Drukuj przepis
Naleśniki razowe

Naleśniki razowe

Najlepsze naleśniki razowe czyli przepis na naleśniki z mąki razowej oraz mleka krowiego lub roślinnego, które można zastąpić maślanką, kefirem lub jogurtem naturalnym.
Danie Półprodukt
Kuchnia Amerykańska, Europejska
Przepis na naleśniki razowe
Przygotowanie 5 min
Czas gotowania 15 min
Całkowity czas 20 min
Liczba porcji 10 naleśników o średnicy 22 cm

Składniki

  • szklanki mąki pszennej razowej
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mleka krowiego lub np. sojowego, lub kefiru, albo jogurtu naturalnego lub maślanki
  • 1 szklanka wody mineralnej gazowanej
  • 1 łyżka cukru opcjonalnie; można zastąpić miodem lub ksylitolem
  • 2 szklanka łyżki oleju + dodatkowy olej do smażenia

Jak zrobić

  1. Składniki na ciasto naleśnikowe mieszamy w większej misce za pomocą trzepaczki.
  2. Na dobrze rozgrzanej patelni wysmarowanej olejem smażymy naleśniki z obu stron (naleśniki razowe wymagają nieco dłuższego czasu smażenia niż klasyczne, z mąki pszennej tortowej). Smażąc co drugi naleśnik można smarować patelnię dodatkowym olejem (np. za pomocą kawałka papierowego ręcznika).
  3. Usmażone naleśniki zawijamy z ulubionymi dodatkami.

Przepis wideo

Obejrzyj bezpośrednio na moim kanale na YouTube

Moje porady

  1. Naleśniki razowe bez laktozy - mleko w cieście można zastąpić maślanką, rzadkim jogurtem naturalnym lub kefirem czy mlekiem kokosowym, albo innym mlekiem roślinnym.
  2. Naleśniki razowe bez mleka - zamiast nabiału można wykorzystać mleko roślinne.
  3. Naleśniki razowe bez jajek - każde 1 jajko można zastąpić 1 łyżką drobno zmielonego siemienia lnianego, zalanego wcześniej 2-3 łyżkami wody i odstawionego na kilka minut do nasiąknięcia i zgęstnienia
  4. Naleśniki razowe wegańskie - można przygotować tak jak naleśniki razowe bez jajek, zastępując mleko krowie mlekiem roślinnym, np. kokosowym lub sojowym i smażąc całość na oleju roślinnym.