślinnym, z ciasta na pianie z białek.
Print Recipe Pin Recipe
Prep Time: 5 min
Cook Time: 25 min
Total Time: 30 min
Course: Przekąska
Cuisine: Polska
Keyword: racuchy dyniowe, racuchy z dyni, racuchy z dynią
Servings: 8 osób
Calories: 51kcal
Author: Dorota Kamińska

Składniki

  • 1 kg dyni
  • 1 szklanka mąki przesiana; pszenna, typ 500-550 lub uniwersalna mieszanka bezglutenowa
  • 4 jajka
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego lub 4 łyżki cukru waniliowego domowego polecam zastąpić ksylitolem czyli cukrem brzozowym lub syropem z agawy
  • 1 łyżka miodu
  • 50 g masła ¼ kostki; miękkie; w wersji bez laktozy/nabiału zamiast masła można wykorzystać 50 ml oleju roślinnego o łagodnym smaku, np. kokosowego
  • olej do smażenia

Instructions

  • Żółtka ucieram z masłem i cukrem waniliowym w blenderze.
  • Dodaję dynię, znów miksuję.
  • W osobnym naczyniu ubijam pianę z białek na sztywno.
  • Do białek wsypuję mąkę, wlewam masę dyniową i miód. Delikatnie mieszam, łyżką, aby połączyć składniki i nie uszkodzić bąbelków powietrza w białkach.
  • Patelnię smaruję oliwą i nakładam ciasto na racuchy, na grubość ok. 5 mm.
  • Smażę na niewielkim ogniu z obu stron, na złotobrązowy kolor.

Video

Notes

Racuchy z dyni bez jajek - każde 1 jajko można zastąpić 1 łyżką zmielonego siemienia lnianego lub lnu złocistego, zalanego 2-3 łyżkami gorącej wody i odstawionego do wystudzenia
Racuchy z dyni bez nabiału - masło trzeba zastąpić tłuszczem roślinnym
Racuchy z dyni bezglutenowe - zamiast mąki pszennej wystarczy mąka uniwersalna bezglutenowa
Przydatne poradniki:
  1. Jak zrobić cukier waniliowy
  2. Mąka bezglutenowa - przepis
  3. Piana z białek - jak ubić
  4. Jak wybrać tłuszcz do smażenia

Nutrition

Serving: 1sztuka (ok. 10 cm średnicy) | Calories: 51kcal | Carbohydrates: 7g | Protein: 1g | Fat: 2g | Saturated Fat: 1g | Cholesterol: 23mg | Sodium: 19mg | Potassium: 118mg | Sugar: 2g | Vitamin A: 54.6% | Vitamin C: 3.4% | Calcium: 1.1% | Iron: 2.9%
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!