Racuchy z dyni przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Racuchy z dyni

Racuchy z dyni

Racuchy z dyni

Racuszki czy naleśniki to miła odmiana od codziennych kanapek, które przygotowuję na śniadanie w ciągu całego tygodnia. W sobotę lub niedzielę lubię zjeść rano coś innego, czasami słodkiego. Racuchy z dyni są puszyste i delikatnie słodkie. Intensywny, żółto-brązowy kolor sprawia, że pięknie prezentują się na talerzu. Polane syropem klonowym, ułożone warstwowo, jeden na drugim, aż proszą się o natychmiastowe zjedzenie.

Zobacz też: Najlepsze przepisy z dynią

Według mojego przepisu można przygotować racuchy z dyni bez mleka i drożdży, idealne dla alergików. W wersji ekspresowej, zamiast ubijania piany z białek, jeszcze przed dodaniem dyni, trzeba utrzeć całe jajka z cukrem i mąką, a do całości dosypać 1 płaską łyżeczkę sody oczyszczonej lub 4 łyżeczki proszku do pieczenia.

Zobacz też
Ziemniaki amerykańskie

Racuchy z dyni

Racuchy z dyni

Pyszne racuchy z dyni na cieście bez mleka, z jajkami. Puszyste racuchy z dyni bez sera, bez mleka, bez nabiału, smażone na oleju roślinnym, z ciasta na pianie z białek.
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 5 min
Gotowanie: 25 min
Razem: 30 min
Kategoria: Przekąska
Kuchnia: Polska
Przepis na: racuchy dyniowe, racuchy z dyni, racuchy z dynią
Liczba porcji: 8 osób
Kalorie: 51kcal
Przepis autorstwa: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 1 kg dyni
  • 1 szklanka mąki (przesiana; pszenna, typ 500-550 lub uniwersalna mieszanka bezglutenowa)
  • 4 jajka
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego lub 4 łyżki cukru waniliowego domowego (polecam zastąpić ksylitolem czyli cukrem brzozowym lub syropem z agawy)
  • 1 łyżka miodu
  • 50 g masła (¼ kostki; miękkie; w wersji bez laktozy/nabiału zamiast masła można wykorzystać 50 ml oleju roślinnego o łagodnym smaku, np. kokosowego)
  • olej do smażenia

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.

LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Żółtka ucieram z masłem i cukrem waniliowym w blenderze.
  • Dodaję dynię, znów miksuję.
  • W osobnym naczyniu ubijam pianę z białek na sztywno.
  • Do białek wsypuję mąkę, wlewam masę dyniową i miód. Delikatnie mieszam, łyżką, aby połączyć składniki i nie uszkodzić bąbelków powietrza w białkach.
  • Patelnię smaruję oliwą i nakładam ciasto na racuchy, na grubość ok. 5 mm.
  • Smażę na niewielkim ogniu z obu stron, na złotobrązowy kolor.

Przydatne przepisy i poradniki

Racuchy z dyni bez jajek - każde 1 jajko można zastąpić 1 łyżką zmielonego siemienia lnianego lub lnu złocistego, zalanego 2-3 łyżkami gorącej wody i odstawionego do wystudzenia
Racuchy z dyni bez nabiału - masło trzeba zastąpić tłuszczem roślinnym
Racuchy z dyni bezglutenowe - zamiast mąki pszennej wystarczy mąka uniwersalna bezglutenowa
Przydatne poradniki:
  1. Jak zrobić cukier waniliowy
  2. Mąka bezglutenowa - przepis
  3. Piana z białek - jak ubić
  4. Jak wybrać tłuszcz do smażenia

Wartości odżywcze

Serving: 1sztuka (ok. 10 cm średnicy) | Kalorie: 51kcal (3%) | Carbohydrates: 7g (2%) | Białko: 1g (2%) | Fat: 2g (3%) | Tłuszcze nasycone: 1g (6%) | Cholesterol: 23mg (8%) | Sód: 19mg (1%) | Potas: 118mg (3%) | Cukier: 2g (2%) | Witamina A: 2730IU (55%) | Witamina C: 2.8mg (3%) | Wapń: 11mg (1%) | Żelazo: 0.5mg (3%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub hasztag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Bardzo jestem ciekawa, czy racuchy dyniowe przypadną Wam do gustu. Czekam na Wasze komentarze z wrażeniami :). Jeśliście na śniadanie, czy na deser?

18 komentarzy

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2020 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom