Papryka pieczona przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Papryka pieczona
Papryka pieczona

Papryka pieczona o dowolnym kolorze – uwielbiam jej smak! Szczególnie przepadam za tą najsłodszą, podłużną. Po upieczeniu nabiera wyjątkowego smaku i nie sposób jej sobie odmówić. Serwuję jako dodatek do drugich dań albo składnik potraw. Jest doskonała w ajwarze czy kremowej zupie, ale nie tylko. Zobaczcie jak zrobić pieczoną paprykę i czym najlepiej doprawić.

Papryka pieczona

Papryka pieczona

Papryka pieczona z najsmaczniejszymi dodatkami. Papryka z piekarnika - przepis z oliwą, czosnkiem lub imbirem i ziołami albo cynamonem.
5 od 2 osób
Przygotowanie: 10 min
Gotowanie: 30 min
Razem: 40 min
Kategoria: Dodatek do obiadu
Kuchnia: Europejska
Przepis na: papryka pieczona
Liczba porcji: 4 osoby
Kalorie: 206kcal
Przepis autorstwa: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 1 kg papryki (można piec w całości lub pokroić w grubsze prostokąty, usuwając gniazda nasienne)
  • 4 łyżki oliwy
  • ½ łyżeczki soli
  • ½ łyżeczki pieprzu

Dodatki do przyprawienia (do wyboru)

  • 2 ząbki czosnku (przeciśnięty przez praskę; można zastąpić 2 łyżeczkami świeżego imbiru startego na tarce o drobnych oczkach)
  • ½ łyżeczki chili lub cynamonu (drobno posiekana)
  • 1 łyżeczka suszonych ziół (prowansalskie lub oregano, bazylia, tymianek, rozmaryn)

Dodatkowo

  • ser (do pokruszenia i posypania gotowych cukinii; w wersji wegańskiej można pominąć lub zastąpić prażonymi migdałami, słonecznikiem, orzechami lub kokosem)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.

LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Papryki nacieram oliwą i obtaczam w przyprawach, ziołach i dodatkach. 
  • Układam warzywa na papierze do pieczenia i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 200 °C (termoobieg) na ok. 30 minut, obracając delikatnie wszystkie kawałki w połowie czasu pieczenia.
  • Serwuję gorące kawałki, opcjonalnie posypane od razu po wyjęciu z piekarnika kawałkami ulubionego sera.

Wartości odżywcze

Serving: 225g (bez dodatków do posypania gotowego, upieczonego bakłażana) | Kalorie: 206kcal (10%) | Carbohydrates: 16g (5%) | Białko: 2g (4%) | Fat: 14g (22%) | Tłuszcze nasycone: 2g (13%) | Sód: 301mg (13%) | Potas: 527mg (15%) | Fiber: 5g (21%) | Cukier: 10g (11%) | Witamina A: 7830IU (157%) | Witamina C: 319.7mg (388%) | Wapń: 31mg (3%) | Żelazo: 1.3mg (7%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub hasztag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!
Zobacz komentarze (1)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2020 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom