Pieczone pieczarki przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Pieczone pieczarki
Pieczone pieczarki

Można je zrobić na wiele sposobów i tylko od Was zależy, jakie przyprawy i zioła posmakują Wam najbardziej. Pieczone pieczarki z piekarnika, a w sezonie grillowym spróbujcie owinąć je w folię aluminiową i ugrillować. Są bardzo smaczne i bajecznie proste do zrobienia! Sprawdzą się jako dodatek do mięs czy ryb, a także przekąska imprezowa do podania na ciepło lub zimno. Zabrakło mi czerwonej papryczki chili, którą mogłabym dodatkowo udekorować grzybki. Ale nawet bez niej czosnek, tymianek i sól z pieprzem oraz natka pietruszki to doskonałe dodatki do pieczarek.

Zobacz też: Najlepsze przepisy na przekąski


To tylko kilka składników. Mój podstawowy przepis na pieczone pieczarki to przypiekanie przez 15 minut z termoobiegiem, następnie wyjęcie z piekarnika, obtoczenie w marynacie i kolejnych 15 minut pieczenia. Najprostsza marynata to oliwa, ocet winny, sól z pieprzem i czosnek oraz 1 łyżka suszonych ziół.

Zobacz też
Modra kapusta

Pieczarki pieczone z ziołami

Wykorzystałam suszony tymianek, ale polecam też rozmaryn. Zioła można zastąpić ulubionymi przyprawami, np. kolendrą, kuminem, chili w proszku, a nawet cynamonem… Potem, po upieczeniu, wystarczy posypać upieczone pieczarki czymś zielonym. Klasyka to natka pietruszki. Ale spróbujcie mięty, kolendry, świeżego rozmarynu lub bazylii i zadecydujcie, który dodatek najlepszy!

Pieczone pieczarki

Pieczone pieczarki

Pieczone pieczarki z piekarnika, doprawione czosnkiem, tymiankiem lub rozmarynem oraz oliwą z octem. Posypane natką pietruszki lub innymi zielonymi ziołami. Iealne jako ciepła przekąska lub dodatek do obiadu.
4.84 od 6 osób
Przygotowanie: 5 min
Gotowanie: 30 min
Razem: 35 min
Kategoria: Dodatek do obiadu, Przekąska
Kuchnia: Europejska, Polska
Przepis na: pieczarki z piekarnika, pieczone pieczarki
Liczba porcji: 6
Kalorie: 104kcal
Przepis autorstwa: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 1 kg pieczarek (umyte, mogą być obrane)
  • 4 ząbki czosnku (drobno posiekany; można zastąpić szalotką lub imbirem)
  • 3 łyżki oliwy
  • 1 łyżka octu winnego (można zastąpić sokiem z cytryny lub limonki)
  • 1 łyżka suszonego tymianku, bazylii, oregano lub rozmarynu
  • sól, pieprz
  • 4 łyżki natki pietruszki (posiekana; można zastąpić innymi zielonymi listkami, np. miętą, bazylią, kolendrą)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.

LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Rozgrzewam piekarnik do 180 °C (termoobieg).
  • Pieczarki układam na blaszce wyłożonej silikonem lub papierem do pieczenia. Wstawiam do piekarnika na 15 minut.
  • Czosnek i suszony tymianek mieszam w misce z octem, solą i pieprzem.
  • Podpieczone pieczarki wyjmuję z piekarnika i wrzucam do miski z marynatą. Dokładnie przerzucam w misce, żeby równomiernie rozprowadzić marynatę po wszystkich grzybach.
  • Z powrotem przekładam pieczarki na blaszkę i wstawiam do piekarnika na kolejnych 15 minut.
  • Gotowe upieczone pieczarki posypuję natką pietruszki i serwuję.

Wartości odżywcze

Serving: 160g | Kalorie: 104kcal (5%) | Carbohydrates: 6g (2%) | Białko: 5g (10%) | Fat: 7g (11%) | Tłuszcze nasycone: 1g (6%) | Sód: 204mg (9%) | Potas: 552mg (16%) | Fiber: 1g (4%) | Cukier: 3g (3%) | Witamina A: 230IU (5%) | Witamina C: 7.8mg (9%) | Wapń: 21mg (2%) | Żelazo: 1.6mg (9%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub hasztag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Dajcie mi koniecznie znać w komentarzach, jak udały się Wasze pieczarki z piekarnika, jestem bardzo ciekawa! Które zestawy przypraw i ziół wybraliście?

2 komentarze

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2020 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom