Koktajl z truskawek przepis | Dorota Kamińska
Czytasz właśnie
Koktajl z truskawek
Koktajl z truskawek

Najlepszy koktajl z truskawek zawsze robiło się u mojej babci. Na wsi pod dostatkiem było zsiadłego mleka, a truskawki rosły w słońcu na babcinym polu. Moja mama, jako dziecko, razem ze wszystkimi ciociami i wujkami, skutecznie zjadali najdojrzalsze, słodkie jak miód owoce. Miodem, z pasieki od sąsiada, babcia słodziła koktajl  z truskawek i podawała swoim dzieciom. A potem, wiele lat później – wnukom. Co prawda dziś nie trzyma już obok swojego domu na wsi krów, ale składając jej wizytę, zawsze można liczyć na coś smakowitego. Ciasto drożdżowe, jajka od szczęśliwych kur, truskawki czerwieniące się na grządkach i czereśnie prosto z sadu. Do tego maliny, porzeczki, zielony groszek strączkowy, bób, cukinia, kabaczek, słonecznik, dynia, ziemniaki… Ale zanim całkiem się rozmarzę, pokażę Wam, jak zrobić koktajl z truskawek.

Zobacz też: 30 przepisów na doskonałe koktajle owocowo-warzywne

Koktajl z truskawek – niby prosta rzecz, ale do przygotowania w wielu różnych kombinacjach. Klasycznie, według babcinej receptury, można go przyrządzić ze zsiadłego, kwaśnego mleka i posłodzić miodem. W wersji z nieco łatwiej dostępnymi składnikami proponuję zmiksować truskawki z jogurtem naturalnym, kefirem albo maślanką, a nawet mlekiem. Z kolei przygotowując wegański koktajl truskawkowy, proponuję wykorzystać mleko kokosowe, migdałowe lub orzechowe, albo mieszankę soku pomarańczowego i ananasowego.

Smoothie z truskawek bez cukru czy z cukrem?

Zamiast miodem – można go posłodzić zwykłym lub brązowym cukrem, syropem z agawy, a najlepiej – ksylitolem czyli niskokalorycznym cukrem brzozowym. Albo dorzucić połówkę mocno dojrzałego banana, choć to już daleko od babcinej receptury.

Zobacz też
Koktajl z mango

Koktajl z truskawek

Koktajl z truskawek

Koktajl z truskawek - przepis na koktajl ze świeżych truskawek, zsiadłego mleka lub kefiru, jogurtu czy maślanki, z dodatkiem miodu lub syropu z agawy. Najlepszy koktajl z truskawek.
5 od 1 osoby
Przygotowanie: 5 min
Razem: 5 min
Kategoria: Deser, Śniadanie
Kuchnia: Polska
Przepis na: koktajl z truskawek
Liczba porcji: 3 osoby
Kalorie: 273kcal

☟ W moich przepisach szklanka ma zawsze 250 ml, kostka masła to 200 g, a łyżka lub łyżeczka jest płaska, chyba że wyraźnie zaznaczam, że jest inaczej.

Składniki

  • ½ kg truskawek (umyte, osuszone na papierowym ręczniku, obrane z szypułek)
  • 500 ml zsiadłego mleka, kefiru, maślanki lub jogurtu naturalnego
  • 3-5 łyżek miodu, cukru lub innego środka słodzącego w ilości sugerowanej na opakowaniu (w wersji nieklasycznej, nowocześniejszej, do posłodzenia można wykorzystać pół bardzo dojrzałego banana)
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego (opcjonalnie)

Do dekoracji

  • listki świeżej mięty
  • 3 świeże truskawki

Chcesz przeliczyć miary i wagi? Oto kalkulator.


LUBISZ PRZEPISY DOROTY?


Poznaj proste sposoby na smaczne, zdrowsze jedzenie na co dzień! Kolorowe, apetyczne dania. Więcej warzyw, owoców, kiszonek i kasz w Twoich codziennych posiłkach oraz desery bez białego cukru czyli to, co zalecają lekarze, żeby w łatwy sposób poprawić stan zdrowia.

Seria Superfood Doroty Kamińskiej

Obejrzyj moje książki i e-booki, w których pokazuję przepisy na pyszne dania z bogatymi w witaminy, minerały i korzystne dla zdrowia tłuszcze roślinne superskładnikami.

Możesz obejrzeć jak wyglądają w środku, a do kupienia są WYŁĄCZNIE w moim sklepie internetowym!

Jak zrobić

  • Wszystkie składniki na koktajl miksuję w blenderze.
  • Chłodzę koktajl z truskawek w lodówce przez min. 1 godzinę.

Przydatne przepisy i poradniki

Przygotowanie warto zacząć od użycia mniejszej ilości środka słodzącego i, w razie potrzeby, dosładzać koktajl z truskawek, robiąc przerwy w trakcie miksowania.
  1. Truskawki - walory zdrowotne i właściwości

Wartości odżywcze

Serving: 1szklanka (koktajl słodzony 5 łyżkami miodu) | Kalorie: 273kcal (14%) | Carbohydrates: 50g (17%) | Białko: 6g (12%) | Fat: 5g (8%) | Tłuszcze nasycone: 3g (19%) | Cholesterol: 16mg (5%) | Sód: 75mg (3%) | Potas: 493mg (14%) | Fiber: 3g (13%) | Cukier: 45g (50%) | Witamina A: 290IU (6%) | Witamina C: 98mg (119%) | Wapń: 215mg (22%) | Żelazo: 0.8mg (4%)
MASZ INSTAGRAM?Zrób zdjęcie potrawy i oznacz mój profil @dorotakaminska lub haszag #dorotainsuperfood. Przyjdę polubić Twoją fotkę!

W ten sam sposób, wykorzystując inne, sezonowe owoce, można zmiksować koktajl z jagód, koktajl z malin oraz koktajl z czarnej porzeczki. Dysponując dobrym blenderem o dużej mocy, łatwo i szybko można wykorzystać zamrożone owoce.

Koktajl z truskawek
Koktajl z truskawek

Dajcie mi koniecznie znać w komentarzach, jak wyszło Wam smoothie z truskawek według mojej receptury. Czym posłodziliście?

14 komentarzy

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2009-2019 | Dorota Kamińska blog kulinarny, przepisy, podróże i styl życia | Wszystkie prawa zastrzeżone | Część odnośników na blogu to afiliacyjne linki partnerskie | Polecam: FOTOGRAFIA ŚLUBNA i FOTOGRAF PODRÓŻNIK | Moja książka: Superfood | Silnik: Wordpress | Serwer: Bookroom