Szparagi z szynką parmeńską przepis | Dorota Kamińska

Szparagi z szynką parmeńską

Prosta do zrobienia i elegancka przekąska albo dodatek do głównego dania, a może smaczna kolacja? Szparagi z szynką parmeńską prosciutto można przygotować w kilkanaście minut. Najpierw blanszuję je al dente, następnie zawijam w kawałki smacznej, włoskiej wędliny, którą można też zastąpić naszym polskim boczkiem. Potem piekę przez 10 minut w piekarniku nagrzanym do 220 °C lub grilluję, zawinięte w folię aluminiową. W obu przypadkach koniecznie spryskane oliwą z oliwek lub przełożone niewielką ilością masła.

Zobacz też: Najlepsze proste przepisy

Przygotowane z grilla lub zapieczone w piekarniku, szparagi z szynką parmeńską lub szparagi z boczkiem można podać, posypane tartym parmezanem albo polane sosem beszamelowym.

Szparagi z szynką parmeńską

Szparagi z szynką parmeńską

Szparagi z szynką parmeńską czyli przepis na grillowane szparagi z prosciutto di Parma.
5 from 1 vote
Przygotowanie: 5 minutes
Gotowanie: 15 minutes
Razem: 20 minutes
Kategoria: Przekąska
Kuchnia: Włoska
Liczba porcji: 4
Kalorie: 364kcal
Autorka: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • ½ kg szparagów (oczyszczone)
  • 200 g szynki parmeńskiej (prosciutto; można zastąpić boczkiem w cienkich plastrach pokrojonych na paski o szerokości ok. 3-5 cm)
  • 100 g parmezanu (starty na tarce o drobnych oczkach)
  • 1 łyżka masła klarowanego lub oliwy z oliwek

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.



LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Oczyszczone szparagi blanszujemy przez 2-3 minuty.
  • Odcedzamy szparagi i każdy z osobna zawijamy w wędlinę.
  • Układamy szparagi w naczyniu żaroodpornym posmarowanym masłem lub oliwą z oliwek. Przekładamy je także niewielką ilością masła lub skrapiamy oliwą z oliwek.
  • Można też zawinąć szparagi w folię aluminiową.
  • Naczynie żaroodporne wstawiamy na 10 minut do piekarnika nagrzanego do 220 °C. Szparagi zawinięte w folię aluminiową można też grillować przez ok. 10 minut na grillu.
  • Gotowe, gorące szparagi posypujemy tartym parmezanem.

Przydatne przepisy i poradniki

Przydatne poradniki:
  1. Jak oczyścić szparagi
  2. Jak zrobić masło klarowane

Wartości odżywcze

Serving: 200g | Calories: 364kcal (18%) | Carbohydrates: 6g (2%) | Protein: 18g (36%) | Fat: 30g (46%) | Saturated Fat: 13g (81%) | Cholesterol: 59mg (20%) | Sodium: 734mg (32%) | Potassium: 374mg (11%) | Fiber: 2g (8%) | Sugar: 2g (2%) | Vitamin A: 1160IU (23%) | Vitamin C: 7mg (8%) | Calcium: 326mg (33%) | Iron: 3.1mg (17%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!
Szparagi z szynką parmeńską
Szparagi z szynką parmeńską

Dajcie koniecznie znać w komentarzach, czy zagościły na Waszych talerzach. Bardzo jestem ciekawa, jak Wam smakowały i czy wykorzystaliście oryginalne prosciutto. A może zawijaliście w inne mięso? Piszcie!

Podoba Ci się? Oceń lub zostaw komentarz 🙂

Dorota Kamińska

Blogerka kulinarna, fotografka, podróżniczka

Cześć, mam na imię Dorota i tworzę przepisy kulinarne z filmami wideo. Jestem autorką książki „Superfood po polsku”, a moje ukochane miasto, w którym mieszkam, to Wrocław :). Uwielbiam gotować i karmić siebie i innych, kiedyś moim hobby było pieczenie serników, a potem „wkręciłam się” w odchudzanie… posiłków ;). Od ładnych paru lat doradzam, jak jeść smacznie i zdrowo (da się!), żeby dobrze się czuć, mieć mnóstwo uśmiechu i energii oraz miło spędzać czas, nie tylko w kuchni.| Więcej o mnie

10 komentarzy
  1. Haha, sama przecierałam oczy ze zdziwienia jak to dzisiaj montowałam :). Miało być „w plenerze na grillu” i wyszedł skrót myślowy ;). Dodam, że nagrywałam się już wtedy chyba dziesiąty raz, bo tuż obok jakaś grupa mężczyzn postanowiła wpychać samochód na lawetę, drąc się przy tym niemiłosiernie :).

  2. [..YouTube..] Haha, sama przecierałam oczy ze zdziwienia jak to dzisiaj montowałam :). Miało być „w plenerze na grillu” i wyszedł skrót myślowy ;). Dodam, że nagrywałam się już wtedy chyba dziesiąty raz, bo tuż obok jakaś grupa mężczyzn postanowiła wpychać samochód na lawetę, drąc się przy tym niemiłosiernie :).

Twoja odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dorota Kamińska – przepisy kulinarne

Cześć, jestem Dorota! Miło mi Cię gościć! Właśnie odwiedzasz mój blog kulinarny. Piszę tu o podróżach, fotografii i stylu życia oraz publikuję przepisy kulinarne i filmy wideo. Fajnie, że jesteś i mam nadzieję, że zagościsz na dłużej :).

Przepisy kulinarne, podróże, styl życia. Najlepsze obiady, przekąski, sałatki i drinki.

Polub, zanim zapomnisz :)