Tortilla pszenna przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Tortilla pszenna
Tortilla pszenna

Pszenne tortille, zwane w Meksyku tortillas de harina, popularne również w USA, w kuchni Tex-Mex, są bazą do przygotowania pysznych burritos oraz enchiladas. Tortilla pszenna – czyta się: „tortija”. Wyrabia się ją z mąki pszennej z dodatkiem soli i wody oraz smalcu albo łoju wieprzowego, które, w wersji wegetariańskiej, w domu, można zastąpić smalcem roślinnym lub olejem słonecznikowym, a następnie smaży na dużej płycie żeliwnej rozstawionej nad paleniskiem.

Zobacz też: Pomysły na dania kuchni meksykańskiej

Na meksykańskich ulicach kształt plackom tortillas nadaje się poprzez przerzucanie w dłoniach, a w naszych domowych kuchniach, zwłaszcza gdy ciasto nie jest zbyt elastyczne, można je rozwałkować na stolnicy i usmażyć na suchej, teflonowej lub ceramicznej patelni.

Tortilla pszenna

Tortilla pszenna

Placki tortillas czyli tortilla pszenna - przepis podstawowy krok po kroku. Tortilla meksykańska z mąki pszennej czyli mączne placki do burritos i enchiladas.
5 od 1 vote
Przygotowanie: 15 min
Gotowanie: 15 min
Razem: 30 min
Kategoria: Półprodukt
Kuchnia: Meksykańska
Przepis na: tortilla pszenna
Liczba porcji: 8 sztuk
Kalorie: 175kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 250 g mąki (pszenna, typ 500 (np. poznańska lub wrocławska, która nada plackom odpowiedniej kleistości i elastyczności))
  • ½ szklanki wody
  • ¼ szklanki oleju słonecznikowego lub 2 łyżki smalcu (można wykorzystać tzw. smalec roślinny (vegetable shortening))
  • ½ łyżeczki soli

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Mąkę przesiewamy do miski i dodajemy wodę z solą.
  • Zaczynamy wyrabianie ciasta, w trakcie wyrabiania dodajemy tłuszcz: olej lub smalec. Wyrabiamy ciasto przez ok. 10 minut.
  • Wyrobione ciasto dzielimy na 6 części i rozwałkowujemy na stolnicy, do przezroczystości.
  • Smażymy placki tortilli na suchej, teflonowej lub ceramicznej patelni po ok. 2-4 minuty z każdej strony, aż do uzyskania brązowych, rumianych plamek.
  • Gorące placki nadziewamy farszem i zawijamy.

Przydatne przepisy i poradniki

Zimne placki tracą swoją elastyczność, dlatego przed zawijaniem należy podgrzać je na gorącej, suchej patelni.

Wartości odżywcze

Serving: 1sztuka | Kalorie: 175kcal (9%) | Carbohydrates: 23g (8%) | Białko: 3g (6%) | Fat: 7g (11%) | Sód: 145mg (6%) | Potas: 33mg (1%) | Wapń: 5mg (1%) | Żelazo: 1.5mg (8%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!
31 komentarzy

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2019 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Polecam: FOTOGRAFIA ŚLUBNA i FOTOGRAF PODRÓŻNIK | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom