Pieczona marchewka przepis | Dorota Kamińska

Pieczona marchewka

Pieczona marchewka

Pieczona marchewka to świetny dodatek do obiadu lub kolacji, a także przekąska fit serwowana na ciepło. Można przygotować jej dużo, na kilku blaszkach, żeby maksymalnie wykorzystać duży piekarnik. Albo przyrządzić razem z innymi pieczonymi warzywami. Świetnie smakuje zarówno z dodatkiem ziół, jak i korzennych przypraw.

Pieczona marchewka

Pieczona marchewka

Pieczona marchewka z piekarnika to prosty sposób na szybki dodatek do obiadu lub wegetariańska/wegańska przekąska na ciepło. Przygotowana na kilka różnych sposobów: z ziołami i czosnkiem lub korzennymi przyprawami oraz imbirem.
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 5 min
Gotowanie: 40 min
Razem: 45 min
Kategoria: Dodatek do obiadu
Kuchnia: Polska
Przepis na: pieczona marchewka
Liczba porcji: 4
Kalorie: 115kcal
Autorka: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 800 g marchewek (obrane, pokrojone na plaseterki lub w prostokątne kawałki o grubości ok. 5 mm)
  • sól
  • oliwa (jeśli nie przygotowujemy wersji wegańskiej, można też wykorzystać kawałki klarowanego masła i obłożyć nimi ziemniaki na czas pieczenia)
  • sok z cytryny lub limonki, albo ocet winny (opcjonalnie)
  • pieprz (opcjonalnie)
  • ser żółty lub feta (opcjonalnie; np. parmezan, starty na tarce o drobnych oczkach; feta pokruszona; w wersji wegańskiej pomijamy)

Dodatki: zioła z czosnkiem lub przyprawy korzenne z imbirem (do wyboru)

  • suszony rozmaryn lub tymianek (opcjonalnie; można też wykorzystać miętę lub szałwię, albo mieszankę ziół prowansalskich)
  • 3 ząbki czosnku (opcjonalnie)
  • mieszanka curry lub garam masala, albo cynamon (opcjonalnie)
  • 3 łyżeczki świeżego imbiru (opcjonalnie; starty na tarce o drobnych oczkach; można zastąpić skórką z wyszorowanej, wyparzonej cytryny)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Poznaj smaczne potrawy w zdrowszych wydaniach. Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Superfood po polsku - okładka

Superfood po polsku” to książka, w której pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze polskimi superskładnikami, które kupisz na bazarze i w osiedlowym sklepie :).

Możesz obejrzeć jak wygląda w środku, a do kupienia jest WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym - nie znajdziesz jej w księgarniach stacjonarnych!

Jak zrobić

  • Marchewkę wsypuję do miski i delikatnie spryskuję oliwą oraz sokiem/octem. Posypuję solą i pieprzem. Dodaję czosnek lub imbir/skórkę z cytryny.
  • Potrząsam delikatnie miską, żeby równomiernie rozprowadzić dodatki po wszystkich kawałkach marchewki.
  • Przekładam marchew na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
  • Posypuję ziołami lub korzennymi przyprawami.
  • Wstawiam naczynie do rozgrzanego wcześniej do 200 °C piekarnika z włączonym termoobiegiem (można dołożyć marchewkę na dolną półkę np. pod piekące się na środku mięso czy rybę i dopiero na koniec zapiec wierzch). Piekę przez 30-40 minut, do lekkiego zrumienienia.
  • Wyjmuję z piekarnika (można też posypać teraz startym żółtym serem, np. parmezanem lub pokruszoną fetą i serwuję po kilku minutach, kiedy kawałki marchewki nie będą już tak mocno gorące.

Przydatne przepisy i poradniki

Pieczoną marchewkę można zaserwować z dodatkiem kefiru lub jogurtu naturalnego postawionego w osobnej miseczce, do polania lub maczania.

Wartości odżywcze

Serving: 200g (marchewki z oliwą i przyprawami, bez pozostałych składników) | Calories: 115kcal | Carbohydrates: 19g (6%) | Protein: 1g (2%) | Fat: 3g (5%) | Sodium: 157mg (7%) | Potassium: 640mg (18%) | Fiber: 5g (20%) | Sugar: 9g | Vitamin A: 668.2% | Vitamin C: 16.3% | Calcium: 6.6% | Iron: 3.3%
Masz Instagram?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!
Dorota Kamińska

Blogerka kulinarna, fotografka, podróżniczka

Cześć, mam na imię Dorota i tworzę przepisy kulinarne z filmami wideo. Jestem autorką książki „Superfood po polsku”, a moje ukochane miasto, w którym mieszkam, to Wrocław :). Uwielbiam gotować i karmić siebie i innych, kiedyś moim hobby było pieczenie serników, a potem „wkręciłam się” w odchudzanie… posiłków ;). Od ładnych paru lat doradzam, jak jeść smacznie i zdrowo (da się!), żeby dobrze się czuć, mieć mnóstwo uśmiechu i energii oraz miło spędzać czas, nie tylko w kuchni.| Więcej o mnie

Brak komentarzy

Twoja odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dorota Kamińska – przepisy kulinarne

Cześć, jestem Dorota! Miło mi Cię gościć! Właśnie odwiedzasz mój blog kulinarny. Piszę tu o podróżach, fotografii i stylu życia oraz publikuję przepisy kulinarne i filmy wideo. Fajnie, że jesteś i mam nadzieję, że zagościsz na dłużej :).

Przepisy kulinarne, podróże, styl życia. Najlepsze obiady, przekąski, sałatki i drinki.

Polub, zanim zapomnisz :)