Racuchy z dyni przepis | Dorota Kamińska

Racuchy z dyni

Racuszki czy naleśniki to miła odmiana od codziennych kanapek, które przygotowuję na śniadanie w ciągu całego tygodnia. W sobotę lub niedzielę lubię zjeść rano coś innego, czasami słodkiego. Racuchy z dyni są puszyste i delikatnie słodkie. Intensywny, żółto-brązowy kolor sprawia, że pięknie prezentują się na talerzu. Polane syropem klonowym, ułożone warstwowo, jeden na drugim, aż proszą się o natychmiastowe zjedzenie.

Zobacz też: Najlepsze przepisy z dynią

Według mojego przepisu można przygotować racuchy z dyni bez mleka i drożdży, idealne dla alergików. W wersji ekspresowej, zamiast ubijania piany z białek, jeszcze przed dodaniem dyni, trzeba utrzeć całe jajka z cukrem i mąką, a do całości dosypać 1 płaską łyżeczkę sody oczyszczonej lub 4 łyżeczki proszku do pieczenia.

Racuchy z dyni

Racuchy z dyni

Pyszne racuchy z dyni na cieście bez mleka, z jajkami. Puszyste racuchy z dyni bez sera, bez mleka, bez nabiału, smażone na oleju roślinnym, z ciasta na pianie z białek.
5 from 1 vote
Przygotowanie: 5 minutes
Gotowanie: 25 minutes
Razem: 30 minutes
Kategoria: Przekąska
Kuchnia: Polska
Przepis na: racuchy dyniowe, racuchy z dyni, racuchy z dynią
Liczba porcji: 8 osób
Kalorie: 51kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 1 kg dyni
  • 1 szklanka mąki (przesiana; pszenna, typ 500-550 lub uniwersalna mieszanka bezglutenowa)
  • 4 jajka
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego lub 4 łyżki cukru waniliowego domowego (polecam zastąpić ksylitolem czyli cukrem brzozowym lub syropem z agawy)
  • 1 łyżka miodu
  • 50 g masła (¼ kostki; miękkie; w wersji bez laktozy/nabiału zamiast masła można wykorzystać 50 ml oleju roślinnego o łagodnym smaku, np. kokosowego)
  • olej do smażenia

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.



LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Żółtka ucieram z masłem i cukrem waniliowym w blenderze.
  • Dodaję dynię, znów miksuję.
  • W osobnym naczyniu ubijam pianę z białek na sztywno.
  • Do białek wsypuję mąkę, wlewam masę dyniową i miód. Delikatnie mieszam, łyżką, aby połączyć składniki i nie uszkodzić bąbelków powietrza w białkach.
  • Patelnię smaruję oliwą i nakładam ciasto na racuchy, na grubość ok. 5 mm.
  • Smażę na niewielkim ogniu z obu stron, na złotobrązowy kolor.

Przydatne przepisy i poradniki

Racuchy z dyni bez jajek - każde 1 jajko można zastąpić 1 łyżką zmielonego siemienia lnianego lub lnu złocistego, zalanego 2-3 łyżkami gorącej wody i odstawionego do wystudzenia
Racuchy z dyni bez nabiału - masło trzeba zastąpić tłuszczem roślinnym
Racuchy z dyni bezglutenowe - zamiast mąki pszennej wystarczy mąka uniwersalna bezglutenowa
Przydatne poradniki:
  1. Jak zrobić cukier waniliowy
  2. Mąka bezglutenowa - przepis
  3. Piana z białek - jak ubić
  4. Jak wybrać tłuszcz do smażenia

Wartości odżywcze

Serving: 1sztuka (ok. 10 cm średnicy) | Calories: 51kcal (3%) | Carbohydrates: 7g (2%) | Protein: 1g (2%) | Fat: 2g (3%) | Saturated Fat: 1g (6%) | Cholesterol: 23mg (8%) | Sodium: 19mg (1%) | Potassium: 118mg (3%) | Sugar: 2g (2%) | Vitamin A: 2730IU (55%) | Vitamin C: 2.8mg (3%) | Calcium: 11mg (1%) | Iron: 0.5mg (3%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Bardzo jestem ciekawa, czy racuchy dyniowe przypadną Wam do gustu. Czekam na Wasze komentarze z wrażeniami :). Jeśliście na śniadanie, czy na deser?

Dorota Kamińska

Blogerka kulinarna, fotografka, podróżniczka

Cześć, mam na imię Dorota i tworzę przepisy kulinarne z filmami wideo. Jestem autorką książki „Superfood po polsku”, a moje ukochane miasto, w którym mieszkam, to Wrocław :). Uwielbiam gotować i karmić siebie i innych, kiedyś moim hobby było pieczenie serników, a potem „wkręciłam się” w odchudzanie… posiłków ;). Od ładnych paru lat doradzam, jak jeść smacznie i zdrowo (da się!), żeby dobrze się czuć, mieć mnóstwo uśmiechu i energii oraz miło spędzać czas, nie tylko w kuchni.| Więcej o mnie

18 komentarzy
  1. Dżem z dyni planuję zrobić w tym roku. A najbardziej lubię dynię pieczoną i oczywiście zupę z dyni :).

  2. Jestem na tak. 🙂
    Ja w niedzielę wieczorem także smażyłem racuchy. 🙂 Co prawda tradycyjne drożdżowe ale także były pycha.

    Pozdrawiam
    Tomek

  3. Fajny pomysl:)Ale chyba dopiero w przyszlym tygodniu zrobie,bo juz dzisiaj 3 razy w sklepie bylam i po dynie juz mi sie nie chce:D

    1. Czy ja wiem czy tak dużo? Można ich sporo zjeść, bo są puszyste. Nie policzyłam, ile dokładnie było sztuk, ale może rzeczywiście lepiej zrobić z połówki i najwyżej potem dorobić resztę i dosmażyć, niż żeby miało zostać i się zmarnować.

Twoja odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dorota Kamińska – przepisy kulinarne

Cześć, jestem Dorota! Miło mi Cię gościć! Właśnie odwiedzasz mój blog kulinarny. Piszę tu o podróżach, fotografii i stylu życia oraz publikuję przepisy kulinarne i filmy wideo. Fajnie, że jesteś i mam nadzieję, że zagościsz na dłużej :).

Przepisy kulinarne, podróże, styl życia. Najlepsze obiady, przekąski, sałatki i drinki.

Polub, zanim zapomnisz :)