Naleśniki bez glutenu

Naleśniki bezglutenowe

Pyszne naleśniki bezglutenowe cienkie i elastyczne, takie jak francuskie crepes, ale bez glutenu. Przepis na bezglutenowe naleśniki na mące ryżowej i tapioce lub uniwersalnej mieszance.
Drukuj przepis Pin Recipe
Przygotowanie: 5 min
Gotowanie: 20 min
Całkowity czas: 25 min
Danie: Deser, Śniadanie
Kuchnia: Francuska, Polska
Keyword: naleśniki bez glutenu, naleśniki bezglutenowe
Liczba porcji: 10 sztuk
Kalorie: 97kcal
Autorka: Dorota Kamińska

Składniki

Ciasto

  • 1 szklanka mąki bezglutenowej polecam moją uniwersalną mieszankę najlepszą z dodatkiem tapioki lub mieszankę „pół na pół” kleistej mąki ryżowej i tapioki
  • 2 szklanki mleka zwierzęce lub roślinne
  • 3 jajka duże
  • 2 łyżeczki masła stopione
  • 1 łyżeczka cukru polecam ksylitol lub erytrytol
  • 1 szczypta soli

Dodatki (do wyboru)

  • świeże owoce
  • konfitury, marmolady lub dżemy
  • bita śmietana
  • bakalie
  • cukier puder
  • polewa czekoladowa

Jak zrobić

  • Jajka rozkłócam w miseczce z mlekiem za pomocą widelca lub ręcznej trzepaczki.
  • Stopniowo dodaję pozostałe, wymieszane, sypkie składniki, a na koniec stopione masło i mieszam całość do połączenia i uzyskania konsystencji rzadkiego, lejącego ciasta.
  • Na rozgrzaną patelnię posmarowaną masłem klarowanym wylewam ciasto za pomocą dużej łyżki (patelnia o średnicy 20 cm to 5 łyżek stołowych ciasta) i smażę z obu stron naleśniki.
  • Usmażone naleśniki odkładam na talerz, układając jeden na drugim i przez cały czas smażenia pozostałych trzymam pod przykryciem - zapewni im to ciepło i zwiększy elastyczność.
  • Zawijam naleśniki w ruloniki lub rożki, albo składam w ćwiartki, nadziewając ulubionym nadzieniem, polewając sosem czy polewą, dekorując posypką i bitą śmietaną.

Wskazówki

Wylewając ciasto na patelnię, warto wcześniej zmniejszyć ogień do minimum lub zdjąć patelnię z palnika - to ułatwi równomierne nałożenie cienkiej warstwy na całą powierzchnię.
Przydatne poradniki:
  1. Mąka bezglutenowa - przepis
  2. Jak zrobić domowy cukier waniliowy
  3. Tłuszcz do smażenia - jaki wybrać
  4. Bita śmietana - przepis
  5. Polewa czekoladowa - przepis
  6. Domowa nutella - przepis

Nutrition

Serving: 1sztuka (bez dodatków) | Kalorie: 97kcal | Carbohydrates: 11g | Białko: 4g | Fat: 4g | Tłuszcze nasycone: 1g | Cholesterol: 56mg | Sód: 50mg | Potas: 82mg | Fiber: 1g | Cukier: 3g | Witamina A: 175IU | Wapń: 71mg | Żelazo: 0.7mg
Tried this recipe?Mention @WPRecipeMaker or tag #wprecipemaker!