Łosoś smażony przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Łosoś smażony

Łosoś smażony

Łosoś smażony

Od kilku lat cieszy się rosnącą popularnością na polskich stołach. Łosoś smażony, podawany na mnóstwo sposobów, aromatyczny i niezwykle prosty do zrobienia. Pokażę Wam zatem jak zrobić łososia smażonego w kilku prostych krokach.

Zobacz też: Najlepsze przepisy na ryby i owoce morza

Najlepszy łosoś smażony to ten na maśle klarowanym. To ono nada mu wyjątkowego smaku. Możecie też wykorzystać inny tłuszcz odpowiedni do smażenia Gwarantuję jednak, że masło klarowane jest najlepsze! Do doprawienia wystarczy odrobina soli i białego pieprzu oraz sok z cytryny i limonki, które podkreślą charakterystyczny smak ryby. Jednak łosoś smażony na maśle może być przygotowany na wiele innych sposobów. Spróbujcie poeksperymentować z dodatkiem ostrych lub łagodnych przypraw.  Ugotujcie osobno sos, którym polejecie gotową rybę. Gdy opanujecie sam proces smażenia, polecam kulinarne eksperymenty! W odrobinę bardziej zaawansowanej wersji można usmażyć go w panierce z mąki, jajka z przyprawami i płatków migdałów lub ziaren sezamu. Może panierowany łosoś to coś dla Was? Kto się skusi?

Łosoś smażony

Łosoś smażony

Najlepszy smażony łosoś w najprostszej wersji. Smażony łosoś przyprawiony sokiem z cytryny oraz solą i białym pieprzem.
5 od 1 vote
Przygotowanie: 10 min
Gotowanie: 7 min
Razem: 17 min
Kategoria: Danie główne
Kuchnia: Amerykańska, Europejska
Przepis na: łosoś smażony
Liczba porcji: 2 osoby
Kalorie: 487kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • 400-600 g świeżego łososia (dzwonka lub filet bez skóry; ok. 300 g każda; wyjęte z lodówki 10 minut przed przyrządzeniem)
  • sok z cytryny lub limonki
  • sól, świeżo zmielony biały pieprz
  • masło klarowane (do smażenia; można zastąpić dobrym olejem, np. kokosowym)

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Rozgrzewam masło lub olej na średnim ogniu na patelni.
  • Skrapiam rybę ze wszystkich stron sokiem z cytryny lub limonki i przyprawiam solą i pieprzem.
  • Zwiększam ogień i smażymy łososia z jednej strony przez ok. 5 minut, do zezłocenia. Przewracam za pomocą drewnianej lub silikonowej łopatki.
  • Dosmażam drugą stronę łososia przez ok. 3 minuty. W razie potrzeby można zezłocić też boki, trzymając kawałek łososia za pomocą dwóch łopatek lub szczypiec.

Przydatne przepisy i poradniki

Łososia można zaserwować z dodatkiem gotowanego ryżu, smażonych lub pieczonych ziemniaków, albo purèe ziemniaczanego, opcjonalnie z dodatkiem musztardy miodowej lub sosu chrzanowego.

Przydatne poradniki:
  1. Jak zrobić masło klarowane
  2. Jak wybrać tłuszcz do smażenia

Wartości odżywcze

Serving: 200g | Kalorie: 487kcal (24%) | Carbohydrates: 2g (1%) | Białko: 39g (78%) | Fat: 35g (54%) | Tłuszcze nasycone: 15g (94%) | Cholesterol: 167mg (56%) | Sód: 166mg (7%) | Potas: 1010mg (29%) | Witamina A: 80IU (2%) | Witamina C: 11.6mg (14%) | Wapń: 24mg (2%) | Żelazo: 1.6mg (9%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

Mój łosoś smażony to pochwała prostoty. Wybierzcie rybę dobrej jakości, świeżą. To najważniejsze w kilkuskładnikowym, nieskomplikowanym daniu. Postawcie na tłuszcz bez goryczki i połowa sukcesu gwarantowana. Nie smażcie go zbyt długo! Chrupiący z wierzchu będzie pyszny, ale środek powinien pozostać miękki i soczysty. Zasada jest taka: lepsza ryba niedosmażona/niedogotowana, niż sucha jak wiór!

Zobacz też
Sałatka orzechowo-serowa z selerem naciowym

Łosoś smażony
Łosoś smażony

Bardzo jestem ciekawa, czy smażony łosoś również przypadnie Wam do gustu. Dajcie koniecznie znać w komentarzach i napiszcie, jakie dodatki wybraliście!

Brak komentarzy -> Może Ty coś napiszesz? (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2019 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Polecam: FOTOGRAFIA ŚLUBNA i FOTOGRAF PODRÓŻNIK | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom