Drukuj przepis
Karp smażony

Karp smażony

Klasyczny karp smażony czyli karp w panierce. To najlepszy smażony karp, który przed przygotowaniem jest wymoczony w mleku i obłożony cebulą i cytryną.
Danie Danie główne
Kuchnia Polska
Przepis na karp obtaczany w mące, karp smażony, smażony karp
Przygotowanie 10 min
Czas gotowania 10 godz. 40 min
Całkowity czas 10 godz. 50 min
Liczba porcji 4
Liczba kalorii 519 kcal

Składniki

  • karp filetowany lub w dzwonkach
  • cytryna po ½ cytryny na 1 filet lub 4 dzwonka
  • cebula po 1 średniej cebuli na 1 filet lub 4 dzwonka
  • mąka
  • mleko
  • masło klarowane
  • sól, biały pieprz

Jak zrobić

  1. Filety karpia porcjuję i zanurzam w misce z mlekiem. Odstawiam na ok. 8 godzin w chłodne miejsce (najlepiej zostawić rybę w lodówce na całą noc).

  2. Wyjmuję karpia z mleka, osuszam na papierowym ręczniku i skrapiam mocno sokiem z cytryny.

  3. Skropionego cytryną karpia obkładam dokładnie cebulą. Odstawiamy na ok. 4 godziny w chłodne miejsce.

  4. Zdejmuję cebulę z karpia, doprawiam solą i pieprzem, następnie obtaczam każdą porcję w mące.

  5. Smażę karpia na klarowanym maśle z obu stron na złocisty lub złoto-brązowy kolor. Każdy usmażony kawałek osączam z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku.

  6. Karpia można udekorować różyczkami zawiniętymi z pokrojonej w długie, cienkie paski, ugotowanej marchewki oraz listkami natki pietruszki.

Przepis wideo

Obejrzyj bezpośrednio na moim kanale na YouTube

Moje porady

  1. Jak zrobić masło klarowane
  2. Jak wybrać tłuszcz do smażenia
Wartości odżywcze
Karp smażony
Wielkość porcji (250 g)
Liczba kalorii 519 kcal Kalorie z tłuszczów 261 kcal
% dziennego zapotrzebowania*
Tłuszcze ogółem 29g 45%
Tłuszcze nasycone 12g 60%
Cholesterol 203mg 68%
Sód 416mg 17%
Potas 962mg 27%
Węglowodany ogółem 16g 5%
Błonnik 1g 4%
Cukry 3g
Białko 46g 92%
Witamina A 1.5%
Witamina C 27.1%
Wapń 12.2%
Żelazo 21.7%
* Zalecany % dziennego spożycia dla diety 2000 kcal. Pamiętaj, że rzeczywiste zapotrzebowanie na kalorie oblicza się indywidualnie dla danej osoby i zależy ono od wielu czynników, np. wieku, płci, codziennej aktywności fizycznej, stanu zdrowia, przebytych chorób czy przyjmowanych leków.