Pudding z chia przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Pudding z chia

Pudding z chia

  • bardzo łatwy do zrobienia
  • wegetariański lub wegański
  • bez białego cukru
Pudding z chia

Pudding z chia to deser genialny w swej prostocie, bazujący na nasionach szałwii hiszpańskiej. To malutkie ziarenka, które pod wpływem wilgoci pęcznieją, zwiększając swoją objętość i zagęszczając płyn, do którego zostały dodane. W klasycznej wersji do przygotowania na zwykłym lub roślinnym mleku, śmietance lub jogurcie, z dodatkiem wanilii i ulubionych owoców. Natomiast najbardziej smakuje mi w wersji z mlekiem kokosowym i musem z mango! Można podać go w szklankach, kieliszkach lub miseczkach. Najpierw udekorować świeżymi owocami, a potem „dokończyć” przetworami, polewą lub bitą śmietaną. Zobaczcie jak zrobić pudding chia krok po kroku.

Zobacz też: Więcej przepisów na proste desery

Przepis na pudding chia? Wystarczy wymieszać płyn z wanilią i odrobiną soku z cytrusów, który podkreśli smak deseru. Potem dodać nasiona szałwii hiszpańskiej oraz posłodzić. Mieszając co jakiś czas, żeby całość równo tężała, można przygotować łatwy i wyjątkowo smaczny, a przy tym efektowny deser.

Przepis na pudding z chia

Mój pudding z chia słodzę ksylitolem lub erytrytolem, zastępując nimi zwykły, biały cukier. Można też wykorzystać miód lub syrop z agawy. Przygotowując pudding z bardzo słodkimi dodatkami, czasami całkiem rezygnuję z dosładzania. Bez cukru to najlepszy deser fit pod słońcem :).

Pudding z chia

Pudding z chia

Podstawowy przepis na pudding z chia na mleku kokosowym lub innym mleku roślinnym czy zwierzęcym, a nawet śmietance, z dodatkiem miodu, wanilii oraz, opcjonalnie, limonki. Najlepszy pudding chia!
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 1 godz. 5 min
Razem: 1 godz. 5 min
Kategoria: Deser
Kuchnia: Amerykańska, Azjatycka, Europejska
Przepis na: pudding z chia
Liczba porcji: 4 osoby
Kalorie: 159kcal
Przepis autorstwa: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

Pudding

  • 2 szklanki mleka roślinnego (najlepsze będzie kokosowe; lub krowiego, albo śmietanki 6-8%)
  • 8 łyżek nasion chia
  • 4 łyżeczki miodu (można zastąpić syropem z agawy, klonowym lub ksylitolem)
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (lub miąższ z ½ laski wanilii)
  • 2-4 łyżki soku z limonki (lub cytryny, pomarańczy; opcjonalnie)

Do dekoracji

  • świeże lub suszone owoce i bakalie, polewy lub musy owocowe (np. zmiksowany w blenderze miąższ z malin, mango lub jagód), bita śmietana (opcjonalnie)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.

LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Zobacz też
Strucla z jabłkami

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Wszystkie składniki mieszam w miseczce i odstawiam w chłodne miejsce na ok. 30 minut. Co kilka minut mieszam całość, żeby nasionka równomiernie rozprowadziły się po całym puddingu.
  • Przekładam pudding z chia do pucharków, dekoruję i chłodzę jeszcze przez 30 minut.

Przydatne przepisy i poradniki

  1. Mleko kokosowe – przepis
  2. Mleko migdałowe – przepis

Wartości odżywcze

Serving: 150g | Kalorie: 159kcal (8%) | Carbohydrates: 16g (5%) | Białko: 4g (8%) | Fat: 8g (12%) | Sód: 166mg (7%) | Potas: 97mg (3%) | Fiber: 8g (33%) | Cukier: 6g (7%) | Witamina A: 15IU | Witamina C: 1.2mg (1%) | Wapń: 301mg (30%) | Żelazo: 1.9mg (11%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub hasztag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Pudding z chia przepis

Można przyrządzić go w takiej klasycznej lub kakaowej wersji. Dodać różne musy owocowe, które zapewnią mu słodycz oraz piękny kolor. Zamiast na mleku roślinnym czy zwierzęcym przyrządzam go czasem wyłącznie na owocowych sokach. Wtedy to już bliżej mu do musu, ale liczy się to, że doskonale smakuje. Z pewnością się ze mną zgodzicie, że najważniejszy jest smak. A zaraz po nim apetyczny wygląd. A może odwrotnie? W końcu najpierw widzimy deser, a dopiero potem go jemy :).

Pudding z chia
Pudding z chia przepis

Bardzo jestem ciekawa, czy też należycie do grona wielbicieli tego prostego deseru :). Dajcie mi koniecznie znać w komentarzach i napiszcie, z jakimi dodatkami najchętniej go jadacie!

Zobacz komentarze (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2020 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom