Śledzie z ogórkiem przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Śledzie z ogórkiem
Śledzie z ogórkiem

Proste do zrobienia śledzie z ogórkiem i cebulą, zwłaszcza gdy dysponujecie śledziami z zalewy. Te solankowe też świetnie się sprawdzą, tylko konieczne będzie dokrojenie cebulki osobno. Są bardzo proste do zrobienia i smakują wyśmienicie!

Śledzie z ogórkiem

Śledzie z ogórkiem

Śledzie z ogórkiem, cebulą i olejem, z dodatkiem mięty oraz, opcjonalnie, majonezu. Doskonały śledzik z ogórkiem kiszonym do przekąszenia mocnego trunku.
5 od 2 osób
Przygotowanie: 10 min
Gotowanie: 2 godz.
Chłodzenie: 2 godz.
Razem: 2 godz. 10 min
Kategoria: Przekąska
Kuchnia: Polska
Przepis na: śledzie z ogórkiem
Liczba porcji: 6 osób
Kalorie: 234kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 500 g śledzi z solanki (oczyszczone i wymoczone przez 2-3 godziny w zimnej wodzie lub mleku; pokrojone na kawałki o szerokości ok. 2 cm; można też wykorzystać śledzie z zalewy)
  • 4 ogórki kiszone (pokrojone w słupki lub kosteczkę)
  • 2 cebule (średnie; może to być cebula z zalewy ze śledzi lub surowa, pokrojona w piórka lub drobno)
  • 2 ząbki czosnku (bardzo drobno posiekany)
  • 4 łyżki świeżej mięty, natki pietruszki lub bazylii (posiekana)
  • 4 łyżki oliwy
  • czarny pieprz (grubo zmielony)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Olej mieszam z czosnkiem, cebulą, połową ziół i ogórkami. Doprawiam pieprzem.
  • Dodaję śledzie, mieszam w misce i odstawiam na kilka godzin do lodówki, do przegryzienia smaków.
  • Przed podaniem śledzie posypuję pozostałymi ziołami.

Wartości odżywcze

Serving: 165g | Kalorie: 234kcal (12%) | Carbohydrates: 4g (1%) | Białko: 15g (30%) | Fat: 16g (25%) | Tłuszcze nasycone: 2g (13%) | Cholesterol: 50mg (17%) | Sód: 368mg (16%) | Potas: 356mg (10%) | Cukier: 2g (2%) | Witamina A: 140IU (3%) | Witamina C: 3.9mg (5%) | Wapń: 72mg (7%) | Żelazo: 1.1mg (6%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!
Zobacz komentarze (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2019 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Polecam: FOTOGRAFIA ŚLUBNA i FOTOGRAF PODRÓŻNIK | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom