Pudding z chia przepis | Dorota Kamińska
Now Reading
Pudding z chia

Pudding z chia

Pudding z chia

Pudding z chia to deser genialny w swej prostocie, bazujący na nasionach szałwii hiszpańskiej. To malutkie ziarenka, które pod wpływem wilgoci pęcznieją, zwiększając swoją objętość i zagęszczając płyn, do którego zostały dodane. W klasycznej wersji do przygotowania na zwykłym lub roślinnym mleku, śmietance lub jogurcie, z dodatkiem wanilii i ulubionych owoców. Uwielbiam go w wersji z mlekiem kokosowym i musem z mango! Można podać się go w szklankach, kieliszkach lub miseczkach, dekorując świeżymi owocami, przetworami, polewą lub bitą śmietaną. Zobaczcie jak zrobić pudding chia krok po kroku.

Zobacz też: Więcej przepisów na proste desery

Przepis na pudding chia? Wystarczy wymieszać płyn z wanilią, odrobiną soku z cytrusów, który podkreśli smak deseru, z nasionami szałwii hiszpańskiej oraz posłodzić. Mieszając co jakiś czas, żeby całość równo tężała, można przygotować łatwy i wyjątkowo smaczny, a przy tym efektowny deser.

See Also
Naleśniki bezglutenowe

Czym posłodzić pudding z szałwii hiszpańskiej?

Mój pudding z chia słodzę ksylitolem lub erytrytolem, zastępując nimi zwykły, biały cukier. Można też wykorzystać miód lub syrop z agawy. Przygotowując pudding z bardzo słodkimi dodatkami, czasami całkiem rezygnuję z dosładzania. Bez cukru to najlepszy deser fit pod słońcem :).

Pudding z chia

Pudding z chia

Podstawowy przepis na pudding z chia na mleku kokosowym lub innym mleku roślinnym czy zwierzęcym, a nawet śmietance, z dodatkiem miodu, wanilii oraz, opcjonalnie, limonki. Najlepszy pudding chia!
5 from 1 vote
Przygotowanie: 1 hour 5 minutes
Razem: 1 hour 5 minutes
Kategoria: Deser
Kuchnia: Amerykańska, Azjatycka, Europejska
Przepis na: pudding z chia
Liczba porcji: 4 osoby
Kalorie: 159kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

Pudding

  • 2 szklanki mleka roślinnego (najlepsze będzie kokosowe; lub krowiego, albo śmietanki 6-8%)
  • 8 łyżek nasion chia
  • 4 łyżeczki miodu (można zastąpić syropem z agawy, klonowym lub ksylitolem)
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (lub miąższ z ½ laski wanilii)
  • 2-4 łyżki soku z limonki (lub cytryny, pomarańczy; opcjonalnie)

Do dekoracji

  • świeże lub suszone owoce i bakalie, polewy lub musy owocowe, bita śmietana (opcjonalnie)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.



LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Wszystkie składniki mieszam w miseczce i odstawiam w chłodne miejsce na ok. 30 minut. Co kilka minut mieszam całość, żeby nasionka równomiernie rozprowadziły się po całym puddingu.
  • Przekładam pudding z chia do pucharków, dekoruję i chłodzę jeszcze przez 30 minut.

Wartości odżywcze

Serving: 150g | Calories: 159kcal (8%) | Carbohydrates: 16g (5%) | Protein: 4g (8%) | Fat: 8g (12%) | Sodium: 166mg (7%) | Potassium: 97mg (3%) | Fiber: 8g (33%) | Sugar: 6g (7%) | Vitamin A: 15IU | Vitamin C: 1.2mg (1%) | Calcium: 301mg (30%) | Iron: 1.9mg (11%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!
Pudding z chia
Pudding z chia
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2019 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Polecam: FOTOGRAFIA ŚLUBNA i FOTOGRAF PODRÓŻNIK | Moja książka: Superfood