Kruche ciasto gryczane

Kruche ciasto gryczane

Kruche ciasto gryczane bez jajek - przepis na bezglutenowe ciasto kruche gryczane z dodatkiem lnu złocistego lub siemienia lnianego, do wykorzystania na słodko lub wytrawnie.
Drukuj przepis Pin Recipe
Przygotowanie: 10 min
Gotowanie: 40 min
Chłodzenie: 30 min
Całkowity czas: 1 godz. 20 min
Danie: Półprodukt
Kuchnia: Polska
Liczba porcji: 1 forma do tarty o średnicy ok. 30 cm
Kalorie: 397.5kcal
Autorka: Dorota Kamińska

Składniki

  • 2 szklanki mąki gryczanej
  • 200 g masła 1 kostka; schłodzone przez min. 3 godziny w lodówce, na najchłodniejszej półce lub zmrożone przez min. 30 minut w zamrażalniku
  • 3 łyżki wody bardzo zimna
  • 1 łyżka mielonego lnu złocistego lub siemienia lnianego opcjonalnie; + 2 łyżki wody; len zalany wodą, wymieszany i odstawiony na kilka minut do spęcznienia
  • 2-3 łyżki cukru opcjonalnie; polecam cukier brzozowy czyli ksylitol, o niższym indeksie glikemicznym i mniejszej liczbie kalorii

Jak zrobić

  • Mąkę z cukrem/solą przesiewam do miski.
  • Siekam suche składniki z masłem za pomocą noża, drewnianej łopatki lub specjalnego siekacza.
  • Dodaję wodę i, opcjonalnie, wymieszane z dodatkową wodą siemię lniane lub len złocisty i szybko zagniatam ciasto. Odstawiam do schłodzenia na ok. 30 minut.
  • Piekę w piekarniku nagrzanym do 220 °C przez ok. 20-40 minut, w zależności od tego czy ciasto jest pieczone jako sam spód czy z wierzchnią warstwą owoców i np. pianki lub jako spód i wierzch oraz boki ciasta zawierającego dużą ilość owoców.

Nutrition

Serving: 100g | Kalorie: 397.5kcal | Carbohydrates: 32.67g | Białko: 5.5g | Fat: 29g | Tłuszcze nasycone: 17.33g | Cholesterol: 71.67mg | Sód: 243.17mg | Potas: 252.67mg | Fiber: 4.33g | Cukier: 5g | Witamina A: 833.5IU | Wapń: 28.8mg | Żelazo: 1.7mg
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!