Placek z ziemniaków z tuńczykiem przepis | Dorota Kamińska

Placek z ziemniaków z tuńczykiem

Placek z ziemniaków z tuńczykiem

Tuńczyk w puszce jest obowiązkowym wyposażeniem mojej minispiżarni znajdującej się w szafce tuż nad lodówką. Czeka na mnie tuż obok innych puszek, pełnych kukurydzy, groszku, fasolki, sosu pomidorowego, pędów bambusa. Jest zawsze dobrej jakości i koniecznie w oliwie. Duże, smakowite kawałki, które mogłabym jeść nawet prosto z puszki. Placek z ziemniaków z tuńczykiem to potrawa, która nie wymaga zbyt wielu przygotowań i dobrze go zjeść, kiedy po głowie chodzi nam coś więcej niż prosta kolacja z kromki chleba, kawałka pomidora i wędliny lub sera.

Zobacz też: Więcej pomysłów na najlepsze kolacje

Leniwa kolacja nie musi być jednak tak bardzo „podstawowa”. Czasem wystarczy kilka z pozoru błahych składników, aby wyczarować coś smacznego.

Zaglądam do szafki w poszukiwaniu tuńczyka, przy okazji wyjmuję puszkę kukurydzy. Spoglądam do lodówki – brak jakichkolwiek ciekawych składników. Sprawdzam koszyk na ziemniaki – są! A obok leży cebula. Zrobię placek z gotowanych kartofli, nie pójdę spać głodna. Placek z ziemniaków z tuńczykiem, kukurydzą. Pożywny, może odrobinę ciężki, więc nie warto najadać się do przesady. Ale na pewno warto przygotować, kiedy doskwiera głód, lodówka świeci pustkami, a za oknem pogoda, która nie zachęca do wyjścia choćby na małe, ekspresowe zakupy.

Placek z ziemniaków z tuńczykiem

Placek z ziemniaków z tuńczykiem

Przepis z książki „Szybkie i łatwe dania na co dzień” Reader’s Digest | Dorota Kamińska Placek z gotowanych ziemniaków z tuńczykiem i kukurydzą, podsmażany na patelni i zapiekany w piekarniku.
0 od 0
Przygotowanie: 10 min
Gotowanie: 30 min
Razem: 40 min
Kategoria: Danie główne
Kuchnia: Europejska
Przepis na: placek z ziemniaków z tuńczykiem
Liczba porcji: 6 osób

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 500 g ziemniaków (obrane i pokrojone w kostkę)
  • 400 g kukurydzy (z puszki, odcedzona)
  • 200 g tuńczyka w oliwe (nie wolno wylewać oliwy po odcedzeniu!)
  • 2 łyżki oregano (najlepiej świeże, posiekane; jeśli będzie suszone, wystarczy 1 łyżka)
  • 1 cebula (drobno pokrojona)
  • sól

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Poznaj smaczne potrawy w zdrowszych wydaniach. Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Superfood po polsku - okładka

Superfood po polsku” to książka, w której pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze polskimi superskładnikami, które kupisz na bazarze i w osiedlowym sklepie :).

Możesz obejrzeć jak wygląda w środku, a do kupienia jest WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym - nie znajdziesz jej w księgarniach stacjonarnych!

Jak zrobić

  • Ziemniaki pokrojone w kostkę
  • Ziemniaki gotuję przez 10 minut w osolonym wrzątku – powinny delikatnie zmięknąć.
  • Dodaję kukurydzę (bez odcedzania), znów doprowadzam do wrzenia, zdejmuję z ognia i odcedzam całość.
  • Odlewam połowę oliwy z tuńczyka, a drugą połowę, razem z rybą, wkładam do garnka, w którym gotowały się warzywa.
  • Utłuczone ziemniaki z kukurydzą
  • Dodaję z powrotem ziemniaki (połowę ugniatam widelcem) z kukurydzą, oregano i cebulę, mieszam.
  • Smażenie placka ziemniaczanego z kukurydzą
  • Włączam piekarnik (przypiekanie od góry, temperatura 220 °C). Na patelni rozgrzewam oliwę, wrzucam ziemniaki z warzywami i tuńczykiem, mocno przyciskam do dna.
  • Duszę pod przykryciem ok. 5 minut (sprawdzam, czy placek przyrumienił się od spodu).
  • Placek z ziemniaków w piekarniku
  • Wstawiam do otwartego piekarnika (rączka patelni nie może znajdować się bezpośrednio pod opiekaczem) i rumienię z wierzchu.
  • Podaję z dodatkami, np. surówką lub gotowanymi/pieczonymi warzywami.

Przydatne przepisy i poradniki

Masz Instagram?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

 

Dorota Kamińska

Blogerka kulinarna, fotografka, podróżniczka

Cześć, mam na imię Dorota i tworzę przepisy kulinarne z filmami wideo. Jestem autorką książki „Superfood po polsku”, a moje ukochane miasto, w którym mieszkam, to Wrocław :). Uwielbiam gotować i karmić siebie i innych, kiedyś moim hobby było pieczenie serników, a potem „wkręciłam się” w odchudzanie… posiłków ;). Od ładnych paru lat doradzam, jak jeść smacznie i zdrowo (da się!), żeby dobrze się czuć, mieć mnóstwo uśmiechu i energii oraz miło spędzać czas, nie tylko w kuchni.| Więcej o mnie

8 komentarzy
  1. Fajny pomysł dziś wykorzystałam i wyszło super, tuńczyka miałam w sosie własnym i też ok, dodatkowo na wierzch ziemniaków posypałam starty ser żółty a cebulkę lekko wcześniej podsmażyłam

  2. Wersja ciekawa, ale ja bym spróbowała t tymi pomidorkami.
    Albo jeszcze zielony groszek, było by kolorowo.
    Jutro próbujemy na kolacje.
    PozdrAwiam.)

    1. Było pyszne, bez pomidorków (mało czasu by obrać ze skórki hihi).
      Ale za to z groszkiem. Ja gotuje pod upodobania mojego 6 letniego mężczyzny.
      Kolorowo i bez zbednych skórek typy pomidorki, papryka itp.
      Pozdrawiam.

  3. Może i zmienię tę zieleń, na razie strasznie się zmęczyłam przesiadując po nocach nad nowym projektem strony, więc daję sobie chwilę na odpoczynek :D. A kartofelki są pysznościowe, to prawda :).

Twoja odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dorota Kamińska – przepisy kulinarne

Cześć, jestem Dorota! Miło mi Cię gościć! Właśnie odwiedzasz mój blog kulinarny. Piszę tu o podróżach, fotografii i stylu życia oraz publikuję przepisy kulinarne i filmy wideo. Fajnie, że jesteś i mam nadzieję, że zagościsz na dłużej :).

Przepisy kulinarne, podróże, styl życia. Najlepsze obiady, przekąski, sałatki i drinki.

Polub, zanim zapomnisz :)