Masło z nerkowców przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Masło z nerkowców

Masło z nerkowców

Masło z nerkowców

Był już majonez, teraz przyszła pora na masło z nerkowców. To droższa wersja masła orzechowego z orzeszków ziemnych, choć o odrobinę innym sposobie przygotowania. Jest łagodne w smaku, bardzo delikatne. Można wykorzystywać je jako dodatek do kanapek, bazę do wegańskich sosów do sałatek czy np. grillowanych mięs i ryb. Wzbogacone odrobiną soku z cytrusów, nabiera charakteru i ciekawego posmaku. Zobaczcie jak zrobić masło z nerkowcami.

Zobacz też: Więcej przepisów na dodatki do kanapek

Bardzo lubię masło z orzechów nerkowców, choć nie ukrywam, że najchętniej zjadam je po prostu bezpośrednio z łyżki. Czasami nawet nie rozsmarowuję na kanapce ;). Dodaję je także do sosów do sałatek. Można też stosować je jako dodatek do ciast i ciasteczek. Może moje masło z nerkowców również i w ten sposób będę niebawem częściej wykorzystywać?

Masło z nerkowców droższe od masła orzechowego z orzeszków ziemnych

Tańsza wersja o bardziej intensywnym smaku to klasyczne masło orzechowe, jeszcze łatwiejsze do zrobienia. Nie oszukujmy się – masło z nerkowcami jest drogie i najlepiej przygotować je, kupując dużą paczkę orzechów nerkowców w niższej cenie. Trzeba powstrzymać się od niepohamowanego wyjadania go łyżką ze słoika, bo nie dość, że ma dużo kalorii, to jeszcze ogołoci portfel ;). Ale przygotować warto!

Zobacz też
Racuchy z dyni

Masło z nerkowców

Masło z nerkowców

Łatwe do zrobienia masło z nerkowców - wystarczą 2 składniki: orzechy i odrobina oleju, który jest opcjonalny. Pyszne masło z orzechów nerkowców do kanapek lub jako baza do sosów sałatkowych czy ciast.
5 od 1 vote
Przygotowanie: 15 min
Razem: 15 min
Kategoria: Półprodukt
Kuchnia: Wegańska
Przepis na: masło z nerkowców, masło z orzechów nerkowców
Liczba porcji: 560 g
Kalorie: 149kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 500 g orzechów nerkowców (delikatnie uprażone na suchej patelni lub blaszce piekarnika - nie wolno ich przypalić!)
  • 2-3 łyżki oleju kokosowego (albo innego płynnego tłuszczu o łagodnym smaku; jeśli masło ma być wykorzystane do pieczenia ciasteczek, warto wykorzystać tłuszcz odporny na wysokie temperatury)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Orzechy wkładam do blendera i blenduję na średnich obrotach, robiąc co kilkadziesiąt sekund przerwy, żeby nie przepalić silnika.
  • Orzechy najpierw drobno się zmielą, a dopiero po kilku minutach zacznie wytrącać się z nich tłuszcz. Co jakiś czas zeskrobuję osad z orzechów ze ścianki kielicha.
  • Gdy orzechy się skleją, można dodać płynny olej i rozmiksować całość na dużych obrotach blendera.

Przydatne przepisy i poradniki

Wartości odżywcze

Serving: 1łyżka (25 g) | Kalorie: 149kcal (7%) | Carbohydrates: 7g (2%) | Białko: 4g (8%) | Fat: 12g (18%) | Tłuszcze nasycone: 3g (19%) | Sód: 3mg | Potas: 165mg (5%) | Cukier: 1g (1%) | Witamina C: 0.2mg | Wapń: 9mg (1%) | Żelazo: 1.7mg (9%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Konsystencję można regulować, dodając odrobinę oliwy lub innego tłuszczu o łagodnym smaku. Wolicie gęstsze czy rzadsze?

Masło z orzechów nerkowców
Masło z orzechów nerkowców

Ciekawa jestem, które smakuje Wam bardziej. Wolicie masło z orzechów nerkowców czy z orzeszków ziemnych? Dajcie znać w komentarzach, jak Wam wyszło i do czego dodajecie!

Zobacz komentarze (1)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2019 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Polecam: FOTOGRAFIA ŚLUBNA i FOTOGRAF PODRÓŻNIK | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom