Drukuj przepis
Tatar z łososia

Tatar z łososia

Najlepszy tatar z łososia z cebulą, dymką lub szalotką, udekorowany świeżym ogórkiem, tymiankiem i kaparami.
Danie Przekąska
Kuchnia Japońska, Skandynawska
Przepis na tatar łososiowy, tatar z łososia
Przygotowanie 10 min
Całkowity czas 10 min
Liczba porcji 1
Liczba kalorii 449 kcal

Składniki

Tatar łososiowy

  • 150-200 g świeżego łososia wcześniej niezamrożony; pokrojony w kosteczkę
  • 1 szalotka, dymka lub cebula mała; bardzo drobno pokrojona
  • ¼ cytryny
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek extra vergine
  • sól, pieprz świeżo zmielony

Do dekoracji

  • kapary
  • plasterki świeżego ogórka
  • trójkątne tosty
  • świeży tymianek

Jak zrobić

  1. Pokrojonego łososia mieszamy w miseczce z cebulą i doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Ryba powinna uzyskać wyrazisty smak.
  2. Na talerzu układamy dekoracyjnie plasterki ogórka, a na nich formujemy dekoracyjnie tatar.
  3. Ozdabiamy całość świeżym tymiankiem i podajemy z chrupiącym tostem.
  4. Przed zjedzeniem tatar z łososia skrapiamy sokiem z cytryny i mieszamy całość na talerzu.

Przepis wideo

Obejrzyj bezpośrednio na moim kanale na YouTube

Moje porady

Przed zjedzeniem tatar z łososia skrapiamy sokiem z cytryny i mieszamy całość na talerzu.

Przydatne poradniki:

  1. Jak sprawdzić świeżość ryby
Wartości odżywcze
Tatar z łososia
Wielkość porcji (250 g)
Liczba kalorii 449 kcal Kalorie z tłuszczów 135 kcal
% dziennego zapotrzebowania*
Tłuszcze ogółem 15g 23%
Tłuszcze nasycone 2g 10%
Cholesterol 110mg 37%
Sód 628mg 26%
Potas 1158mg 33%
Węglowodany ogółem 31g 10%
Błonnik 2g 8%
Cukry 4g
Białko 44g 88%
Witamina A 1.6%
Witamina C 19.8%
Wapń 7.6%
Żelazo 18.7%
* Zalecany % dziennego spożycia dla diety 2000 kcal. Pamiętaj, że rzeczywiste zapotrzebowanie na kalorie oblicza się indywidualnie dla danej osoby i zależy ono od wielu czynników, np. wieku, płci, codziennej aktywności fizycznej, stanu zdrowia, przebytych chorób czy przyjmowanych leków.