Spaghetti z cukinii z sosem gorgonzola przepis | Dorota Kamińska

Spaghetti z cukinii z sosem gorgonzola

Spaghetti z cukinii z sosem gorgonzola

Spaghetti z cukinii z sosem gorgonzola to proste i bardzo smaczne danie do zrobienia w 15 minut. Można wykorzystać surową cukinię pokrojoną w spiralizerze lub dodać ją do sosu na ostatnią minutę gotowania na patelni. To bogate w warzywa, bezglutenowe danie, w którym dominuje serowy smak. Wymyśliłam je w pośpiechu, gdy zdecydowałam, że po ponad rocznej przerwie nagram relację na żywo i ugotuję coś, publikując to online w czasie rzeczywistym na moim Instagramie :). Zobaczcie jak zrobić makaron z cukinii z gorgonzolą krok po kroku.

Zobacz też: Najlepsze przepisy bezglutenowe

Bardzo lubię takie proste do zrobienia i szybkie dania. Zresztą wspominam o tym nie pierwszy raz :). Tutaj dodatkowo wychodzi całkiem elegancka potrawa. Zgodzicie się? Mamy elegancko pokrojoną w makaron cukinię, do której utemperowania wykorzystałam prosty, tani spiralizer. Do tego cebula i czosnek zeszklone na oliwie lub maśle klarowanym. Pyszny ser pleśniowy i kremowa śmietanka, które tworzą bazowy, tłuszczowy smak tej potrawy. Odrobina soli do warzyw, choć sam ser też ma słonawy posmak. Pieprz dla dodania całości pazura. I świeże zioła oraz sok z cytryny dla przełamania smaku. Jak Wam się podoba?

Spaghetti z cukinii z sosem gorgonzola

Spaghetti z cukinii z sosem gorgonzola

Spaghetti z cukinii z sosem gorgonzola na bazie kremowej śmietanki i sera, z cebulą i czosnkiem, sokiem z cytryny oraz natką pietruszki lub miętą i orzechami włoskimi.
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 5 min
Gotowanie: 10 min
Razem: 15 min
Kategoria: Danie główne
Kuchnia: Amerykańska, Europejska
Przepis na: spaghetti cukiniowe z gorgonzolą, spaghetti z cukinii z sosem gorgonzola
Liczba porcji: 3
Kalorie: 567kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 2 cukinie (nieduże, każda po ok. 250 g; pokrojone w spaghetti za pomocą spiralizera lub specjalnej temperówki do warzyw)
  • 1 cebula (duża; drobno posiekana)
  • 2-3 ząbki czosnku (drobno posiekany lub pokrojony w cienkie plasterki)
  • 60 g sera gorgonzola (można zastąpić serem lazur lub innym serem z niebieską/zieloną pleśnią w środku)
  • 1 szklanka śmietanki kremówki (30-36%)
  • 2 łyżki soku z cytryny (opcjonalnie; + półksiężyce cytryny do dekoracji)
  • 2 łyżki oliwy extra vergine (lub masła klarowanego)
  • 2 łyżki natki pietruszki lub mięty (świeża; drobno posiekana)
  • 4 łyżki orzechów włoskich (delikatnie uprażone na suchej patelni o nieprzywierającej powłoce)
  • 1 szczypta gałki muszkatołowej (opcjonalnie)
  • sól, pieprz

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Cebulę i czosnek szklę na oliwie lub maśle klarowanym, na niewielkim ogniu. Można delikatnie posypać je solą, ale ostrożnie: całej potrawie słonego posmaku doda też potem ser.
  • Dodaję pieprz, gałkę muszkatołową, ser i śmietankę. Podgrzewam całość na średnim ogniu, do uzyskania po ok. 2 minutach lejącego, ale zagęszczonego sosu.
  • Dodaję cukinię i sok z cytryny, zmniejszam ogień do minimum (lub całkowicie wyłączam palnik, jeśli to np. indukcja lub inna płyta elektryczna). Mieszam i przykrywam. Zostawiam na ok. 1 minutę.
  • Przekładam spaghetti cukiniowe z gorgonzolą na talerze. Dekoruję ziołami i orzechami oraz plasterkami cytryny.

Przydatne przepisy i poradniki

Wartości odżywcze

Serving: 300g | Calories: 567kcal | Carbohydrates: 15g (5%) | Protein: 10g (20%) | Fat: 53g (82%) | Saturated Fat: 24g (120%) | Cholesterol: 123mg (41%) | Sodium: 352mg (15%) | Potassium: 687mg (20%) | Fiber: 3g (12%) | Sugar: 6g | Vitamin A: 37.3% | Vitamin C: 50.4% | Calcium: 21.7% | Iron: 7.7%
Masz Instagram?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Uprażone orzechy włoskie można zastąpić migdałami. Którą wersję wolicie?

Spaghetti z cukinii z sosem gorgonzola - przepis
Spaghetti z cukinii z sosem gorgonzola – przepis

Dajcie mi koniecznie znać w komentarzach, czy takie spaghetti z cukinii z sosem gorgonzola przypadło Wam do gustu. A może wykorzystaliście inne warzywa zamiast cukinii? Bardzo jestem ciekawa, co Wam potem wyszło po takich eksperymentach :).

Dorota Kamińska

Blogerka kulinarna, fotografka, podróżniczka

Cześć, mam na imię Dorota i tworzę przepisy kulinarne z filmami wideo. Jestem autorką książki „Superfood po polsku”, a moje ukochane miasto, w którym mieszkam, to Wrocław :). Uwielbiam gotować i karmić siebie i innych, kiedyś moim hobby było pieczenie serników, a potem „wkręciłam się” w odchudzanie… posiłków ;). Od ładnych paru lat doradzam, jak jeść smacznie i zdrowo (da się!), żeby dobrze się czuć, mieć mnóstwo uśmiechu i energii oraz miło spędzać czas, nie tylko w kuchni.| Więcej o mnie

Brak komentarzy

Twoja odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dorota Kamińska – przepisy kulinarne

Cześć, jestem Dorota! Miło mi Cię gościć! Właśnie odwiedzasz mój blog kulinarny. Piszę tu o podróżach, fotografii i stylu życia oraz publikuję przepisy kulinarne i filmy wideo. Fajnie, że jesteś i mam nadzieję, że zagościsz na dłużej :).

Przepisy kulinarne, podróże, styl życia. Najlepsze obiady, przekąski, sałatki i drinki.

Polub, zanim zapomnisz :)