Szparagi smażone przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Szparagi smażone
Szparagi smażone

Szparagi smażone to doskonały dodatek do drugiego dania lub przekąska do zaserwowania na ciepło. Dzięki dodatkowi klarowanego masła mają bogatszy smak niż te gotowane. Zobaczcie jak usmażyć szparagi na patelni i wypróbujcie koniecznie doprawienie ich odrobiną soli, pieprzu oraz skropienie sokiem z cytryny lub limonki. Albo nawet sokiem z pomarańczy, który także świetnie podkręci ich smak.

Szparagi smażone

Szparagi smażone

Szparagi smażone czyli smaczna przekąska lub dodatek do obiadu. Przepis na szparagi na maśle klarowanym - jak zrobić krok po kroku.
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 5 min
Gotowanie: 10 min
Razem: 15 min
Kategoria: Dodatek do obiadu
Kuchnia: Europejska
Przepis na: szparagi smażone
Liczba porcji: 4
Kalorie: 183kcal
Autorka: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 1 kg szparagów
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 4 łyżki masła klarowanego
  • sól, biały pieprz

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Szparagi zielone lub białe wrzucam na rozgrzane na patelni masło klarowane. Posypuję solą i pieprzem.
  • Smażę przez 60-90 sekund na średnim ogniu (cieńsze szparagi krócej, a grubsze dłużej).
  • Obracam i dosmażam jeszcze przez 30-60 sekund.
  • Zdejmuję z ognia i skrapiam sokiem z cytryny bezpośrednio na patelni. Delikatnie potrząsam, żeby dobrze rozprowadził się po szparagach.
  • Serwuję na gorąco lub na zimno.

Przydatne przepisy i poradniki

Wartości odżywcze

Serving: 300g | Kalorie: 183kcal (9%) | Carbohydrates: 10g (3%) | Białko: 5g (10%) | Fat: 15g (23%) | Tłuszcze nasycone: 9g (56%) | Cholesterol: 38mg (13%) | Sód: 44mg (2%) | Potas: 505mg (14%) | Fiber: 5g (21%) | Cukier: 4g (4%) | Witamina A: 1890IU (38%) | Witamina C: 16.9mg (20%) | Wapń: 60mg (6%) | Żelazo: 5.3mg (29%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!
Szparagi smażone - przepis
Szparagi smażone – przepis
Zobacz komentarze (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2019 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Polecam: FOTOGRAFIA ŚLUBNA i FOTOGRAF PODRÓŻNIK | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom