fbpx
Czytasz właśnie
Pudding czekoladowy z chia

Pudding czekoladowy z chia

Pudding czekoladowy z chia

Pudding czekoladowy z chia to kolejny pyszny deser, który chcę Wam zaprezentować. Przepis na pudding czekoladowy z chia przygotowałam na bazie receptury na klasyczną wersję waniliową. To pomysł prosty deser, a do tego w wersji fit. Można zrobić go na mleku kokosowym lub dowolnym innym, które lubicie najbardziej. Nasionka szałwii hiszpańskiej go zagęszczą, a dodane chwilę potem dobrej jakości kakao nada czekoladowego, głębokiego smaku. Kto by się nie skusił?

Pudding czekoladowy z chia

Pudding czekoladowy z chia

Podstawowy przepis na pudding czekoladowy z chia na mleku kokosowym lub innym mleku roślinnym czy zwierzęcym, a nawet śmietance, z dodatkiem miodu, wanilii oraz dobrej jakości kakao. Najlepszy pudding czekoladowy chia!
5 z 2 votes
Przygotowanie: 1 godzina 5 min
Razem: 1 godzina 5 min
Kategoria: Deser
Kuchnia: Amerykańska, Europejska
Przepis na: czekoladowy pudding z chia, kakaowy pudding z chia, pudding czekoladowy z chia, pudding kakaowy z chia
Liczba porcji: 4 osoby
Kalorie: 170kcal
Przepis autorstwa: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

Pudding

  • 2 szklanki mleka roślinnego (najlepsze będzie kokosowe; lub krowiego, albo śmietanki 6-8%)
  • 8 łyżek nasion chia
  • 4 łyżeczki miodu (można zastąpić syropem z agawy, klonowym lub ksylitolem)
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (lub miąższ z ½ laski wanilii)
  • 4 łyżki kakao (dobrej jakości gorzkie kakao, np. holenderskie)

Do dekoracji

  • świeże lub suszone owoce i bakalie, polewy lub musy owocowe, bita śmietana

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.

LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Dołącz do ponad 15 tysięcy osób zapisanych do newslettera! Wysyłam tylko 2-4 wiadomości w miesiącu. Skorzystaj z podpowiedzi, co warto ugotować z aktualnie dostępnych w sklepach, sezonowych składników. Dowiesz się, co u mnie, jakie ciekawe rzeczy polecam i otrzymasz garść kulinarnych (i nie tylko) inspiracji.

E-BOOK NA POWITANIE – GRATIS

Jak zrobić

  • Wszystkie składniki mieszam w miseczce i odstawiam w chłodne miejsce na ok. 30 minut. Co kilka minut mieszam całość, żeby nasionka równomiernie rozprowadziły się po całym puddingu.
  • Przekładam pudding z chia do pucharków, dekoruję i chłodzę jeszcze przez 30 minut.

Przydatne przepisy i poradniki

  1. Jak zrobić mleko roślinne

Wartości odżywcze

Wielkość porcji: 150g | Kalorie: 170kcal (9%) | Węglowodany: 19g (6%) | Białko: 5g (10%) | Tłuszcze: 9g (14%) | Tłuszcze nasycone: 1g (6%) | Sód: 167mg (7%) | Potas: 179mg (5%) | Błonnik: 10g (42%) | Cukier: 6g (7%) | Witamina A: 15IU | Witamina C: 0.4mg | Wapń: 308mg (31%) | Żelazo: 2.6mg (14%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub hasztag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Zobacz też: Najlepsze przepisy fit

Zobacz komentarze (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Podoba Ci się przepis? Daj 5 gwiazdek :)




© 2009-2021 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom