Sałatka z tuńczykiem i pomidorami przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Sałatka z tuńczykiem i pomidorami

Sałatka z tuńczykiem i pomidorami

  • prosty przepis na imprezę w domu lub grill w ogrodzie
  • ciekawe połączenie intensywnych smaków
  • idealna jako dodatek do łagodnych, grillowanych lub pieczonych warzyw
Sałatka z tuńczykiem i pomidorami

Sałatka z tuńczykiem i pomidorami jest prosta do zrobienia i doskonale smakuje! Przepis na sałatkę z tuńczykiem i pomidorami to jedna z najmniej skomplikowanych receptur. Od razu też muszę Wam się przyznać, że nie ja mieszałam składniki. Po długiej drodze i kilku przygodach w trasie, gdy razem z przyjaciółką dotarłyśmy na imprezę grillową, ta pyszna sałatka z tuńczykiem i pomidorem już na nas czekała, podobnie jak mnóstwo innych smakołyków. Jest bardzo łatwa do zrobienia i pożywna dzięki dodatkowi ryby i sera feta. Do tego odrobina nasion i pyszny sos. Pomidory świeże w połączeniu z suszonymi i taki prosty skład gwarantują świetny rezultat smakowy! Zobaczcie jak zrobić sałatkę z tuńczykiem i pomidorami krok po kroku.

Zobacz też: Najlepsze przepisy na sałatki

Kiedy dotarłyśmy z przyjaciółką na miejsce po podróży przez wrocławskie korki, długi weekend rozpoczął się na dobre. Nasi znajomi rozstawili już grill, a na stole w ogrodzie czekało mnóstwo pysznych przekąsek. Dostawiłyśmy tylko to, co przywiozłyśmy ze sobą i położyłyśmy na grillu cukinię oraz paprykę. W misce, obok soczystego arbuza, stała już sałatka z tuńczykiem i pomidorami oraz serem feta. To tylko kilka składników, za to smak ciekawy, intensywny. Idealna sałatka do podania jako dodatek do łagodnych, grillowanych warzyw.

Przepis na sałatkę z tuńczykiem i pomidorami

Im ciekawsza i bardziej kolorowa mieszanka sałat, tym lepiej. Warto jednak pamiętać, że sam tuńczyk i feta oraz suszone pomidory mają dość intensywne smaki. Dlatego sałaty powinny być łagodne, żeby wszystko razem stworzyło dobrą kompozycję. Oczywiście skład jest nieskomplikowany, więc z pewnością pamiętacie o zasadzie doboru składników najwyższej jakości. W szczególności mam tu na myśli rybę. Niech to będzie smaczny tuńczyk od sprawdzonego producenta, w sosie własnym lub oliwie. można rozdrobnić go widelcem. Przyznam jednak, że jestem zwolenniczką zostawienia części nieco większych kawałków. Do tego feta, taka grecka, do pokruszenia lub pokrojenia w kostkę. Proponuję nie dodawać zamienników, bo w połączeniu z rybą i pozostałymi składnikami, po wymieszaniu, może Wam wyjść mało apetyczna breja.

Sałatka z tuńczykiem i pomidorem

Sałatka z tuńczykiem i pomidorami

Sałatka z tuńczykiem i pomidorami oraz serem feta – prosta do zrobienia, pożywna i smaczna sałatka na imprezę lub kolację.
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 10 min
Razem: 10 min
Kategoria: Sałatka
Kuchnia: Amerykańska, Europejska
Przepis na: sałatka z tuńczykiem i pomidorami
Liczba porcji: 6 osób
Kalorie: 229kcal
Przepis autorstwa: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 200 g mieszanki sałat i listków, np. rukoli i szpinaku (np. rzymska, endywia, radicchio, lollo biondo, lollo rosso, liść dębu; większe listki można porwać)
  • 200 g tuńczyka z puszki (w sosie własnym lub oleju; odcedzony i rozdrobniony widelcem)
  • 1 czerwona cebula (drobno posiekana)
  • 2 szklanki pomidorków koktajlowych (można pokroić na połówki)
  • 1 ogórek (pokrojony w plastry; można zastąpić 4 suszonymi pomidorami z zalewy pokrojonymi w paski)
  • 4 łyżki czarnych oliwek (opcjonalnie; pokrojone w paski)
  • 100 g sera feta (pokrojony w kostkę lub pokruszony)
  • 10 łyżek sosu winegret

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.

LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Zobacz też
Ratatouille

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Wszystkie składniki mieszam w misce i odstawiam na 10 minut, następnie serwuję.

Przydatne przepisy i poradniki

Wartości odżywcze

Serving: 165g | Kalorie: 229kcal (11%) | Carbohydrates: 6g (2%) | Białko: 10g (20%) | Fat: 18g (28%) | Tłuszcze nasycone: 5g (31%) | Cholesterol: 26mg (9%) | Sód: 412mg (18%) | Potas: 294mg (8%) | Fiber: 1g (4%) | Cukier: 3g (3%) | Witamina A: 700IU (14%) | Witamina C: 18.3mg (22%) | Wapń: 111mg (11%) | Żelazo: 1.3mg (7%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub hasztag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Sałatka z tuńczykiem i pomidorami przepis

Mieszanka sałat, pomidory, feta i tuńczyk to baza tej sałatki. Całość jest doprawiona winegretem, który warto przygotować wcześniej i schłodzić w lodówce, żeby nabrał potem pełni smaku. Bardzo smacznym dodatkiem, który wzbogaci smak i konsystencję sałatki, będą prażone ziarna słonecznika lub grubo siekane orzechy, albo migdały. Zwolennikom eksperymentów smakowych polecam dodatek czarnych oliwek z zalewy.

Sałatka z tuńczykiem i pomidorem
Sałatka z tuńczykiem i pomidorem

Dajcie mi koniecznie znać w komentarzach, czy ta sałatka przypadła Wam do gustu. A może znacie ją w innej wersji smakowej? Piszcie :). Jestem bardzo ciekawa, z którymi dodatkami ją przyrządziliście.

Zobacz komentarze (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2020 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom