Naleśniki amerykańskie przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Naleśniki amerykańskie
Naleśniki amerykańskie

Podróżując po Azji, pod koniec pobytu w Indonezji, zatęskniłam za smakiem domowych naleśników. Choć służyła mi lokalna dieta, a potrawy smakowały i nie przeszkadzało jedzenie na śniadanie ryżu z warzywami, silna chęć zjedzenia naleśników pojawiła się w ostatnim tygodniu. Nic na to nie poradzę! Musiałam przygotować naleśniki amerykańskie natychmiast po powrocie!

Zobacz też: Najlepsze przepisy na śniadania

Amerykanie jadają je klasycznie z masłem i syropem klonowym, choć spotkałam się też, podróżując po USA, z wersją dekorowaną syropem kukurydzianym. Przygotowuje się go na bazie piany z białek i jest bardzo słodki. Naleśniki amerykańskie są grube i puszyste, a wyrastają na sodzie lub proszku do pieczenia.

Najprostsze naleśniki z Ameryki

Tradycyjna receptura bazuje na maślance i mące pszennej. Można usmażyć też wersję mleczną, jogurtową lub kefirową. Jednak te dwa ostatnie składniki lepiej jeść surowe, zachowując znajdujące się w nich, korzystne dla zdrowia, kultury bakterii. Zamiast mąki pszennej proponuję wykorzystać gryczaną, żytnią, a nawet bezglutenową. Wyrosną na nich trochę mniej, ale również będą smaczne.

Zobacz też
Koktajl z mango

Naleśniki amerykańskie

Naleśniki amerykańskie

Grube naleśniki amerykańskie - przepis krok po kroku na puszyste naleśniki jak z amerykańskiego IHOP. Naleśniki amerykańskie na maślance, puszyste i grube, polane masłem i syropem klonowym.
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 5 min
Gotowanie: 30 min
Razem: 35 min
Kategoria: Deser, Śniadanie
Kuchnia: Amerykańska
Przepis na: naleśniki amerykańskie
Liczba porcji: 12 sztuk
Kalorie: 80kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 1 szklanka mąki (pszenna typ 450-550 (najładniej wyrosną i będą miękkie, razowa lub orkiszowa, typ 630-850 (niższy indeks glikemiczny); można zastąpić mieszanką bezglutenową))
  • 1-2 łyżki cukru (polecam cukier brzozowy (ksylitol, o niższym indeksie glikemicznym i mniejszej liczbie kalorii; można też zastąpić syropem z agawy))
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia (płaskie)
  • 1 szklanka maślanki (można zastąpić mlekiem zwierzęcym lub roślinnym, kefirem lub jogurtem naturalnym)
  • 2 łyżki oleju (lub stopionego masła)
  • 1 jajko (duże)
  • tłuszcz do smażenia

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Wszystkie składniki mokre rozkłócam w misce za pomocą trzepaczki lub widelca, wtłaczając do środka jak najwięcej powietrza, dzięki któremu naleśniki będą jeszcze bardziej puszyste.
  • Dodaję składniki suche i mieszam całość do ich połączenia (nie za mocno i nie za długo!). Odstawiam ciasto na ok. 10-15 minut, żeby uaktywnił się proszek do pieczenia.
  • Rozgrzewam patelnię, smarując jej powierzchnię równomiernie tłuszczem, np. za pomocą papierowego ręcznika lub papieru do pieczenia.
  • Smażę po 1-2 minuty z obu stron naleśniki (po 2-3 łyżki ciasta na 1 naleśnik). Naleśnik jest gotowy do obrócenia, kiedy góra ciasta jest delikatnie ścięta, a na powierzchni widać bąbelki.Najwygodniej obracać naleśniki bardzo cienką łopatką.
  • Usmażone naleśniki przekładam do piekarnika rozgrzanego do 50 st. C lub miski z przykryciem.
  • Gotowe naleśniki można przełożyć masłem i polać syropem klonowym: to klasyczne, najpopularniejsze dodatki do grubych naleśników amerykańskic

Przydatne przepisy i poradniki

  1. Naleśniki amerykańskie bezglutenowe - zwykłą mąkę pszenną można zastąpić uniwersalną mąką bezglutenową najlepszą
  2. Naleśniki amerykańskie bez laktozy - mleko można zastąpić maślanką, rzadkim jogurtem naturalnym lub kefirem czy mlekiem kokosowym, albo innym mlekiem roślinnym
  3. Naleśniki amerykańskie bez mleka - zamiast nabiału można wykorzystać mleko roślinne
  4. Naleśniki amerykańskie bez jajek - jajko można zastąpić 1 łyżką drobno zmielonego siemienia lnianego, zalanego wcześniej 2-3 łyżkami wody i odstawionego na kilka minut do nasiąknięcia i zgęstnienia
  5. Naleśniki amerykańskie wegańskie - można przygotować tak jak pancakes bez jajek, zastępując mleko krowie mlekiem roślinnym, np. kokosowym lub sojowym i smażąc całość na oleju roślinnym.

Wartości odżywcze

Serving: 1naleśnik (o średnicy ok. 15 cm) | Kalorie: 80kcal (4%) | Carbohydrates: 10g (3%) | Białko: 2g (4%) | Fat: 3g (5%) | Cholesterol: 15mg (5%) | Sód: 27mg (1%) | Potas: 127mg (4%) | Cukier: 2g (2%) | Witamina A: 55IU (1%) | Wapń: 63mg (6%) | Żelazo: 0.6mg (3%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub hasztag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Ułożone jeden na drugim, z prostą lub nieco bardziej wyszukaną dekoracją, są doskonałym weekendowym śniadaniem.

Naleśniki amerykańskie pancakes
Naleśniki amerykańskie pancakes

Jakie dodatki do naleśników lubicie najbardziej? Dajcie koniecznie znać w komentarzach, jak udały się Wam amerykańskie „pankejki”. Bardzo jestem ciekawa i liczę na to, że dodacie też informację, z czym je podaliście!

3 komentarze

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2019 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Polecam: FOTOGRAFIA ŚLUBNA i FOTOGRAF PODRÓŻNIK | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom