Karp smażony

Karp smażony

Klasyczny karp smażony czyli karp w panierce. To najlepszy smażony karp, który przed przygotowaniem jest wymoczony w mleku i obłożony cebulą i cytryną.
Print Recipe Pin Recipe
Prep Time: 10 min
Cook Time: 10 godz. 40 min
Total Time: 10 godz. 50 min
Course: Danie główne
Cuisine: Polska
Keyword: karp obtaczany w mące, karp smażony, smażony karp
Servings: 4
Calories: 519kcal
Author: Dorota Kamińska

Składniki

  • karp filetowany lub w dzwonkach
  • cytryna po ½ cytryny na 1 filet lub 4 dzwonka
  • cebula po 1 średniej cebuli na 1 filet lub 4 dzwonka
  • mąka
  • mleko
  • masło klarowane
  • sól, biały pieprz

Instructions

  • Filety karpia porcjuję i zanurzam w misce z mlekiem. Odstawiam na ok. 8 godzin w chłodne miejsce (najlepiej zostawić rybę w lodówce na całą noc).
  • Wyjmuję karpia z mleka, osuszam na papierowym ręczniku i skrapiam mocno sokiem z cytryny.
  • Skropionego cytryną karpia obkładam dokładnie cebulą. Odstawiamy na ok. 4 godziny w chłodne miejsce.
  • Zdejmuję cebulę z karpia, doprawiam solą i pieprzem, następnie obtaczam każdą porcję w mące.
  • Smażę karpia na klarowanym maśle z obu stron na złocisty lub złoto-brązowy kolor. Każdy usmażony kawałek osączam z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku.
  • Karpia można udekorować różyczkami zawiniętymi z pokrojonej w długie, cienkie paski, ugotowanej marchewki oraz listkami natki pietruszki.

Video

Notes

  1. Jak zrobić masło klarowane
  2. Jak wybrać tłuszcz do smażenia

Nutrition

Serving: 250g | Calories: 519kcal | Carbohydrates: 16g | Protein: 46g | Fat: 29g | Saturated Fat: 12g | Cholesterol: 203mg | Sodium: 416mg | Potassium: 962mg | Fiber: 1g | Sugar: 3g | Vitamin A: 1.5% | Vitamin C: 27.1% | Calcium: 12.2% | Iron: 21.7%
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!