Naleśniki bezglutenowe

Naleśniki bezglutenowe

Pyszne naleśniki bezglutenowe cienkie i elastyczne, takie jak francuskie crepes, ale bez glutenu. Przepis na bezglutenowe naleśniki na mące ryżowej i tapioce lub uniwersalnej mieszance.
Print Recipe Pin Recipe
Prep Time: 5 minutes
Cook Time: 20 minutes
Total Time: 25 minutes
Course: Deser, Śniadanie
Cuisine: Francuska, Polska
Keyword: naleśniki bez glutenu, naleśniki bezglutenowe
Servings: 10 sztuk
Calories: 97kcal
Author: Dorota Kamińska

Ingredients

Ciasto

  • 1 szklanka mąki bezglutenowej polecam moją uniwersalną mieszankę najlepszą z dodatkiem tapioki lub mieszankę „pół na pół” kleistej mąki ryżowej i tapioki
  • 2 szklanki mleka zwierzęce lub roślinne
  • 3 jajka duże
  • 2 łyżeczki masła stopione
  • 1 łyżeczka cukru polecam ksylitol lub erytrytol
  • 1 szczypta soli

Dodatki (do wyboru)

  • świeże owoce
  • konfitury, marmolady lub dżemy
  • bita śmietana
  • bakalie
  • cukier puder
  • polewa czekoladowa

Instructions

  • Jajka rozkłócam w miseczce z mlekiem za pomocą widelca lub ręcznej trzepaczki.
  • Stopniowo dodaję pozostałe, wymieszane, sypkie składniki, a na koniec stopione masło i mieszam całość do połączenia i uzyskania konsystencji rzadkiego, lejącego ciasta.
  • Na rozgrzaną patelnię posmarowaną masłem klarowanym wylewam ciasto za pomocą dużej łyżki (patelnia o średnicy 20 cm to 5 łyżek stołowych ciasta) i smażę z obu stron naleśniki.
  • Usmażone naleśniki odkładam na talerz, układając jeden na drugim i przez cały czas smażenia pozostałych trzymam pod przykryciem - zapewni im to ciepło i zwiększy elastyczność.
  • Zawijam naleśniki w ruloniki lub rożki, albo składam w ćwiartki, nadziewając ulubionym nadzieniem, polewając sosem czy polewą, dekorując posypką i bitą śmietaną.

Notes

Wylewając ciasto na patelnię, warto wcześniej zmniejszyć ogień do minimum lub zdjąć patelnię z palnika - to ułatwi równomierne nałożenie cienkiej warstwy na całą powierzchnię.
Przydatne poradniki:
  1. Mąka bezglutenowa - przepis
  2. Jak zrobić domowy cukier waniliowy
  3. Tłuszcz do smażenia - jaki wybrać
  4. Bita śmietana - przepis
  5. Polewa czekoladowa - przepis
  6. Domowa nutella - przepis

Nutrition

Serving: 1sztuka (bez dodatków) | Calories: 97kcal | Carbohydrates: 11g | Protein: 4g | Fat: 4g | Saturated Fat: 1g | Cholesterol: 56mg | Sodium: 50mg | Potassium: 82mg | Fiber: 1g | Sugar: 3g | Vitamin A: 175IU | Calcium: 71mg | Iron: 0.7mg
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!