Pieczona ciecierzyca z piekarnika przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Pieczona ciecierzyca z piekarnika
Pieczona ciecierzyca z piekarnika
Jeszcze nikt nie ocenił. Może Ty zaczniesz? Na końcu wpisu możesz przyznać gwiazdki.

Są postanowienia noworoczne do spełnienia, ale może już w Sylwestra sięgniecie po zdrowszą przekąskę? Niech zamiast chipsów na stole zagości pieczona ciecierzyca z piekarnika. W podobny sposób można przyrządzić inne warzywa strączkowe, np. bób, fasolę czy groch. Ciecierzyca pieczona w piekarniku, z ostrymi lub korzennymi, albo ziołowymi przyprawami, na pewno zaskoczy Was chrupkością i smakiem!

Pieczona ciecierzyca z piekarnika

Pieczona ciecierzyca z piekarnika

Prosta i zdrowa przekąska do przyprawienia w dowolny sposób. Pieczona ciecierzyca z piekarnika na ostro, korzenna, cytrusowa lub ziołowa. Kilka dodatków do wyboru!
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 5 min
Gotowanie: 30 min
Razem: 35 min
Kategoria: Przekąska
Kuchnia: Azjatycka
Przepis na: ciecierzyca pieczona, ciecierzyca z piekarnika, pieczona ciecierzyca
Liczba porcji: 8
Kalorie: 67kcal
Przepis autorstwa: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 2 szklanki ugotowanej ciecierzycy (1 szklanka suchej)
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 łyżeczka soli

Przyprawy lub zioła - do wyboru

  • 2-4 łyżki tymianku, rozmarynu, kolendry, natki pietruszki, mięty lub bazylii (świeże i posiekane lub suszone; można mieszać kilka ulubionych ze sobą)
  • 2-4 łyżki chili, mieszanki curry, mieszanki garam masala, cynamonu, wędzonej papryki lub kminku rzymskiego

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.

LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Ciecierzycę gotuję lub wyjmuję gotową z puszki. Płuczę pod zimną wodą, odcedzam na sicie i osuszam papierowym ręcznikiem.
  • Rozgrzewam piekarnik do 200 °C (góra+dół).
  • Dokładnie przerzucam ciecierzycę z oliwą i solą - najlepiej w misce. Równo rozkładam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Piekę przez 20-30 minut. Co 10 minut potrząsam blaszką, żeby przewrócić ciecierzycę i podpiec równomiernie ze wszystkich stron. 
    Gotowa pieczona ciecierzyca nabierze złocisto-brązowego koloru, lekko ciemniejąc. Będzie sucha i chrupka z wierzchu, ale miękka w środku.
  • Mieszam z ziołami lub przyprawami, dokładnie rozprowadzając je po całej ciecierzycy. Serwuję najlepiej na gorąco - wtedy będzie najbardziej chrupiąca.

Wartości odżywcze

Serving: 45g | Kalorie: 67kcal (3%) | Carbohydrates: 5g (2%) | Białko: 2g (4%) | Fat: 4g (6%) | Sód: 404mg (18%) | Potas: 59mg (2%) | Fiber: 1g (4%) | Wapń: 14mg (1%) | Żelazo: 0.5mg (3%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub hasztag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Podoba Ci się? Oceń lub zostaw komentarz 🙂

Zobacz komentarze (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2020 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom