Sos z kiszonych ogórków przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Sos z kiszonych ogórków
Sos z kiszonych ogórków

Idealny dodatek do pstrąga, choć sos z kiszonych ogórków, o tak charakterystycznym smaku, będzie doskonale komponować się z innymi łagodnymi rybami oraz mięsami. Wyjątkowo prosty do zrobienia, bo tylko z kilku składników, a do tego zdrowy, dzięki witaminie C i naturalnym probiotykom. Nic tylko korzystać :).

Zobacz też: Więcej prostych przepisów

Spróbujcie wykorzystać go do kanapek z rybą lub wędliną czy grillowanym mięsem o łagodnym smaku. Pokrójcie ogórek w drobną lub grubszą kosteczkę i eksperymentujcie z ilością czosnku. Wybierzcie olej wysokiej jakości, żeby nie zepsuć całości jego nieodpowiednim smakiem. I dajcie znać, z czym sos z kiszonych ogórków smakuje Wam najbardziej!

Sos z kiszonych ogórków

Sos z kiszonych ogórków

Sos z kiszonych ogórków idealny do ryb lub mięsa, jako dodatek do sałatek i kanapek. Najlepszy sos z kiszonego ogórka.
4.67 od 3 votes
Przygotowanie: 5 min
Razem: 5 min
Kategoria: Półprodukt
Kuchnia: Polska
Przepis na: sos z kiszonych ogórków
Liczba porcji: 4 osoby
Kalorie: 454kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 2 ogórki kiszone (pokrojone w drobną kosteczkę)
  • 1-2 ząbki czosnku (drobno posiekany lub przeciśnięty przez praskę)
  • 2 łyżki bazylii (świeża bazylia bardzo drobno posiekana lub suszona)
  • 1-2 łyżki octu winnego
  • ½ szklanki oleju rzepakowego nierafinowanego lub oleju lnianego (można zastąpić oliwą extra vergine)
  • 2-3 łyżki słonecznika (uprażony na suchej patelni o nieprzywierającej powłoce)
  • 1 łyżka natki pietruszki (opcjonalnie; bardzo drobno posiekana)
  • sól, pieprz (opcjonalnie)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Wszystkie składniki mieszam w miseczce. Można odstawić na ok. 30 minut do lodówki, żeby wszystkie smaki „przegryzły się”.

Przydatne przepisy i poradniki

Wartości odżywcze

Serving: 100g | Kalorie: 454kcal (23%) | Carbohydrates: 3g (1%) | Białko: 2g (4%) | Fat: 49g (75%) | Tłuszcze nasycone: 3g (19%) | Sód: 415mg (18%) | Potas: 132mg (4%) | Fiber: 1g (4%) | Witamina A: 200IU (4%) | Witamina C: 2.4mg (3%) | Wapń: 61mg (6%) | Żelazo: 2.2mg (12%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!
Sos z kiszonego ogórka
Sos z kiszonego ogórka
Brak komentarzy -> Może Ty coś napiszesz? (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2019 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Polecam: FOTOGRAFIA ŚLUBNA i FOTOGRAF PODRÓŻNIK | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom