Majonez z nerkowców - bez jajek, wegański, doskonały przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Majonez z nerkowców – bez jajek, wegański, doskonały
Majonez z nerkowców

Coś dla alergików, wegan oraz tych z Was, którzy myślą, że da się zrobić niskokaloryczny majonez. Raczej nie według tej receptury, bo wegański majonez z nerkowców bazuje na zmielonych orzechach i roślinnym oleju, ale na pewno można powiedzieć, że jest to wersja fit. A dlaczego? Zawiera roślinne tłuszcze, minerały, witaminy. Do tego ma cudowną, kremową konsystencję.

Zobacz też: Więcej przepisów fit

Świetnie pasuje do kanapek i sałatek. Sprawdzi się w marynowaniu mięs i jako składnik sosów. Jeśli będzie przygotowany z długo moczonych orzechów, majonez z nerkowców, po dokładnym zmiksowaniu, uzyska najlepszą, kremową konsystencję i nada się do przygotowywania wyszukanych dekoracji, np. za pomocą szprycy. Koniecznie spróbujcie go przygotować!

Zobacz też
Ogórki małosolne

Majonez z nerkowców

Majonez z nerkowców

Doskonały, wegański majonez z nerkowców namaczanych w wodzie, zmiksowany z dodatkiem musztardy i soku z limonki lub cytryny oraz oleju. To najlepszy majonez z orzechów nerkowców, kremowy, idealny do sałatek, kanapek oraz maczania warzyw czy przekąsek.
4.92 od 12 osób
Przygotowanie: 5 min
Namaczanie orzechów: 8 godz.
Razem: 8 godz. 5 min
Kategoria: Półprodukt
Kuchnia: Wegańska
Liczba porcji: 6 osób (po 2 łyżki)
Kalorie: 170kcal
Przepis autorstwa: Dorota Kamińska

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • ¾ szklanki orzechów nerkowców (zalane wodą, namaczane w wodzie, w lodówce, minimum przez 2 godziny, a najlepiej przez noc)
  • ¼ szklanki oleju rzepakowego lub innego roślinnego oleju o łagodnym smaku
  • ¼ szklanki wody (można wykorzystać tę, w której moczyły się orzechy)
  • 1 łyżka soku z limonki lub cytryny
  • 1 łyżeczka cydru lub octu jabłkowego lub winnego (można dodać więcej dla mocniejszego smaku)
  • 1 łyżeczka musztardy
  • ½ łyżeczki soli (opcjonalnie)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.

LUBISZ PRZEPISY DOROTY?

Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Orzechy odcedzam, zachowując wodę, w której się moczyły.
  • Wszystkie składniki, oprócz wody, wkładam do blendera i miksuję na najwyższych obrotach, dolewając stopniowo wodę.

Wartości odżywcze

Serving: 40g | Kalorie: 170kcal (9%) | Carbohydrates: 5g (2%) | Białko: 2g (4%) | Fat: 16g (25%) | Tłuszcze nasycone: 2g (13%) | Sód: 205mg (9%) | Potas: 106mg (3%) | Cukier: 1g (1%) | Witamina C: 0.7mg (1%) | Wapń: 6mg (1%) | Żelazo: 1.1mg (6%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub hasztag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Dajcie znać, czy wegański majonez z orzechów nerkowców przypadł Wam do gustu. Doprawialiście go czymś jeszcze?

Wegański majonez z nerkowców
Wegański majonez z nerkowców
Zobacz komentarze (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2020 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom