Pasta z jajek przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Pasta z jajek

Pasta z jajek

Pasta z jajek

Pasta z jajek do kanapek, na sobotnie śniadanie, zamiast jajecznicy. Pasta z jaj, którą polecam od czasu do czasu przygotować. Smaczna i prosta do zrobienia. Proponuję choćby i w piątek wieczorem. Wystarczy potem po prostu wyjąć ją z lodówki i zaserwować rano. Jak zrobić pastę z jajek? W podstawowej wersji wystarczy dodać do niej jajka na twardo uduszone widelcem, majonez i odrobinę drobno posiekanej cebuli lub szczypiorku. Taka prosta pasta jajeczna daje możliwości kuchennych eksperymentów!

Zobacz też: Najlepsze przepisy na dodatki do kanapek

Pasta jajeczna to także idealna część drugiego śniadania. Spróbujcie zabrać ją w pudełku do pracy lub szkoły. Można wzbogacić jej smak dodatkowymi przyprawami lub świeżymi, drobno posiekanymi ziołami. Dajcie koniecznie znać, co Wy do niej dorzucicie! Najlepsza jednak, moim zdaniem, jest na śniadanie lub kolację. Pożywna i przepyszna, zwłaszcza gdy do jej przygotowania wykorzystamy wiejskie jajka i samodzielnie przygotowany majonez, taki zrobiony z oleju bez posmaku goryczki. 

Zobacz też
Torciki naleśnikowe

Pasta z jajek

Pasta z jajek

Najlepsza pasta z jajek do kanapek czyli pasta jajeczna z ugotowanych na twardo jajek, z dodatkiem majonezu, cebuli, szczypiorku i ziół.
5 od 2 osób
Przygotowanie: 5 min
Gotowanie: 10 min
Razem: 15 min
Kategoria: Półprodukt, Śniadanie
Kuchnia: Polska
Przepis na: pasta jajeczna, pasta z jajek
Liczba porcji: 4 osoby
Kalorie: 184kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 5 jajek (ugotowane na twardo, wystudzone, obrane i rozgniecione widelcem)
  • 1 cebula (mała; drobno pokrojona)
  • 1 pęczek szczypiorku (mały; drobno pokrojony)
  • 4-5 łyżek majonezu
  • sól, pieprz
  • kilka listków bazylii i rozmarynu (opcjonalnie)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Wszystkie składniki mieszam w miseczce za pomocą widelca lub łyżki.

Wartości odżywcze

Serving: 140g | Kalorie: 184kcal (9%) | Carbohydrates: 3g (1%) | Białko: 7g (14%) | Fat: 15g (23%) | Tłuszcze nasycone: 3g (19%) | Cholesterol: 210mg (70%) | Sód: 205mg (9%) | Potas: 124mg (4%) | Cukier: 1g (1%) | Witamina A: 495IU (10%) | Witamina C: 4mg (5%) | Wapń: 40mg (4%) | Żelazo: 1.1mg (6%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Uwielbiam z pomidorem i bagietką. Ciekawa jestem czy przypadnie Wam do gustu :). Dajcie koniecznie znać w komentarzach, z jakimi dodatkami ją zrobiliście. Czy pasta z jajek będzie częściej gościć w Waszych jadłospisach?

39 komentarzy

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2019 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Polecam: FOTOGRAFIA ŚLUBNA i FOTOGRAF PODRÓŻNIK | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom