Wegańskie lody truskawkowe bez cukru przepis | Dorota Kamińska

Wegańskie lody truskawkowe bez cukru

Dawniej przygotowywałam klasyczne lody na mleku, jogurcie czy śmietance. Dziś nabiał ograniczam i wolę zjeść jogurt na śniadanie lub spałaszować ulubiony ser, a lody jadam w nowoczesnym wydaniu. Wegańskie lody truskawkowe bez cukru to hit kilku ostatnich dni. Można je zrobić z zamrożonych truskawek i banana lub awokado, wzbogacając smak i konsystencję opcjonalnymi dodatkami.

Zobacz też: Więcej przepisów na pyszne desery

W najprostszej wersji, zwłaszcza gdy owoce są bardzo słodkie, wystarczy mieszanka truskawek i bananów. Zamrożone lub świeże, które dopiero po zmiksowaniu przekładam do pudełka i wstawiam do zamrażalnika. Wegańskie lody truskawkowe bez cukru w nieco bogatszej wersji przygotowuję, miksując wcześniej orzechy nerkowce na gładkie masło. Dosładzam je daktylami lub rodzynkami, choć sprawdzi się też dodanie odrobiny ksylitolu czy syropu klonowego albo z agawy. Naturalną słodycz w lodach doskonale podbija ekstrakt z wanilii.

Masło z nerkowców można zastąpić masłem kokosowym lub gęstą, kokosową śmietanką, które nadadzą lodom odrobinę tropikalnego charakteru.

Lody truskawkowe bez cukru

Lody truskawkowe bez cukru

Najlepsze wegańskie lody truskawkowe bez cukru, bez jajek, bez mleka czy śmietany. Przepis na lody truskawkowe fit - z truskawek i bananów, z dodatkiem wanilii, orzechów nerkowców i daktyli lub rodzynek.
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 10 min
Chłodzenie: 3 godz.
Razem: 3 godz. 10 min
Kategoria: Deser
Kuchnia: Polska, Wegańska
Przepis na: lody truskawkowe bez cukru
Liczba porcji: 4
Kalorie: 175kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 4 szklanki truskawek (świeże lub mrożone)
  • 2 banany lub awokado (dojrzałe; świeże lub zamrożone w niedużych kawałkach, bez skórek)
  • ½ szklanki orzechów nerkowców (opcjonalnie)
  • 1 garść suszonych daktyli lub rodzynek (opcjonalnie; lub ½ świeżego banana, albo 2 łyżki ksylitolu, miodu, syropu z agawy albo syropu klonowego; daktyle/rodzynki można wcześniej namoczyć i odcedzić, żeby łatwiej dały się zmiksować)
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (opcjonalnie)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Orzechy i daktyle/rodzynki miksuję w blenderze na gładkie masło z nerkowców. Wyjmuję z kielicha.
  • Dodaję do blendera pozostałe składniki i miksuję pulsacyjnie, do uzyskania pożądanej konsystencji, pod koniec dokładając masło orzechowe.
  • Lody miksowane z zamrożonych składników są gotowe do podania. Masę ze składników niezamrożonych przekładam do maszynki do lodów lub mrożę w pudełku, w zamrażalniku, przez ok. 3 godziny, mieszając co 30 minut, co zapobiega krystalizacji i zapewnia lepszą konsystencję lodów.

Przydatne przepisy i poradniki

Dodatek zmiksowanych na masło orzechów nerkowców sprawi, że lody będą mieć bardziej kremową konsystencję.

Wartości odżywcze

Serving: 180g | Calories: 175kcal | Carbohydrates: 26g (9%) | Protein: 3g (6%) | Fat: 7g (11%) | Saturated Fat: 1g (5%) | Sodium: 3mg | Potassium: 387mg (11%) | Fiber: 3g (12%) | Sugar: 18g | Vitamin A: 0.5% | Vitamin C: 71.3% | Calcium: 3.4% | Iron: 9.2%
Masz Instagram?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Ciekawa jestem, czy takie lody przypadną Wam do gustu. A może wolicie śmietankowo-truskawkową klasykę?

 

Wegańskie lody truskawkowe bez cukru
Wegańskie lody truskawkowe bez cukru

Dorota Kamińska

Blogerka kulinarna, fotografka, podróżniczka

Cześć, mam na imię Dorota i tworzę przepisy kulinarne z filmami wideo. Jestem autorką książki „Superfood po polsku”, a moje ukochane miasto, w którym mieszkam, to Wrocław :). Uwielbiam gotować i karmić siebie i innych, kiedyś moim hobby było pieczenie serników, a potem „wkręciłam się” w odchudzanie… posiłków ;). Od ładnych paru lat doradzam, jak jeść smacznie i zdrowo (da się!), żeby dobrze się czuć, mieć mnóstwo uśmiechu i energii oraz miło spędzać czas, nie tylko w kuchni.| Więcej o mnie

1 komentarz

Twoja odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dorota Kamińska – przepisy kulinarne

Cześć, jestem Dorota! Miło mi Cię gościć! Właśnie odwiedzasz mój blog kulinarny. Piszę tu o podróżach, fotografii i stylu życia oraz publikuję przepisy kulinarne i filmy wideo. Fajnie, że jesteś i mam nadzieję, że zagościsz na dłużej :).

Przepisy kulinarne, podróże, styl życia. Najlepsze obiady, przekąski, sałatki i drinki.

Polub, zanim zapomnisz :)