Szparagi z szynką parmeńską przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Szparagi z szynką parmeńską

Szparagi z szynką parmeńską

Szparagi z szynką parmeńską

Prosta do zrobienia i elegancka przekąska albo dodatek do głównego dania, a może smaczna kolacja? Szparagi z szynką parmeńską prosciutto można przygotować w kilkanaście minut. Najpierw blanszuję je al dente, następnie zawijam w kawałki smacznej, włoskiej wędliny, którą można też zastąpić naszym polskim boczkiem. Potem piekę przez 10 minut w piekarniku nagrzanym do 220 °C lub grilluję, zawinięte w folię aluminiową. W obu przypadkach koniecznie spryskane oliwą z oliwek lub przełożone niewielką ilością masła.

Zobacz też: Najlepsze proste przepisy

Przygotowane z grilla lub zapieczone w piekarniku, szparagi z szynką parmeńską lub szparagi z boczkiem można podać, posypane tartym parmezanem albo polane sosem beszamelowym.

Zobacz też
Spaghetti Napoli

Szparagi z szynką parmeńską

Szparagi z szynką parmeńską

Szparagi z szynką parmeńską czyli przepis na grillowane szparagi z prosciutto di Parma.
5 z 1 głos
Przygotowanie: 5 min
Gotowanie: 15 min
Razem: 20 min
Kategoria: Przekąska
Kuchnia: Włoska
Liczba porcji: 4
Kalorie: 364kcal
Przepis autorstwa: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • ½ kg szparagów (oczyszczone)
  • 200 g szynki parmeńskiej (prosciutto; można zastąpić boczkiem w cienkich plastrach pokrojonych na paski o szerokości ok. 3-5 cm)
  • 100 g parmezanu (starty na tarce o drobnych oczkach)
  • 1 łyżka masła klarowanego lub oliwy z oliwek

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.

LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Dołącz do ponad 15 tysięcy osób zapisanych do newslettera! Wysyłam tylko 2-4 wiadomości w miesiącu. Skorzystaj z podpowiedzi, co warto ugotować z aktualnie dostępnych w sklepach, sezonowych składników. Dowiesz się, co u mnie, jakie ciekawe rzeczy polecam i otrzymasz garść kulinarnych (i nie tylko) inspiracji.

E-BOOK NA POWITANIE - GRATIS

Superfood - 15 składników dla urody. Zdrowsza i młodsza skóra, mocniejsze włosy i paznokcie, lepsze samopoczucie. Porady i przydatna wiedza na 50 stronach, sprawdź już teraz! E-book otrzymasz GRATIS na powitanie po zapisie do newslettera.

Jak zrobić

  • Oczyszczone szparagi blanszujemy przez 2-3 minuty.
  • Odcedzamy szparagi i każdy z osobna zawijamy w wędlinę.
  • Układamy szparagi w naczyniu żaroodpornym posmarowanym masłem lub oliwą z oliwek. Przekładamy je także niewielką ilością masła lub skrapiamy oliwą z oliwek.
  • Można też zawinąć szparagi w folię aluminiową.
  • Naczynie żaroodporne wstawiamy na 10 minut do piekarnika nagrzanego do 220 °C. Szparagi zawinięte w folię aluminiową można też grillować przez ok. 10 minut na grillu.
  • Gotowe, gorące szparagi posypujemy tartym parmezanem.

Przydatne przepisy i poradniki

Przydatne poradniki:
  1. Jak oczyścić szparagi
  2. Jak zrobić masło klarowane

Wartości odżywcze

Wielkość porcji: 200g | Kalorie: 364kcal (18%) | Węglowodany: 6g (2%) | Białko: 18g (36%) | Tłuszcze: 30g (46%) | Tłuszcze nasycone: 13g (81%) | Cholesterol: 59mg (20%) | Sód: 734mg (32%) | Potas: 374mg (11%) | Błonnik: 2g (8%) | Cukier: 2g (2%) | Witamina A: 1160IU (23%) | Witamina C: 7mg (8%) | Wapń: 326mg (33%) | Żelazo: 3.1mg (17%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub hasztag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!
Szparagi z szynką parmeńską
Szparagi z szynką parmeńską

Dajcie koniecznie znać w komentarzach, czy zagościły na Waszych talerzach. Bardzo jestem ciekawa, jak Wam smakowały i czy wykorzystaliście oryginalne prosciutto. A może zawijaliście w inne mięso? Piszcie!

Podoba Ci się? Oceń lub zostaw komentarz 🙂

10 komentarzy

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Podoba Ci się przepis? Daj 5 gwiazdek :)




© 2009-2021 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom