Pudding z chia

Pudding z chia
4.38/5 (8)

Genialny w swej prostocie, bazujący na nasionach szałwii hiszpańskiej, które pod wpływem wilgoci pęcznieją, zwiększając swoją objętość i zagęszczając płyn, do którego zostały dodane. Pudding z chia, w klasycznej wersji, do przygotowania na zwykłym lub roślinnym mleku, śmietance lub jogurcie, z dodatkiem wanilii i ulubionych owoców. W podstawowej wersji pudding chia podaje się w szklankach, kieliszkach lub miseczkach, dekorując świeżymi owocami, przetworami, polewą lub bitą śmietaną.

 

Zobacz też: Więcej przepisów na proste desery

Jak zrobić pudding chia? Wystarczy wymieszać płyn z wanilią, odrobiną soku z cytrusów, który podkreśli smak deseru, z nasionami szałwii hiszpańskiej oraz posłodzić. Mieszając co jakiś czas, żeby całość równo tężała, można przygotować łatwy i wyjątkowo smaczny, a przy tym efektowny deser.

Mój pudding z chia słodzę ksylitolem lub erytrytolem, zastępując nimi zwykły, biały cukier, choć można też wykorzystać miód lub syrop z agawy. Przygotowując pudding z bardzo słodkimi dodatkami, czasami całkiem rezygnuję z dosładzania. Pudding chia bez cukru to najlepszy deser fit pod słońcem :).

5 od 1 osoby
Pudding z chia
Pudding z chia
Przygotowanie
1 godz. 5 min
Całkowity czas
1 godz. 5 min
 

Podstawowy przepis na pudding z chia na mleku kokosowym lub innym mleku roślinnym czy zwierzęcym, a nawet śmietance, z dodatkiem miodu, wanilii oraz, opcjonalnie, limonki. Najlepszy pudding chia!

Danie: Deser
Kuchnia: Amerykańska, Azjatycka, Europejska
Przepis na: pudding z chia
Liczba kalorii: 159 kcal
Liczba porcji: 4 osoby
☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.
Składniki
Pudding
  • 2 szklanki mleka roślinnego (najlepsze będzie kokosowe; lub krowiego, albo śmietanki 6-8%)
  • 8 łyżek nasion chia
  • 4 łyżeczki miodu (można zastąpić syropem z agawy, klonowym lub ksylitolem)
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (lub miąższ z ½ laski wanilii)
  • 2-4 łyżki soku z limonki (lub cytryny, pomarańczy; opcjonalnie)
Do dekoracji
  • świeże lub suszone owoce i bakalie, polewy lub musy owocowe, bita śmietana (opcjonalnie)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.



Lubisz przepisy Doroty?

Kup TERAZ książkę w moim sklepie 20% TANIEJ.

Superfood po polsku - okładka

Chcesz dowiedzieć się więcej? „Superfood po polsku” to książka, w której pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze polskimi superskładnikami, które kupisz na bazarze i w osiedlowym sklepie :).

Możesz obejrzeć jak wygląda w środku, a do kupienia jest WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym - nie znajdziesz jej w księgarniach stacjonarnych!


Pudding z chia - Jak zrobić
  1. Wszystkie składniki mieszam w miseczce i odstawiam w chłodne miejsce na ok. 30 minut. Co kilka minut mieszam całość, żeby nasionka równomiernie rozprowadziły się po całym puddingu.
  2. Przekładam pudding z chia do pucharków, dekoruję i chłodzę jeszcze przez 30 minut.
Wartości odżywcze
Pudding z chia
Wielkość porcji (150 g)
Liczba kalorii 159 kcal Kalorie z tłuszczów 72 kcal
% dziennego zapotrzebowania*
Tłuszcze ogółem 8g 12%
Sód 166mg 7%
Potas 97mg 3%
Węglowodany ogółem 16g 5%
Błonnik 8g 32%
Cukry 6g
Białko 4g 8%
Witamina A 0.3%
Witamina C 1.4%
Wapń 30.1%
Żelazo 10.3%
* Zalecany % dziennego spożycia dla diety 2000 kcal. Pamiętaj, że rzeczywiste zapotrzebowanie na kalorie oblicza się indywidualnie dla danej osoby i zależy ono od wielu czynników, np. wieku, płci, codziennej aktywności fizycznej, stanu zdrowia, przebytych chorób czy przyjmowanych leków.

Masz Instagram?

Dodaj mnie do obserwowanych @dorotakaminska i zrób zdjęcie potrawy, tagując #dorotakaminska.

Lubisz Youtube?

Zasubskrybuj mój kanał!

Pudding z chia
Pudding z chia

Podoba Ci się? Oceń lub zostaw komentarz 🙂

Dorota Kamińska

Blogerka kulinarna, fotografka, podróżniczka

Cześć, mam na imię Dorota i tworzę przepisy kulinarne z filmami wideo. Jestem autorką książki „Superfood po polsku”, a moje ukochane miasto, w którym mieszkam, to Wrocław :). Uwielbiam gotować i karmić siebie i innych, kiedyś moim hobby było pieczenie serników, a potem „wkręciłam się” w odchudzanie… posiłków ;). Od ładnych paru lat doradzam, jak jeść smacznie i zdrowo (da się!), żeby dobrze się czuć, mieć mnóstwo uśmiechu i energii oraz miło spędzać czas, nie tylko w kuchni.| Więcej o mnie

Brak komentarzy

Twoja odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dorota Kamińska – przepisy kulinarne

Cześć, jestem Dorota! Miło mi Cię gościć! Właśnie odwiedzasz mój blog kulinarny. Piszę tu o podróżach, fotografii i stylu życia oraz publikuję przepisy kulinarne i filmy wideo. Fajnie, że jesteś i mam nadzieję, że zagościsz na dłużej :).

Przepisy kulinarne, podróże, styl życia. Najlepsze obiady, przekąski, sałatki i drinki.

Polub, zanim zapomnisz :)