Drukuj przepis
Kotlet z piersi kurczaka

Kotlet z kurczaka a'la schabowy

Najlepszy kotlet z kurczaka smażony w panierce, przypominający kotlet schabowy. Jest to kotlet z piersi kurczaka panierowany w mące, jajku z przyprawami i bułce tartej.
Danie Danie główne
Kuchnia Polska
Przepis na kotlet schabowy z kurczaka, kotlet z kurczaka, kotlet z piersi kurczaka, kotlet z piersi z kurczaka
Przygotowanie 5 min
Czas gotowania 5 min
Całkowity czas 10 min
Liczba porcji 2
Liczba kalorii 365 kcal

Składniki

  • 2 piersi kurczaka pojedyncze lub 1 podwójna; umyte, osuszone papierowym ręcznikiem, oczyszczone z tłuszczu i błon, roztłuczone tłuczkiem
  • 1 jajko
  • kilka łyżek mąki
  • kilka łyżek bułki tartej
  • 100 g masła ½ kostki; klarowane; można zastąpić olejem słonecznikowym
  • przyprawa do kurczaka mieszanka papryki, kolendry, imbiru i czosnku
  • sól, pieprz

Jak zrobić

  1. Jajko rozkłócamy z przyprawami.
  2. Mięso obtaczamy w mące, następnie zanurzamy w jajku, a potem obtaczamy w bułce tartej.
  3. Układamy kotlety na patelni na mocno rozgrzanym tłuszczu. Zmniejszamy ogień i na średnim płomieniu smażymy kotlety z obydwu stron (jeśli bułka się przypala, zmieniamy olej po każdej usmażonej sztuce lub wyławiamy ją za pomocą drewnianej łyżki).
  4. Usmażone kotlety osączamy na papierowym ręczniku lub serwetce i podajemy.
  5. Usmażone kotlety osączamy na papierowym ręczniku lub serwetce i podajemy.

Przepis wideo

Obejrzyj bezpośrednio na moim kanale na YouTube

Moje porady

Mięso na czas tłuczenia najlepiej włożyć do foliowego woreczka - zapobiegnie to pryskaniu.

Przydatne poradniki:

  1. Jak zrobić masło klarowane
  2. Jak wybrać tłuszcz do smażenia
Wartości odżywcze
Kotlet z kurczaka a'la schabowy
Wielkość porcji (250 g)
Liczba kalorii 365 kcal Kalorie z tłuszczów 126 kcal
% dziennego zapotrzebowania*
Tłuszcze ogółem 14g 22%
Tłuszcze nasycone 6g 30%
Cholesterol 175mg 58%
Sód 380mg 16%
Potas 487mg 14%
Węglowodany ogółem 26g 9%
Błonnik 1g 4%
Cukry 1g
Białko 31g 62%
Witamina A 8.1%
Witamina C 1.6%
Wapń 5.5%
Żelazo 13.7%
* Zalecany % dziennego spożycia dla diety 2000 kcal. Pamiętaj, że rzeczywiste zapotrzebowanie na kalorie oblicza się indywidualnie dla danej osoby i zależy ono od wielu czynników, np. wieku, płci, codziennej aktywności fizycznej, stanu zdrowia, przebytych chorób czy przyjmowanych leków.